Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik ben net terug van vakantie (kano-en in Zweden). In een erg regen bui liep onze tent een beetje onder, in het midden van de tent stond mijn camera ineens in een plas water :"/. Nu is ongeveer de onderste 2-3 cm van de een tijd lang in het water geweest (half uur?).

Op het eerste gezicht waren er twee dingen: het contactje van de batterijhouder zat iets voor waardoor ik een melding kreeg om dat klepje dicht te doen66. En het scherm zat een wasem overheen die ik er niet af kreeg. Een dag later bleek ook ineens het scherpstelmechanisme (de motor) van de lens niet meer te werken.

Na een paar dagen in een droge ton te hebben gezeten zijn alle symptonen weer weg. Het scherm ziet er weer goed uit en de camera stelt weer goed scherp. Ook zitten er geen vlekken op de behuizing en ik kan weer goed foto's maken.

Nu heb ik een reisverzekering afgesloten, die ook mijn camera dekt (tot een bedrag ver boven dat het ding waard is). Ik vraag me af of er achteraf nog schade kan zijn van het water avontuur, en of ik dat eventueel zou kunnen controleren zodat ik de verzekering kan inschakelen als dit nog nodig is.

Iemand nog enige tips?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
Het kan in de camera een minimale hoeveelheid kalk en oxidatie achtergelaten hebben.

Ik zou persoonlijk de camera wel aangeven bij de verzekeraar, helemaal omdat je hem aan hebt gehad tijden de waterschade.
Mocht er ooit nog zoiets gebeuren het apparaat in een bak met rijst oid gooien en laten drogen.

PS je kan hem ook naar een service center brengen en die jongens laten beoordelen of er iets vervangen moet worden.

[ Voor 16% gewijzigd door TRAXION op 25-07-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker of de camera van binnen ook nat is geworden? Anders kan je beter naar je verzekering stappen want je hoort vaak verhalen dat het is gaan roesten binnen (kunnen maanden overheen gaan voordat je er last van krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Hmm dat is toch wel verontrustend, ik zal de camera nog even helemaal uit elkaar halen. Er is zeker water binnen gekomen. Misschien bel ik ook de verzekering even om te vragen wat ik het beste kan doen.

~ Mijn prog blog!