Toon posts:

Ati Radeon 4890 smart cooling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Weet iemand een programma dat de koeling van je grafische kaart verbeterd zoals Smart cooling van Smart Doctor?

Het lijkt me alsof de standaard software ervoor (CCC) niet erg efficiënt is, vaak begint hij pas te laat met de 4890 fan sneller te laten draaien..
Voor zover ik weet is de 4890 niet compatibel met de Toxic 4890 :(

Dank bij voorbaat

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2010 18:08 ]

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Kan je niet met ATI overdrive je fan snelheid instellen.
Maak anders met Riva Tuner wat fan profielen.

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01 09:26
MSI afterburner http://downloads.guru3d.c...-1.6.1-download-2562.html
kun je zelf de fan snelheden op temperatuur instellen in een profiel.

Verwijderd

Riva Tuner is inderdaad een goed programma, mits je Graka ondersteund wordt door het progje. Je kan hele mooie profielen maken en deze met sneltoetsen aan het werk zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Beide programma's klinken interessant en ja je kan met ATI overdrive zelf je fan snelheid instellen maar dat is nou niet bepaald smart cooling.
Vanaf 55% begint het een hels kabaal te maken..

Verwijderd

dat ligt volgens mij meer aan je koeling dan aan het progje waarmee je de snelheid in kan stellen hoor..

• kobus71
  • Laatst online: 25-05-2025
Precies wat Smitmartijn al zegt, dan zal je graka bij elk tooltje op 55% herrie gaan maken.
Is egt een probleem van je koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik, ik wou gewoon zeggen dat het constant op 80-100% zetten geen optie is door het lawaai.

Verwijderd

Je kunt ook Rivatuner gebruiken en deze lekker op auto laten staan, dan gaat ie automatisch de snelheid van je fan aanpassen als je kaart warmer wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan Rivatuner niet aan de praat krijgen..
Hieronder volgt de post die ik geplaatst heb op het Rivatuner forum gisteren, nog steeds geen antwoord.
Het is wel in het Engels als iemand het niet verstaat zal ik wel vertalen.

"Hey there

So i did some research and i downloaded the Rivatuner Radeon 4890 configuration file and placed the config file in the main root directory.
Then i checked this thread http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=294967/ and did exactly as instructed by Unwinder but it still doesn't work.
It still says the driver is undetected, i know the 18585 was for Nvid cards so that's probably the problem but i don't know how to solve it.
Can anyone help me out?

Thanks in advance"

Verwijderd

je tikt bij google in Rivatuner en download ergens het programma,
het is niet speciaal voor een kaart gemaakt en hoeft ook niet in een bepaalde map geplaatst te worden, als het gedownload is dan kun je de applicatie starten en installeren, dan moet het als het igoed is werken

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-01 09:51
Rivatuner is een zuig proggie, die heeft mijn kaart bijna om zeep geholpen.

Werkt voor geen meter die rotzooi.

Je kan beter Expert tool gebruiken deze werkt perfect.

• kKaltUu
  • Laatst online: 13-01 19:20

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

RoaDHouse schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:47:

Bij rivatuner moet je weten wat je doet :') Niet alles zit zonder gevolgen, en elke na overclock kan er iets mis gaan.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

RoaDHouse schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 01:47:

hoe heb jij daarmee dan je kaart bijna omzeep geholpen? Waarschijnlijk door over te clocken, dat is hier totaal niet van toepassing, het gaat alleen om het aanpassen van de snelheid van de fan. Hiervoor lijkt Rivatuner mij uitermaten geschikt.

En als je wel wilt overclocken is Rivatuner een prima programma, je moet alleen na iedere overclock goed testen of je grafische kaart het nog aan kan en of de temps niet te hoog worden (en natuurlijk met kleine stapjes overclocken!)

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-01 09:51
Nee,,, nix overklokken, het proggie hapert soms viel de fan gewoon stil. Dan is het voor mij echt
geen betrouwbaar proggie meer.

Voor mij heeft RivaTuner totaal afgedaan..... die gebruik ik echt nooit meer.
Pagina: 1