Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216925

Topicstarter
Ik heb een Acer 5536.
Vanwege problemen met het aansluiten van mijn Nokia, heb ik uiteindelijk CC-Clean geinstalleerd en het register opgeschoond.
Natuurlijk eerst een backup gemaakt.
Echter, na opnieuw opstarten van de laptop, kom ik niet verder dan het inlogscherm (windows vista)
Hij start gewoon normaal op, en dan komt ie bij het inlogscherm (keuze uit 2 accounts) en dan reageert ie niet meer op zowel touchpad als toetsenbord.

Ik denk dat het probleem verholpen is als ik de backup van het register terug kan zetten, echter krijg ik 't niet voor elkaar om op te starten in dos.

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237905

Bij het opstarten via F8 naar de laatste werkende situatie herstellen.
Als je een recente CCleaner hebt gebruikt, dan zou dit eigenlijk niet mogen. Misschien kun je ook eens schijf controle draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik via F8 optie laatste juiste configuratie kies, dan kom ik bij hetzelfde inlogscherm waar ik ook dan niks mee kan.

CCleaner, ja dit was de meest recente, een uur daarvoor gedownload.

Schijf controle, dit zal ws alleen kunnen als ik ook in kan loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doet dat inlogscherm helemaal niets ? En beweegt de cursor ?
En wat als je daar twee keer Ctrl+Alt+Del doet?

Voor het controleren van NTFS kun je het beste Windows gebruiken ja. Maar misschien dat deze http://www.ultimatebootcd.com/ het ook kan.
Bij sommige computers kan vanuit de BIOS een schijf controle gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, helemaal niks, cursor beweegt ook niet. En als ik 2 x Ctrl Alt Del doe gebeurt er ook niks.

Iemand nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Doet het ding het wel onder Veilige Modus? Dat kan je ook kiezen met F8. Overigens heeft dit niets met CSL te maken, maar zou het eerder is WOS thuishoren denk ik.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Onder veilige modus (alle 3 de opties) kom ik ook tot aan inlogscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Maar niet verder? Probeer eens je registerbackup terug te zetten met een WinPE CD. Heb je overigens al eens gewoon geprobeerd met een extern toetsenbord en muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Externe muis had ik al geprobeerd, en extern toetsenbord nu ook en na nog een keer opnieuw opstarten kon ik weer op mijn laptop :)
Backup register opgezocht en op gedubbelklikt, opnieuw opgestart, maar ... nog steeds geen werkend touchpad en toetsenbord :s
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch maar eerst proberen dit te repareren. Als dat niet lukt is er misschien hardware stuk gegaan.

Ik weet niet hoe je het register terug hebt gezet. Maar kijk eerst eens met HDTune ( http://www.hdtune.com/ ) of je schijf nog goed is. Daarna schijfcontrole doen van Windows zelf (via mijn computer, en dan rechtermuisklik op de harde schijf, en dan onder tabblad 'extra' of zo.).

Is je harde schijf goed, dan teruggaan naar een herstelpunt van bijvoorbeeld een paar dagen voordag het mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Heb je al nagekeken of de drivers voor je TouchPad al geladen zijn? Als het natuurlijk ook niet met een externe muis werkt, denk ik dat er meer loos is dan enkel een driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi, hij is intussen weer aan, met extern toetsenbord en externe muis werkend.
Wel vliegt ie regelmatig zomaar uit.
Ik probeer intussen een backup van mijn bestanden te maken.

Waar kan ik de drivers vinden? Als ik kijk bij configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer, dan zie ik daar verschillende uitroeptekentjes staan.
Echter niet bij toetsenbord.
Touchpad of iets dat er op lijkt komt helemaal niet voor.

Backup van het register had ik teruggezet door erop te dubbelklikken, dan te kiezen voor doorgaan en de wijzigingen op te slaan.

Ik heb intussen ook systeemherstel van 21-7 gedaan, echter dit maakt geen verschil, nog steeds geen werking van touchpad en toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Secondje... verschillende uitroeptekentjes? Kan je aangeven wat de exacte naam is van elke component. Kan je de drivers niet gewoon vinden op de website van Acer? Kan Windows Update wat spul terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uitroeptekentjes bij:
Algemeen PnP-beeldscherm
AMD Athlon (tm) X2 (staat er 2 x, beide met uitroepteken)
Dual-Core QL-65
PCI standard ISA bridge
UMBus Root Bus Enumerator

HDTune gaf aan dat schijf 100% ok was.

Schijfcontrole nog niet kunnen vinden, als ik een betrouwbaarheids- en prestatiecontrole doe, dan krijg ik overal geslaagd (bij de basiscontroles, dus ook bij schijf) behalve bij Hardware+stuurprogramma's.

Windows update had nog 2 potentiele downloads, dus die heb ik gedownload, maar bij opnieuw opstarten vloog de laptop weer uit. Dus ik ga nog even kijken als ik de optie Windows Update herstellen kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Is het geen tijd voor een herinstallatie? Het lijkt op dit moment toch een softwareprobleem. Nu je al hebt liggen klooien met allerlei settings/drivers/registerstuff zou ik dat toch overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus gewoon die twee dvd's erin die ik ooit helemaal in 't begin moest maken en dan terug naar de fabriekswaarden?
Pagina: 1