Gaat dit 3D werkstation werken qua combinatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een systeem geconfigureerd bij Salland maar heb nog wat kleine twijfels. Het probleem zit vooral in de combinatie moederbord (vrij onbekend), geheugen en 6e geheugenslot. De vraag is of ik dat later nog kan vullen. Verder moeten er tzt minstens twee Nvidia 460´s in als CUDA rekenunits, maar heb ik er nu tijdelijk eentje opgenomen. Die moet dan later vervangen door 2*460/2Gb wat nodig is voor zware 3D modellen.

AMD wordt niet ondersteund dus dat is geen discussie. Moederbord moet
a) rock steady zijn
b) wat overclock ruimte bieden om de instap modellen van Intel van elke serie te kunnen kopen. De laatste 3% performance van de Extreme super duper voor slechts 400E meer hoef ik niet. Dat geef ik liever uit aan een goede kast met airflow en ruimte, stabiele voeding en goede CPU fan. Kost de eerste keer ook wat meer, maar die kosten win ik terug als ik naar de volgende processor generatie overstap en weer een instapmodel kan kopen.

Voeding is cruciaal. Zoals je in mijn wensenlijstje kunt zien moet het allemaal pre-assembled omdat ik in Spanje woon en niet even wat terug kan sturen. Verder heb ik gloeiende haast daar dit testsysteem in de zomer getest moet zodat we half september nieuwe productie systemen kunnen kopen.

Vandaar de soms wat rare keuzes. Ik had liever een 850W gehad maar die was bij Salland niet op voorraad. Ik ben daar begonnen met een gamesysteem #4 en die aangepast, maar lang niet alles kon.

Dus de 1e HD is niet mijn keuze en de 2e HD (de WD Caviar Green WD20EARS stond niet in de pricewatch) kon beter 7200rpm of meer zijn. Kast is ook een 2e keuze want ik vind de Lexus kasten prachtig en fluisterstil en had graag een full tower van hun gehad, maar niet op voorraad.

Er komt nog een Quadro werkstation kaartje in voor display in profi applicaties, maar dat scharrel ik wel elders op. Zal wel een PCI-e simpel 256 kaartje worden. Of ik patch de drivers als dat nog kan en laat Autodesk geloven dat mijn 460 een Quadro is (as is that ik de quadro drivers kan gebruiken.

Graag commentaar want ik ben toch wat onzeker over de mb, voeding, cpu cooler combi. Ik heb dat 6e slot later nodig om 12 Gb te kunnen gebruiken. Ik heb wel bij het systeem een handje geheugencoolers besteld. Zowel simpele om het Valueram wat koeling te geven als met koelribben. Ik kan dan kijken wat er onder past.

Bij voorbaat dank voor iedereen die even mee wil denken. Hij staat sinds vrijdagavond in bestelling bij Salland, maar ik kan hem t/m maandag nog wel wijzigen.

Mijn selectie:
http://tweakers.net/gallery/29038?wish_id=79017#tab:wenslijst wens: Snel GPU/Cuda workstation voor budget prijs

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niemand die vanuit zijn eigen ervaring even wil kijken naar mijn vraag?

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-02 09:41

BrammT

The one and only!

Ik probeer je vraag/verhaal te lezen en wil je best helpen, maar ik begrijp er zeer weinig van, ik denk dat je het hele verhaal opnieuw (in een verkorte versie) moet typen.
Ook zie ik dat je 2 cpukoelers hebt, 1 lijkt me wel genoeg. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik vind het een redelijk verwarend verhaal, niet compleet dus.

Hoezo wordt AMD niet ondersteund?
Zelfs op een AMD chipset kan je gewoon gebruik maken van b.v. een quadro kaart voor beeld em ter ondersteuning nog 2 nvidia grafische kaarten voor Cuda applicaties.

Verder snap ik de keuze van je HDD en het werkgeheugen niet, op een workstation wil je vooral veel werkgeheugen.
De combinatie van 3 zware grafische kaarten met "maar" 6GB aan werkgeheugen lijkt me ook een beetje weinig.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze vraag gaat over een compleet systeem, niet een technische vraag over processor, moederbord of geheugen. Daarom hoort het in Complete Systemen & Laptops.

En in CSL hebben we verzameltopics voor dit soort ding - we gaan niet iedere keer het wiel opnieuw uitvinden. Kijk eens hier:
[BBG aanschaf] Workstation juli-augustus 2010

Daarbij is al terecht opgemerkt dat je een aantal ogenschijnlijk rare "feiten" neerzet. Nooit aannames doen, en altijd toelichten als je iets bij voorbaat uitsluit. Anders krijg je vanzelf dat de discussie daar *juist* over gaat.

Verder:
Niemand die vanuit zijn eigen ervaring even wil kijken naar mijn vraag?
Sowieso is GoT geen helpdesk, mensen hebben naast het nerden op fora ook andere dingen te doen. Het kan - zeker op een zondag in de vakantieperiode - zo zijn dat mensen pas na meerdere uren in de gelegenheid zijn om te reageren (ik ben bijvoorbeeld grootste deel van de dag op mijn motor aan het toeren geweest). Daarom hebben we de regel dat een topic pas na 24u geschopt mag worden, en dan nog is het ten zeerste af te raden om zo'n "ik ben zielig wil niemand reageren"-schop ervan te maken. Steek liever hand in eigen boezem: blijkbaar nodigt je topicstart niet uit tot inhoudelijke reactie. Doe daar wat aan ipv te klagen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.