n- router met groot bereik

Pagina: 1
Acties:

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik zoek een N-router met een het grootste bereik dat binnen redelijkheid haalbaar is.
Ik zag vandaag een linksys van zo ongeveer 170 euro, dat zal een dual band N router zijn; kan hem niet zo 1,2,3 terugvinden op de linksys site...
router heeft ook twee WAN poorten; help me even uit de droom waarom dit zo profijtelijk is.
Wat is een goede keus voor rond de 200 euro, of moet ik meer investeren?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:53

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb geen idee over welke router je het nu over hebt, met dual wan en 170 euro komen wij niet verder.

verders kan je beter kijken naar een router waar je een meegeleverde antenne op aan kan sluiten en deze vervangen met een betere/sterkere. Daarnaast kan je de Tx power aanpassen van sommige routers.

• smeijers
ThaHandy schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:16:
ik heb geen idee over welke router je het nu over hebt, met dual wan en 170 euro komen wij niet verder.
het gaat me om een suggestie voor een top router van rond de 200 euro met het maximale bereik...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:53

ThaHandy

Discovery Channel

wat is maximaal? 50m? 10km?
Standaard routers zullen allemaal "ongeveer" een standaard bereik hebben. wil je verder dan moet de naar "externe" antennes kijken

Google eens op wifi antennes en alles wat er bij hoort. Kies de juiste en sluit em aan op de eerste beste router waar die op kan.

[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 24-07-2010 20:40 ]

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-02 11:01

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb nu de Dual-Band Wireless-N Gigabit-router
(WRT320N) voor op het werk voor puur een internet verbinding. Deze werkt prima maar ik wilde meer bereik.
Ik heb 2 weken terug de Draadloze Simultaneous Dual-N Band-router
(WRT610N) gekocht en deze was qua bereik minder en bijna 100 euro duurder. (inmiddels al terug gebracht). Ik zou dus niet altijd voor de duurste gaan.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dual Band klinkt inderdaad wel mooi, maar stelt eigenlijk niet veel voor. Het betekent dat de router kan uitzenden op de twee frequentiebanden 2,4GHz en 5GHz; de term wordt ook gebruikt bij routers die dit niet tegelijk kunnen bijvoorbeeld de WRT320N. Klaarblijkelijk bedoelen ze met Dual Band dus de mogelijkheid tot 802.11n uitzenden op beide frequenties al dan niet tegelijk (simultane/concurrent Dual Band routers doen dit op beide frequentiebanden tegelijk, ze hebben immers ook 2 wireless radio's), anders zou je een 802.11a/b router ook Dual Band kunnen noemen.
Zoals de 5GHz nu gebruikt kan worden is het bereik er van zeer teleurstellend en in het algemeen veel slechter dan de 2,4GHz. Tenzij er zeer veel interferentie op de 2,4GHz is, heb je niet erg veel aan de 5GHz.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:06
Nivk schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:37:
Dual Band klinkt inderdaad wel mooi, maar stelt eigenlijk niet veel voor. Het betekent dat de router kan uitzenden op de twee frequentiebanden 2,4GHz en 5GHz; de term wordt ook gebruikt bij routers die dit niet tegelijk kunnen bijvoorbeeld de WRT320N. Klaarblijkelijk bedoelen ze met Dual Band dus de mogelijkheid tot 802.11n uitzenden op beide frequenties al dan niet tegelijk (simultane/concurrent Dual Band routers doen dit op beide frequentiebanden tegelijk, ze hebben immers ook 2 wireless radio's), anders zou je een 802.11a/b router ook Dual Band kunnen noemen.
Zoals de 5GHz nu gebruikt kan worden is het bereik er van zeer teleurstellend en in het algemeen veel slechter dan de 2,4GHz. Tenzij er zeer veel interferentie op de 2,4GHz is, heb je niet erg veel aan de 5GHz.
daar ben ik het (helaas) wel mee eens, mij was een groter bereik beloofd met 5GHz, echter, op zolder is deze niet te ontvangen, terwijl de 2.4GHz zeker nog 40% signaal heeft :S mijn apparaatje, Netgear DGND3300

heeft ook geen externe antenne, niet zo over na gedacht toen ik m kocht, verder zijn de prestaties wel prima ;)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:59
Je zult sowieso veel specifieker moeten zijn. Wireless-N is een leuke term, maar wat wil je? Hoeveel signaal wil je nog overhouden op wat voor afstand?

Enkele tientallen meters (30 max meestal) kun je meestal goed overbruggen met behulp van een degelijke consumentenrouter i.c.m. slimme plaatsing, goeie WLAN kaartjes in je hosts en eventueel het gebruik van WDS. Wil je over vele tientallen/honderden meters een signaal hebben dan kun je de snelheden van wireless-N sowieso wel vergeten en zul je moeten kijken naar externe antennes.

Denk niet dat je 300Mbit gaat halen, en vergeet 150 ook maar even voor het gemak. Als je er met enigzins betaalbaar spul 60Mbit uit weet te persen onder goede/optimale omstandigheden mag je blij zijn.

De term dual-WAN staat hier weer helemaal los van. Dat geeft je de optie om 2 WAN verbindingen (internet) op je router te prikken om load balancing of failover te kunnen gebruiken. Niet interessant normaal gesproken.

• smeijers
bedankt voor de reacties.
vreemd dat er zonder blikken of blozen in de shop gesteld wordt dat 5Ghz een beter bereik heeft, met de opmerking dat het ook door politie en brandweer (?) gebruikt wordt.
zegt wel wat over de deskundigheid van de verkopers.
Pagina: 1