Asus M4A77T Lan probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een groot probleem met mij Asus M4A77T mobo. Ben vandaag verhuisd naar mijn nieuwe huis, en sindsdien doet de LAN aansluiting op m'n mobo het niet meer. Hij blijft zeggen "cable not connected".

Op m'n XP server doet hij het nog wel, dus het ligt aan m'n mobo.

Specs:
ASUS M4A77T - Moederbord
PowerColor HD5750 - Grafische adapter
Processor - 1 x AMD Athlon II X4 635 / 2.9 GHz
Team Elite DDR3 - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10660

Spullen zijn net 2 weken oud, maar voordat ik het bord op ga sturen voor RMA, en hem dus 3 weken kwijt ben, vraag ik eerst hier op iemand misschien een oplossing heeft?

B.v.d. Jordi

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier verleden jaar een vreemd gevalletje gehad met een netwerkkabel. Als ik hem aansloot, kreeg ik dus geen connectie, maar op een andere pc wel, dus ik had zoiets van.... tja. Voor de gein heb ik de kabel eens omgedraaid, het eind wat in de switch zat in het mobo aansluiting en die van van het mobo op de switch. Vreemd genoeg had ik toen geen enkel probleem meer en werkt het tot aan de dag van vandaag. Misschien gaat dit ook bij jou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NoFearCreations schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:23:
Op m'n XP server doet hij het nog wel, dus het ligt aan m'n mobo.
Heb je de kabel getest, dwz ook andere kabel? Je bent niet echt duidelijk wat je getest hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Kabel getest op m'n andere pc, daar werkt hij goed op(daar typ ik dit nu ook op)
Andere kabel geprobeerd, werkt ook niet. Hub er tussen uit gelaten werkt ook niet.
Er gaat ook geen enkel lampje aan als ik de kabel er in steek, en op m'n hub blijft hij dan ook knipperen dat hij geen signaal door kan sturen.

Win7 opnieuw geinstalleerd en bios + driver update hielpen ook niet.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat je netwerkkaart wel aangeschakeld in apparaatbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ja, dat is natuurlijk het eerste wat ik heb gecheckt. Had op het net wat gelezen over dat Win7 de poort in een slaap stand wil zetten, waar hij dan dus niet meer uit wil.

http://vip.asus.com/forum...RO&page=1&SLanguage=en-us

Ander type mobo, zelfde soort probleem, schijnt dat Asus bordjes nogal vaak last hebben van kapotte LAN poorten...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, sorry... het was maar een tip. Win 7 werk ik niet mee, dus daar kan ik ook weinig zinnigs over zeggen.
Heb hier meerdere Asus mobo's, maar van een kapotte LAN aansluiting heb ik nog nooit last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Iemand nog ideeën, krijg morgen toch pas antwoord van Azerty.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:41
Heb sinds kort een Croshair IV Formula, na de installatie van W7 kon ik dus niet op internet. Wel raar, want eerder kon ik gewoon meteen internetten en drivers e.d. downloaden. Ditmaal moest ik dus eerst de Drivers installeren....

De-installeer eens de drivers en laat de Hardware eens opnieuw herkend worden, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Een CMOS reset wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Okey, dat ga ik zometeen ook maar eens even proberen dan!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Helaas, beide hebben niet geholpen. Nu zit ik te twijfelen, of opsturen en hem 3 weken kwijt zijn, of kijken of ik hem kan ruilen tegen een iets betere met bijbetaling of gewoon een PCI kaartje gaan halen...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gbit pci-kaartje haal je voor nog geen 15 euro bij de mycom. Aan de andere kant moet het gewoon werken.
Pagina: 1