Youtube Performance in de avond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Sinds een paar weken ervaar ik dat Youtube op de avond niet dezelfde performance meer kan bieden. Dit uit zich in het traag bufferen van videootjes en dus uiteindelijk het stoppen van het filmpje tot er weer genoeg buffer is op gebouwd.

Omdat via speedtest.net mijn verbinding gewoon goed is (UPC - Friesland - 20mbit down), vroeg ik mij af of ook andere mensen het zelfde ervaren met Youtube op de avond?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ja, dat heb ik ook. Amerikanen komen dan massaal weer op YouTube, de huidige servertjes bij YT vinden dit niet zo tof heb ik het idee ;) :P . YouTube is enorm gegroeid afgelopen 2 jaar, dus tijd dat Google wat investeert in servers >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cubic X schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:36:
Ja, dat heb ik ook. Amerikanen komen dan massaal weer op YouTube, de huidige servertjes bij YT vinden dit niet zo tof heb ik het idee ;) :P . YouTube is enorm gegroeid afgelopen 2 jaar, dus tijd dat Google wat investeert in servers >:) .
Euhmm. Als het bij ons avond is, zitten de Amerikanen aan hun ontbijt, rijden in de auto naar hun werk of zijn net begonnen met hun noeste arbeid.

Ik weet niet waar de Youtube-servers staan, ik neem aan dat ze ook wel servers hebben in de EU, ik kan me voorstellen dat de lijn naar de servers of de servers zelf aan hun max zitten?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Google kennende hebben ze die servers verspreid over de hele wereld staan (dat doen ze ook met de zoekmachine en Gmail). Ik denk dat ze ook wel zo slim zijn om filmpjes op de locaties op te slaan waar dit het goedkoopste is. Dus filmpjes over Wilders hier in de buurt en filmpjes over iets uit de VS daar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
De Utube servers zullen wel deels geïntegreerd zijn met de Goolge datacentre's, in Belgie schijnt een hele grote te staan. Vaak worden er bij een ISP racks ingezet voor Google (wss dus ook Utube) of er word een zeecontainer in de achtertuin geplempt :P bij de grotere ISP's met een datacentre erin. Dit om de latency zo laag mogelijk te houden en voor de kosten van transport van de data zo laag mogelijk te houden.
Bezopen om alles door verschillende landen te routen, dat kost bakken met geld de ISP's betalen namelijk ook voor het gebruik. Niet meer dan logisch dat er in ieder land wel een paar servertjes staan en het werkt als een cloud.

Dus van een paar Amerikanen zullen wij geen last van hebben.

Vorig jaar (2009) heb ik hier een interessant artikel over gelezen maar ik kan me alleen niet herinneren waar. (Het ging over Google trouwens)
Sinds een paar weken ervaar ik dat Youtube op de avond niet dezelfde performance meer kan bieden.
D'r kunnen honderden redenen voor zijn, maarre al eens naar je eigen pc/netwerk gekeken? :+

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

In de avond ook hier veel buffers enz enz, ik denk dat youtube meer servers erbij moet nemen, het is in de avond aardig druk.

in 2009 nog maar 1 billion views en in mei 2010 waren dat er 2 billion.

http://www.viralblog.com/...5/youtube_infographic.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Mexel op 25-07-2010 11:17 ]

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb de laatste tijd ook last van een verminderde performance. Erg irritant, moet je gaan zitten wachten totdat de filmpjes gebuffered zijn :(

Of het ook specifiek 's avonds is, weet ik niet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tegenwoordig is het inderdaad vaak zo dat filmpjes langzamer binnen komen dan ze afspelen, maar wat ook niet vergeten moet worden is dat de resoluties van Youtube vergroot zijn. Niet dat dit een reden is om maar stotterende filmpjes aan te bieden, maar op een lagere resolutie zullen ze (ook nu) minder snel gaan hakelen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:41
Ik weet het niet, maar er staat ook een Google ''serverloods'' in de Eemshaven. Ik neem toch aan dat wij geen gebruik maken van die servers in de VS, maar van die in Nederland, Belgie of Duitsland?

Heb je trouwens bij typisch door Nederlanders bekeken filmpjes hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb het eigenlijk over de performance van ong. de laatste maand ;)

De HD-functionaliteit was er al veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Compizfox schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:33:
Ik heb het eigenlijk over de performance van ong. de laatste maand ;)

De HD-functionaliteit was er al veel langer.
Het aanbod HD is wel erg snel gegroeid de laatste tijd.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maar dan nog.
Een 480p filmpje laden duurt nu langer dan een 480p filmpje laden een paar maanden geleden. Dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is ook slechter geworden. Voorheen hoefde ik nooit een filmpje eerst te laten bufferen voordat ik het liet afspelen (bij Youtube, bij dieverse andere videosites wel).

Maar die HD filmpjes kosten niet alleen meer bandbreedte voor ons, maar ook voor Google dus ja dan merk je het ook op die 480p filmpjes als het dan in een keer vol zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 25-07-2010 13:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

Ik herken het probleem dat er in de avond YT wat moeilijk doet met bufferen enz.

Waar ik persoonlijk meer last van heb, is het laden van youtube accounts die ik bezoek die erg veel filmpjes op hun account hebben staan.
In mijn geval, als voorbeeld, de Starcraft 2 accounts van Husky en HD:
http://www.youtube.com/user/HuskyStarcraft
http://www.youtube.com/user/HDstarcraft

Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Tukk schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:49:
[...]

Het aanbod HD is wel erg snel gegroeid de laatste tijd.
Dit is me ook opgevallen. In eerste instantie was de HD-optie niet voor iedereen beschikbaar. Langzamerhand konden er meer en meer filmpjes die in HD waren geüpload ook in HD worden bekeken. Er worden nog altijd veel filmpjes gemaakt met een fototoestel. Deze hebben de dag van vandaag ook bijna allemaal een HD-filmmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Contagio schreef op zondag 25 juli 2010 @ 13:33:
Ik herken het probleem dat er in de avond YT wat moeilijk doet met bufferen enz.

Waar ik persoonlijk meer last van heb, is het laden van youtube accounts die ik bezoek die erg veel filmpjes op hun account hebben staan.
In mijn geval, als voorbeeld, de Starcraft 2 accounts van Husky en HD:
http://www.youtube.com/user/HuskyStarcraft
http://www.youtube.com/user/HDstarcraft

Hebben jullie daar ook last van?
Die staan allebei binnen de seconde geladen op mijn scherm, dus nee :p Ik gebruik wel flashblock dus het zou kunnen dat het langer duurt als de filmpjes ook geladen worden (if yes -> there's your problem :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb er zelf niks van gemerkt, maar dat komt omdat ik maar een 1 Mbit verbinding heb. Dus ik ben niet anders gewend dat youtube moet laten bufferen voordat ik kan gaan afspelen. :P Anders mail je ze of plaats je een bericht op hun forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

BAS80 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:15:
De Utube servers zullen wel deels geïntegreerd zijn met de Goolge datacentre's, in Belgie schijnt een hele grote te staan. Vaak worden er bij een ISP racks ingezet voor Google (wss dus ook Utube) of er word een zeecontainer in de achtertuin geplempt :P bij de grotere ISP's met een datacentre erin.
YouTube, zoals dat heet (niet Utube, dat is gewoon kansloos) is bepaald niet klein genoeg om in een enkel rack of zelfs in een container-DC te proppen.

Zover mij bekend gaat heel YouTube via de Google-DC's en die vind je overal. Wat prima kan is dat de lijn van jouw ISP richting YouTube 's avonds, als veel van ons in onze vrije tijd er gebruik van maken, vol zit. Dat kan prima een andere zijn dan richting jouw speedtest server.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 25-07-2010 13:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 19:00
Ik moet inderdaad YouTube op 360p zetten in spits uren, anders moet ik enorm lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:27
Vervelend is ook, dat zelfs wanneer het rustig is, YouTube niet de volledige bandbreedte pakt van je internetverbinding. 1080p setting pakt meestal wel de volledige bandbreedte, maar bij bijv. 480p schommelt hij tussen 66 KB/s en 400 KB/s met laden. Wat ervoor zorgt dat hij niet altijd even snel gaat.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
In iedergeval fijn om te weten dat het niet bij mij alleen is ;) .. Trouwens wat wel grappig is, dat precies het zelfde filmpje via mijn Apple TV weer snel gaat. Dus daar zit in iedergeval overeenkomst tussen Google en Apple tussen. (kort door de bocht). Gotcha Google! :*)

Omdat het zo traag gaat, zie ik afentoe de server AMS<nummertje>.youtube.com voorbij komen trouwens.

Wat mij trouwens vooral opvalt is dat het tot 02:00 speeltijd nog wel goed gaat, maar daarna is het standaard drama.

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon op 25-07-2010 19:43 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 14:29
Dus om eventjes hierop terug te komen..
Ik heb ook al een tijdje het probleem met youtube, het laden dat zeer zeer traag gaat.

Is er hier nu al een oplossing voor of ligt het enkel maar aan de Google's CDN (content delivery network)?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als jou verbinding niet het probleem is en je het op meerdere pc's ervaart is de kans groot dat het aan Google ligt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gisteren was het ook niet echt vooruit te branden.
Wat wel eens helpt is een F5 zodat Youtube de film opnieuw downloadt..

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb helemaal geen problemen met de snelheid van youtube savonds. Ik kijk gewoon 1080P videos normaal , en de snelheid is ook gewoon normaal, niet traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:27
Nog steeds precies hetzelfde verhaal hier als juli 2010 ;)
Gewoon even tijdje laten bufferen dan is het wel te doen. 1080p gaat juist beter omdat je meer bandbreedte tot je beschikking krijgt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1