Ik zit er aan te denken om een IDE RAID controller in mijn PC te proppen. Ik heb nu een Western Digital 205AA (20.5 GB 5400rpm U66). Moet ik als ik een RAID controller er in heb zitten 2 identieke harddisks hebben of kan ik er gerust een andere 20 GB drive bij zetten?
Het is het beste om 2 identieke schijven te nemen om de optimale performence te halen maar het _HOEFT_ niet!
als je 2 schijven hebt, 1 van 20 en 1 van 25
dan zorgt de RAID er voor dat de 5gb van de 25gb weg valt en creeerd een array van 2x20GB. (=40 duh
)
Maar als je 2 verschillende merken van 2 dezelfde grootes gebruikt kan het ook gewoon! alleen je verliest iets aan performence!(10% ofzo) maar het kan wel
als je 2 schijven hebt, 1 van 20 en 1 van 25
dan zorgt de RAID er voor dat de 5gb van de 25gb weg valt en creeerd een array van 2x20GB. (=40 duh
Maar als je 2 verschillende merken van 2 dezelfde grootes gebruikt kan het ook gewoon! alleen je verliest iets aan performence!(10% ofzo) maar het kan wel
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Nee dit is lekker duidelijk!! Zucht...Op zondag 11 maart 2001 19:57 schreef Ledo het volgende:
Andere is ook OK
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
ehm ja! ik _denk_ dat je controller gewoon naar ata66 gaat dan! moet denk ik niet zoveel problemen geven!
Verwijderd
Op zondag 11 maart 2001 19:59 schreef MaxxMark het volgende:
[..]
Nee dit is lekker duidelijk!! Zucht...
Pagina: 1