Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Hallo medetweakers,

Ik ga binnenkort op vakantie, naar Kroatie, lekker heldere zee, en dus snorkelen!
Nu lijkt het mij wel vet om ook onderwater mooie foto's te kunnen gaan maken.
Ik zag dat bij Media Markt de Olympus µ TOUGH-3000, http://tweakers.net/price...yword=olympus+though+3000, in de aanbiedeing is (voor 144 euro).
Ik vind 144 euro niet echt veel voor een onderwatercamera, en zeker niet als ik naar de specs kijk!

Nu ben ik er niet helemaal zeker van of deze camera ook echt geschikt is om mee te nemen met snorkelen, en er dan onderwater foto's mee te maken.
Hij is wel waterdicht tot 3meter, dus dat zou moeten kunnen, maar ik zou dit graag 100% zeker willen hebben.

En dit waterdicht tot 3 meter, geldt dat ook voor zout zeewater?

Alvast bedankt,

Yannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Je kunt ook voor een Canon Powershot D10 gaan, die gaat tot 10 meter diepte. Ik weet niet tot hoever jij gaat met snorkelen, maar op 3 meter zit je in mijn ogen zo. Qua zoet/zout water kan ik je helaas niet helpen.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22
Als ik zo vrij mag zijn om te vragen, wat vind je dan zo denderend aan de specs?
Verder denk ik dat hij daar inderdaad prima voor geschikt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Yonni schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:39:
Je kunt ook voor een Canon Powershot D10 gaan, die gaat tot 10 meter diepte. Ik weet niet tot hoever jij gaat met snorkelen, maar op 3 meter zit je in mijn ogen zo. Qua zoet/zout water kan ik je helaas niet helpen.
Ik heb even naar de powershot D10 gekeken, maar die is weer ongeveer 80 euro duurder, en ik vind de 144 euro van de though-3000 eigenlijk wel prima voor in de vakantie ;)
Ik vind 3 meter ook genoeg, want ik ben pas een beginnende snorkelaar, en zal dus alleen met mijn kop onderwater gaan, en niet dieper dan een meter ofzo, anders loopt je buisje zo vol O-)
Armada. schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:09:
Als ik zo vrij mag zijn om te vragen, wat vind je dan zo denderend aan de specs?
De specs zijn misschien niet zo heel denderend voor hier op tweakers (en zeker niet voor het fotografiegedeelte, als je ziet wat daar af en toe voorbij komt).
Maar ik ben echt geen professionele fotograaf.
Ik vind 12 megapixel best veel, vergeleken met de prijs van 144 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
3 meter wil niet zeggen dat je die drie meter diep kan nemen!!!!!!!!!!

De druk op 3 meter is oké, zolang je de camera niet beweegt, zo snel als je hem beweegt, wordt die druk plaatselijk groter. In principe zou je die camera dus tot ongeveer één (!) meter diep kunnen nemen.

Overigens wil 12 mp zeker op een compact eigenlijk voornamelijk zeggen dat je bakken ruis gaat krijgen. Op een compact wil je eigenlijk niet meer dan +/- 6 MP, alles daarboven geeft weliswaar een beetje meer detail, maar ook meer uitgebeten plekken en veel meer ruis.

Zie ook: http://www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 25-07-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Teun_2 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:34:
3 meter wil niet zeggen dat je die drie meter diep kan nemen!!!!!!!!!!

De druk op 3 meter is oké, zolang je de camera niet beweegt, zo snel als je hem beweegt, wordt die druk plaatselijk groter. In principe zou je die camera dus tot ongeveer één (!) meter diep kunnen nemen.

Overigens wil 12 mp zeker op een compact eigenlijk voornamelijk zeggen dat je bakken ruis gaat krijgen. Op een compact wil je eigenlijk niet meer dan +/- 6 MP, alles daarboven geeft weliswaar een beetje meer detail, maar ook meer uitgebeten plekken en veel meer ruis.

Zie ook: http://www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/
3 meter diep is ook meer dan genoeg, 1 meter is eigenlijk ook goed.
met snorkelen ga je toch niet veel dieper.

en het gaat erom dat de kwaliteit redelijk is, het hoeven echt geen supergoede kwaliteits foto's te worden, dat mag je ook niet verwachten van een camera van 144 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ik heb hem inmiddels een paar weken ... prima cameraatje voor het geld. Ik heb er nog niet mee gezwommen maar we hebben puur voor erbij als we gaan snorkelen of andere vochtige/ruige omstandigheden(.... gedraag je mensen! :)). Verwacht geen super foto's maar gewoon acceptabel.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
renzo4000 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:57:
Ik heb hem inmiddels een paar weken ... prima cameraatje voor het geld. Ik heb er nog niet mee gezwommen maar we hebben puur voor erbij als we gaan snorkelen of andere vochtige/ruige omstandigheden(.... gedraag je mensen! :)). Verwacht geen super foto's maar gewoon acceptabel.
ik ben er inmiddels achter dat de aktie bij media markt maar 1 dag geldig was...
ben dus te laat.
maar als ik hem op internet bestel is hij (thuisgebracht), maar een paar euro duurder, dat ga ik denk ik dus doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
ik adviseer je als je meer uit te geven hebt de 8000 te pakken in deze serie
die is echt tot 10m waterdicht in zout water.

en maakt daar ook zelfs prachtige foto's.
ik heb dit ook flink getest en langdurig.
en qua specs veel beter als de 3000

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:10
Ik heb hem zelf ook en ben er goed tevreden over. voor de prijs idd zeer nette fotos. ook onderwater.
Ben er tot nu toe alleen mee naar een zwembad geweest. dus wat troebeler zeewater kan ik niet zeggen.
Zeewater kan hij wel tegen volgens de boekjes, je zou hem hierna alleen schoon moeten maken in een emmer met schoon water. of onder een kraan met lopends water goed afspoelen.
Ik vind alleen de tijd die nodig is om op te starten eigenlijk te lang (vergeleken met mijn vorige exilim z-1) het olympus logo blijft vrij lang zichtbaar.(een seconde of 3 denk ik zoiets) net te lang voor direct-action foto's

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
MaD_co schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:49:
Ik heb hem zelf ook en ben er goed tevreden over. voor de prijs idd zeer nette fotos. ook onderwater.
Ben er tot nu toe alleen mee naar een zwembad geweest. dus wat troebeler zeewater kan ik niet zeggen.
Zeewater kan hij wel tegen volgens de boekjes, je zou hem hierna alleen schoon moeten maken in een emmer met schoon water. of onder een kraan met lopends water goed afspoelen.
Ik vind alleen de tijd die nodig is om op te starten eigenlijk te lang (vergeleken met mijn vorige exilim z-1) het olympus logo blijft vrij lang zichtbaar.(een seconde of 3 denk ik zoiets) net te lang voor direct-action foto's
Je kan hem ook aanzetten met de "view" knop aan de achterkant en dan meteen op de focus/shutter knop drukken. Gaat veel sneller!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Edit: dit is dus blijkbaar onzin, mijn excuses

Omdat het vorige berichtje werd genegeerd:

Met een garantie van 10 meter (atm) mag je je camera hoogstens in de regen houden!

Zie bv ook: http://www.josvankuyck.info/pageID_3931021.html en Wikipedia: Water Resistant mark
Concreet voorbeeld: je horloge vermeldt "water resistant to 5 ATM (50 meter)", maar de handleiding legt uit dat je er enkel mee mag zwemmen; niet mee snorkelen of duiken. Hoe moet ik deze indicatie dan begrijpen?

De verschillende gradaties van waterdichtheid uitgedrukt in atmosferische druk zijn enkel een theoretische aanduiding. Ze verwijzen naar de maximale diepte tot waar een horloge waterdicht blijft in perfect bewegingsloze toestand. Dit is een labo-toestand: zowel het horloge als het water zijn in een stabiele toestand. Deze toestand wordt natuurlijk nooit bereikt in realiteit en zeker niet bij het zwemmen of het duiken. De beweging van de arm door het water verhoogt de druk op het horloge enorm. Het horloge mag bijgevolg niet gedragen worden op dieptes die in labo-testmachines gemeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Teun_2 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:56:

Met een garantie van 10 meter (atm) mag je je camera hoogstens in de regen houden!

Zie bv ook: http://www.josvankuyck.info/pageID_3931021.html en Wikipedia: Water Resistant mark

[...]
Heerlijke onwaarheden, maar ik heb persoonlijke ervaring met de 8000 waarbij 5 meter makkelijk gehaald werd. Oxi heeft met hetzelfde exemplaar de 12 meter, dus voorbij de specificatie zelfs, (gemeten op dieptemeter duikuitrusting) gehaald zonder problemen.

3M en 10M is in dit geval dus ook echt de haalbare diepte. Get your facts straight.
Armada. schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:09:
Groothoeklens, kan dus 3m diep onder water, valbestendig... mjah, best een leuke en robuuste camera, en zeker voor dat geld. Zou ik denk ik ook gewoon doen als ik in zo'n budget aan het shoppen was (de Canon D10 is toch weer een happie duurder).

[ Voor 27% gewijzigd door Henk op 26-07-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
Ind zoals ik aangaf hij heeft bij mij ook tot 10 12 m nog altijd gewerkt en werkt nu nog..
aangezien ik fanatiek duiker ben en ben aan het experimenteren met onderwater fotografie.

dus die feiten dat het Spatwaterdicht zou zijn zoals het verteld word klopt niet

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Clavat schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:04:
Ind zoals ik aangaf hij heeft bij mij ook tot 10 12 m nog altijd gewerkt en werkt nu nog..
aangezien ik fanatiek duiker ben en ben aan het experimenteren met onderwater fotografie.

dus die feiten dat het Spatwaterdicht zou zijn zoals het verteld word klopt niet
Mijn nog steeds werkende d50 heeft ook al in een zwembad gelegen, maar dat wil niet zeggen dat die waterdicht is. Misschien gewoon geluk gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Teun_2 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:56:

[...]
Dat artikel gaat over horloges, met een "water resistant mark", dat is heel wat anders dan de IP Code zoals die vermeld wordt bij deze Olympus camera's. De Olympus camera in kwestie heeft dus een IPX8 rating, zie Wikipedia: IP Code#Second_digit voor de betekenis daarvan. Dat is toch echt wel wat meer dan "spatwaterdicht" :)

En gezien de praktijkervaringen die Henk in "Olympus µ TOUGH-3000 geschikt?" meldt is die IP rating gelukkig geen wassen neus. Dus inderdaad: get your facts straight, zeker voordat je zulke lompe opvallende tekst op een forum plaatst.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 26-07-2010 16:54 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ja, ik heb geen verstand van dit soort dingen, maar ik neem aan dat als ze in de specs zetten dat hij waterdicht is tot 3M dat ik er dan ook 3M mee onderwater kan.

Ik ga hem denk ik zo maar eens bestellen, aangezien hij nu (met bezorging) via internet goedkoper is dan ergens in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
yannickie111 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:21:
ja, ik heb geen verstand van dit soort dingen, maar ik neem aan dat als ze in de specs zetten dat hij waterdicht is tot 3M dat ik er dan ook 3M mee onderwater kan.
Daar kan je in dit geval ook vanuit gaan, en als het ding een beetje op zijn 8000-broertje lijkt, is het dus ook niet zo heel erg als je per ongeluk even een keertje een half metertje dieper gaat. Maar pin me daar niet op vast ;)

Trek je iig niets aan van het geschreeuw van Teun_2, dat is duidelijk gebaseerd op speculatie en hele andere standaarden dan die Olympus in dit geval hanteert voor hun tough-series.
Ik ga hem denk ik zo maar eens bestellen, aangezien hij nu (met bezorging) via internet goedkoper is dan ergens in de winkel.
Nice... Deel vooral je ervaringen, we zijn erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Henk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:27:

[...]

Nice... Deel vooral je ervaringen, we zijn erg benieuwd.
ga ik zeker doen.
ik heb hem zojuist besteld, bij digitalstreet.nl.
Daar was hij het goedkoopste, met bezorging, omdat hij bij Media markt maar 1 dag geldig was die aanbieding...

edit: nog 1 vraagje...
In deze camera zit 1GB geheugen ingebouwd, ik heb gelezen dat er daar maar effectief 0.6GB van overblijft.
In de vakantie hebben we (waarschijnlijk) geen laptop o.i.d mee, dus alle foto's die met die camera gemaakt worden moeten erop kunnen.
Dus, een kaartje erbij. Er moet een SD-kaartje in (een verkoper bij Dixons zei vandaag tegen me dat er ook een XD-kaartje in zou moeten kunnen, al ben ik hier zelf niet van overtuigd, want dan zou het ook op internet staan?)
Ik heb net even in de Pricewatch gekeken, en gezocht op SD 4 GB.
Nu zag ik dat dit het goedkoopste kaartje van 4 GB is. Dit is wel een micro SD kaartje, maar er zit een adapter bij naar SD. Zou dit gewoon in deze camera kunnen, of moet dit echt per se een normaal SD-kaartje zijn?

Dan zou ik bij dit kaartje uitkomen. (hij is iets goedkoper, maar met bezorgkosten wordt hij weer duurder, en ik kan hem, net als het micro SD-kaartje, gewoon in mijn woonplaats ophalen. Maar dit kaartje is bij die winkel iets duurder dan het micrso SD-kaartje)

Zouden allebei deze kaartjes werken in deze camera? En zou er prestatieverschil in zitten?

4 GB microSD 8.70 euro
4 GB SD 10 euro

[ Voor 67% gewijzigd door yannickie111 op 26-07-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
De MicroSD gaat werken, maar ik denk wel dat die kaart iets trager gaat werken dan een gewone SD kaart. Zou ik voor die paar euro niet doen :) Maar pin me ook daar niet op vast, dat is wat google-werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:10
De 3 meter die ze aangeven op het product is een veilige richtlijn.
Stel ze testen 3 camera's in de fabriek en ze houden er alle 3 bij 5 meter dipte mee op, dan zullen ze nooit precies 5 meter in de specs zetten vanwege de kleine fout marge die ze dan maar hebben.
Zetten ze er 3 meter in (in meeste huis-tuin en keuken gevallen meer dan genoeg) zitten ze altijd save.

Wat betreft het sd kaartje , ik heb er een 4gb sandisk extreme 2 inzitten, meer vanwege dat het overzetten van sd kaartje naar computer om dat sneller te laten gaan.
Maar ik merk wel als ik met dit kaartje meerdere foto's achter elkaar maak (dus die instelling met sluiterknop ingedrukt houden) Dat het iets sneller gaat als met een standaard kaartje. en voor die paar euro meer hoef je het eigenlijk niet te laten

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
zo, de camera is binnen.
Maandagavond/nacht (rond 23.30) besteld bij digitalstreet.nl.
Gister een mail gekregen dat de bestelling in behandeling was genomen, met een rack en trace code erbij.
Vanochtend (dinsdag) rond 11.00uur afgeleverd, netjes!

olympus though 3000 buitendoos
olympus though 3000 productdoos
olympus though 3000 binnenkant doos
olympus though 3000 inhoud
en de camera zelf natuurlijk:
olympus though 3000 (camera zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
Waar blijven de pics? :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
de geschoten pics met de camera bedoel je?
Ik ga 11 augustus op vakantie, dan neem ik hem mee, en zal ik proberen (in de paar dagen vakantie die ik daarna nog heb) een mooie review, met pics te maken, want die is er hier op tweakers nog geen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Laatst online: 21:46
Ik heb deze camera de afgelopen week op vakantie in Mallorca gebruikt. In eerste instantie waren de resulaten boven verwachting: mooie foto's/filmpjes onder water;zoom werkt prima;panormafunctie ziet er goed uit; instellingen zijn goed aan te passen. MAAR: na 5 dagen hield hij er mee op! Waar ik al bang voor was is gebeurd: hij was toch niet zo waterdicht als gesteld. Ik heb er echt niets raars mee gedaan (klepje dicht!, niet te diep, afgespoeld na gebruik in zout water zoals vermeld in handleiding) maar er bleek toch water in het batterij gedeelte gekomen te zijn. Weliswaar maar een paar druppeltjes maar hij is nu echt overleden, batterij is ook stuk. Vandaag maar eens even terug naar de winkel. Misschien pech gehad? Ik heb verder nog nergens klachten kunnen vinden over het niet waterdicht zijn van deze camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
McLovinB schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:06:
Ik heb deze camera de afgelopen week op vakantie in Mallorca gebruikt. In eerste instantie waren de resulaten boven verwachting: mooie foto's/filmpjes onder water;zoom werkt prima;panormafunctie ziet er goed uit; instellingen zijn goed aan te passen. MAAR: na 5 dagen hield hij er mee op! Waar ik al bang voor was is gebeurd: hij was toch niet zo waterdicht als gesteld. Ik heb er echt niets raars mee gedaan (klepje dicht!, niet te diep, afgespoeld na gebruik in zout water zoals vermeld in handleiding) maar er bleek toch water in het batterij gedeelte gekomen te zijn. Weliswaar maar een paar druppeltjes maar hij is nu echt overleden, batterij is ook stuk. Vandaag maar eens even terug naar de winkel. Misschien pech gehad? Ik heb verder nog nergens klachten kunnen vinden over het niet waterdicht zijn van deze camera...
ik ben gisteravond teriggekomen van mijn vakantie.
ik heb deze camera zowel onder als boven water gebruikt, in totaal 700 foto's, waarvan ongeveer 50-100 onderwater. maar heb er veel meer gemaakt onderwater.
en ik heb niet de hele tijd foto's gemaakt, maar heb ook gewoon gezwommen met de camera.
en na 2 weken werkt hij nog perfect....
en inderdaad ook steeds netjes afgespoeld na gebruik in zout water, maar dat lijkt me logisch :9

ik zou er inderdaad mee teruggaan naar de winkel, een onderwatercamera die niet waterdicht is :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Ik ben inmiddels terug gegaan. Werd totaal niet moeilijk gedaan, ik krijg gewoon een nieuwe. Hij moest wel eerst opgestuurd worden naar Olympus. Kan toevallig net een zwak exemplaar geweest zijn. In gebruik was het in ieder geval een prima toestel. Onder water echt leuke filmpjes en foto's kunnen maken, zelfs in macro stand onder water echt mooie resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
McLovinB schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:03:
Ik ben inmiddels terug gegaan. Werd totaal niet moeilijk gedaan, ik krijg gewoon een nieuwe. Hij moest wel eerst opgestuurd worden naar Olympus. Kan toevallig net een zwak exemplaar geweest zijn. In gebruik was het in ieder geval een prima toestel. Onder water echt leuke filmpjes en foto's kunnen maken, zelfs in macro stand onder water echt mooie resultaten.
waar ben je ergens geweest (op vakantie?) onder water?
ik heb ook best leuke foto's en filmpjes gemaakt, maar het valt nog niet mee om een vis mooi te filmen!

voordat je bent begonnen met filmen is hij alweer weg...

maar als je maar gewoon genoeg foto's en filmpjes maakt zit er altijd wel wat goeds tussen :P

edit: fijn dat je zo een nieuwe krijgt!

heb je de nieuwe meteen mee gekregen of moet hij eerst naar olympus, en krijg je dan pas je nieuwe?

[ Voor 8% gewijzigd door yannickie111 op 30-08-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
Ik heb foto's gemaakt in het zuid oosten van Mallorca. Daar heb je veel baaitjes waar je prachtig kunt snorkelen! En dus ook mooie foto's en filmpjes onder water kunt maken. Inderdaad lastig om van één bepaalde vis wat vast te leggen, maar er zat daar zoveel dat het uiteindelijk wel lukt. Je wordt er ook steeds handiger in. Ik zal binnenkort proberen wat foto's hier te plaatsen , maar ik zit nu niet achter een pc.
't Toestel moest eerst terug naar de fabriek, omdat de meteen-omruil periode net verstreken was. Niet zo'n probleem dat 't wat langer duurt, zit de komende tijd toch ff niet onder water. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
McLovinB schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:02:
Ik heb foto's gemaakt in het zuid oosten van Mallorca. Daar heb je veel baaitjes waar je prachtig kunt snorkelen! En dus ook mooie foto's en filmpjes onder water kunt maken. Inderdaad lastig om van één bepaalde vis wat vast te leggen, maar er zat daar zoveel dat het uiteindelijk wel lukt. Je wordt er ook steeds handiger in. Ik zal binnenkort proberen wat foto's hier te plaatsen , maar ik zit nu niet achter een pc.
't Toestel moest eerst terug naar de fabriek, omdat de meteen-omruil periode net verstreken was. Niet zo'n probleem dat 't wat langer duurt, zit de komende tijd toch ff niet onder water. ;-)
ok, mooi!

Ik ben van plan er een keer een echt uitgebreide review over te gaan schrijven, maar moet er de tijd voor hebben.
in de vakatie is het er nog niet van gekomen, en volgende week begint school weer.... :/

Maar misschien kan ik jouw foto's ook gebruiken in die review? d:)b
Pagina: 1