Hallo,
Ik heb een tijdje een mediaspeler geprobeerd om muziek en films af te spelen, de Iomega ScreenPlay HD Pro, maar dit was een matig succes omdat het niet alle formaten afspeelt.
Onlangs een MacMini gekocht, met de bedoeling er een mediacentertje van te maken. De Screenplay zeker niet weggegooid want het is verder een prima USB schijf (als netwerkdrive zijn de transferrates te laag, ivm de Linuxfirmware).
Nu heb ik Plex geinstalleerd maar het is niet helemaal wat ik zoek.
Ik wil eigenlijk de volgende opties in Mediacenter software zien:
-ondersteuning van alle mediaformaten zoals h264, Avi, Windows Video, Windows Audio, etc. Windows Media wordt geloof ik niet ondersteund bij Plex, met name Windows Video HD niet..
-ondersteuning van belangrijke containerformaten: mkv, avi,
-ondersteuning voor het afspelen van DVD's of DVDfolders/iso's. Voor Blu-Ray heb ik al de PS3
-ondersteuning van Internetradio
-beschikbaar zijn van plugins zoals UItzending Gemist, Youtube
-keuze om eigen folders te maken met titels zoals Films, Concerten etc. en eventueel daar een plaatje aan toe te voegen. Dat mis ik nogal bij Plex, maar ik lees dat XBMC of MediaPortal dat ook niet heeft.
-ondersteuning voor de Harmony One
-beschikking over een Videorecorder mogelijkheid.
-mogelijkheid tot gebruik van TV kaarten ed...
Welke software heeft zoiets of komt in ieder geval zeer dichtbij in de buurt?
Ik heb een tijdje een mediaspeler geprobeerd om muziek en films af te spelen, de Iomega ScreenPlay HD Pro, maar dit was een matig succes omdat het niet alle formaten afspeelt.
Onlangs een MacMini gekocht, met de bedoeling er een mediacentertje van te maken. De Screenplay zeker niet weggegooid want het is verder een prima USB schijf (als netwerkdrive zijn de transferrates te laag, ivm de Linuxfirmware).
Nu heb ik Plex geinstalleerd maar het is niet helemaal wat ik zoek.
Ik wil eigenlijk de volgende opties in Mediacenter software zien:
-ondersteuning van alle mediaformaten zoals h264, Avi, Windows Video, Windows Audio, etc. Windows Media wordt geloof ik niet ondersteund bij Plex, met name Windows Video HD niet..
-ondersteuning van belangrijke containerformaten: mkv, avi,
-ondersteuning voor het afspelen van DVD's of DVDfolders/iso's. Voor Blu-Ray heb ik al de PS3
-ondersteuning van Internetradio
-beschikbaar zijn van plugins zoals UItzending Gemist, Youtube
-keuze om eigen folders te maken met titels zoals Films, Concerten etc. en eventueel daar een plaatje aan toe te voegen. Dat mis ik nogal bij Plex, maar ik lees dat XBMC of MediaPortal dat ook niet heeft.
-ondersteuning voor de Harmony One
-beschikking over een Videorecorder mogelijkheid.
-mogelijkheid tot gebruik van TV kaarten ed...
Welke software heeft zoiets of komt in ieder geval zeer dichtbij in de buurt?