Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Nokia 5230 navigatiepakket.

Wat mij opvalt is dat de telefoon, vooral bij 3G gebruik, heet wordt. De batterij is hiervan de oorzaak.

De batterij in kwestie:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/90rf2g.jpg

Hebben meer mensen een toestel met dit type batterij, welke heet wordt tijdens gebruik? Bij het laden van het toestel blijft de batterij gewoon koel.

Dit zal niet de eerste keer zijn dat Nokia een batterijen-terugroep-actie organiseert...

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer er veel gevraagd wordt van een batterij, zoals bij langdurig internetten, navigeren, films afspelen, is het op zich wel normaal, dat een batterij warm wordt. De batterijen van mijn en mijn man's toestellen worden onder dergelijke omstandigheden ook warmer, dan tijdens bellen of opladen.
Of dit bij jouw toestel zorgwekkend is, hangt er o.a. vanaf, hoe heet de batterij wordt en hoelang hij dan al in gebruik is, voor internetten, etc.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf hierover al gevonden? Ik mis nogal wat eigen inzet.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 11:04
Wanneer ik navigeer met mijn tytn2 wordt de batterij ook erg heet. Ik denk dus dat jij je geen zorgen hoeft te maken.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Li-ion batterijen zijn intern beveiligd tegen oververhitting, als-ie te heet wordt schakelt-ie uit.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En je blurred het serie nummer omdat ?

Edit: ik vind alleen iets over de 5c http://batteryreplacement.nokia.com/batteryreplacement/en/

[ Voor 57% gewijzigd door Fish op 25-07-2010 08:25 ]

Iperf

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik heb deze type ook, maar maak je geen zorgen dat hij een beetje warm wordt is normaal.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Verwijderd

Dat type batterij had ik ook in mijn vorige mobiel en die werdt tijdens het navigeren ook aardig warm, en mijn huidige mobiel (HD2) wordt tijdens intensief gebruik ook aardig warm, maar niet storend warm (kan het nog comfortabel vasthouden).

• F4T4L_3RR0R
RoD schreef op zondag 25 juli 2010 @ 04:29:
Wat heb je zelf hierover al gevonden? Ik mis nogal wat eigen inzet.
Ik heb op dit forum en Google gezocht op "BL-5J", "BL-5J gettting warm", "BL-5J getting hot" enzovoorts, maar niks kunnen vinden.

Ook is de klantenservice van Nokia gesloten sinds ik het opmerkte. Vandaar de raadpleging op dit forum. :)
RemcoDelft schreef op zondag 25 juli 2010 @ 08:19:
Li-ion batterijen zijn intern beveiligd tegen oververhitting, als-ie te heet wordt schakelt-ie uit.
Dat verklaard meteen waarom mijn telefoon een paar keer spontaan is uitgevallen... :X
fish schreef op zondag 25 juli 2010 @ 08:22:
En je blurred het serie nummer omdat ?

Edit: ik vind alleen iets over de 5c http://batteryreplacement.nokia.com/batteryreplacement/en/
Mocht het tot een terugroepactie komen, dan kan niemand anders een gratis batterij claimen met mijn serienummer.

Deze batterij is volgens mij niet erg lang op de markt en als niemand klaagt, zal het nooit tot een terugroepactie komen natuurlijk. Ik neem alleen het voortouw.

[ Voor 52% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 25-07-2010 17:12 ]

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 11:16
Alsie echt heet wordt en je telefoon uitvalt even teruggaan naar 't verkooppunt en een nieuwe claimen. Zit minstens een half jaar garantie op.

• F4T4L_3RR0R
Loekasj schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:40:
Alsie echt heet wordt en je telefoon uitvalt even teruggaan naar 't verkooppunt en een nieuwe claimen. Zit minstens een half jaar garantie op.
Dan moet ik het complete toestel als DOA retourneren naar bol.com, en dat zie ik niet zitten. (telefoon weken kwijt, of weken op mijn geld wachten)

• F4T4L_3RR0R
Vorige week gebeld met het Nokia Care telefoonnummer. Daar kreeg ik alleen maar Belgen te spreken die ik amper kon verstaan. Hun conclusie was dat ik de accu én telefoon moest inleveren ter reparatie bij een Nokia Care Servicepunt. Een nieuwe accu sturen of de accu omruilen was niet mogelijk...

Zojuist voor het eerst een "lang" telefoongesprek gevoerd. Na 20 minuten was de volgeladen accu leeg en de accu kokend heet. :X

Verwijderd

Psst, die 2D barcode boven het serienummer is ook gewoon je serienummer. De kwaliteit van de foto is prima, dus ik kan zo het serienummer uitlezen :p

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:45
Het kan ook zijn dat het aan je toestel ligt. In dat geval heeft alleen een nieuwe accu geen zin natuurlijk.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ga gewoon eens langs bij een care point? Meestal verrichten die reparaties terwijl je wacht. Althans in mijn geval wel

• F4T4L_3RR0R
Ben gisteren langs een Nokia Care punt gelopen. Het enige wat ze konden doen is mijn toestel innemen, waarbij ik 'm 3 weken kwijt ben... Leentoestellen doen ze niet aan.

Een leenbatterij had de oplossing geweest.

Ook had ik voorgesteld een BL-5J batterij te kopen en bij verbetering de defecte in te nemen. Bij geen verbetering zal ik dan mijn verlies nemen.

[ Voor 45% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 04-08-2010 13:46 ]

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Een Nokia 5230 maakt gebruik van Symbian dus ik verplaats hem even richting NBM :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• F4T4L_3RR0R
Bedankt!

Ook Bol.com (waar ik hem heb besteld) werkt met procedures: ik kan alleen het complete toestel ter reparatie aanbieden. Een batterij omruilen doen ze niet aan.

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:41:
Bedankt!

Ook Bol.com (waar ik hem heb besteld) werkt met procedures: ik kan alleen het complete toestel ter reparatie aanbieden. Een batterij omruilen doen ze niet aan.
Dus je hebt hem nu opgestuurd neem ik aan?

Als je echt niet zonder toestel kan zou ik gewoon een nieuwe accu bestellen en die 20e als verlies nemen.

• F4T4L_3RR0R
Ik heb gisteren de firmware er opnieuw op gezet. Ditmaal niet via de update tool op de telefoon zelf, maar via een datakabel op de computer.

Sindsdien wordt de telefoon/batterij niet meer heet. Ik heb de telefoon vannacht niet op te hoeven laden en lange telefoongesprekken zijn nu mogelijk zonder dat de batterij leeg raakt. :)
Pagina: 1