Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FP/bug] Moderatiequeue klopt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 17:04
Dag Devvers,

Sinds ik kort een moderator ben en aardig actief mod ben ik een klein bugje in de moderatiequeue tegengekomen.
In de nacht/avond ga ik de hele moderatiequeue altijd door en mod ik nog wat postjes weg waar nog 1 reactie ongemod is. Zodoende ook vandaag en kwam ik het nieuwsartikel nieuws: Secunia: Apple-software bevat de meeste lekken tegen.

Daar stond achter dat er 1 reactie van de 209 reacties ongemod was. Na wat scrollen in het artikel kon ik de ongemodde reactie niet vinden. Aangezien ik na wat zoekwerk wist wat de naam was van het ongemodde icoontje, heb ik in de source gekeken.
Ook daar kwam ik niks tegen heb uiteindelijk moeten concluderen dat er een bug in het systeem zit. :+

Edit: Het niveaufilter zegt ook dat er maar 206-reacties zijn!

Tevens kwam ik ook nog een bug tegen waarbij de counter van het aantal mods van een willekeurig niveau niet klopt. Want als ik namelijk een post +2 mod, en daarna kijk hoeveel er al gevote hebben, staat er 2.
Maar als ik daarna mijn vote gewoon weer verander, bijv. bijv naar +1 dan staat ook daar 2, waarbij ik echt wel betwijfel of het toeval is. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Xanland op 25-07-2010 02:45 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:49
Zet 'm eens in flat mode in plaats van nested ;)

Gok dat de ongemodde reactie een reactie was op een -2 post. Als die -2 verwijderd wordt, dan is de reactie in nested mode niet meer zichtbaar, enkel in flat mode.

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Ben je daarna ook teruggegaan naar de Modqueue gaan en gerefeshed? Het kan zijn dat er al een andere moderator is langs geweest die op het moment dat jij klikte op de titel van het item iemand de reactie inmiddels al had gemoddereerd.

En dat andere zal denk ik wel te maken hebben met caching van queries.

@EDIT: dan staat de reactie nog wel in de sourcecode van de pagina, aangezien je de reactie kan openen met een javascript actie.

[ Voor 17% gewijzigd door Stefan|IA2 op 25-07-2010 10:57 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Niet als de parent-reactie op -2 staat. Die is dan compleet weg, en in nested mode alles wat daaronder zit ook. Aangezien er bij dit artikel 3 reacties zijn verwijderd is het prima mogelijk dat onder een van deze reacties een ongemodde reactie hangt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

De moderatiequeue houdt inderdaad geen rekening met nesting en het eventueel verwijderd zijn van een parent. Aangezien het ook niet triviaal is om daar wel rekening mee te houden, en het een uitzonderlijke situatie betreft gaan we dat verder ook niet fixen.

Wat we wel in de toekomst willen gaan doen is het makkelijker maken om binnen een artikel de ongemodereerde reacties te vinden.

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.