Toon posts:

Scarlet / BBNed -> Slechts ADSL1 i.p.v. ADSL2+

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 16536
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hulpvraag :)

edit:
Het gaat trouwens om Scarlet Nederland, niet Belgie.

Ik zit via Scarlet bij BBned op een ADSL verbinding. Ik heb van Scarlet een Allied Data Copperjet modem gekregen, een grijs modem met rubberen blauwe rand. Verder heb ik nog een Zyxel ADSL2+ modem en een Fritzbox! ADSL2+ modem staan.

Met alle drie de modems kan ik instellen wat ik wil, intrainen op ADSL2+ is er niet bij. Hij trained constant in op G.DMT of ANSI T1.413 Issue 2. In de modem heb ik verschillende instellingen geprobeerd die ervoor zouden moeten zorgen dat het modem verplicht DSL2+ intrained. Dan blijft de modem hangen op de handshake...

Vervolgens heb ik Scarlet gebeld om aan te geven dat ik maximaal intrain op ADSL1, en dat ik een tot 20mbit abbo heb en dus graag op een ADSL2+ capabel centrale wil worden aangesloten. Ik weet dat die mogelijkheid bestaat want ik had hier eerder Telfort, inderdaad op ADSL2+ (18mbit op +/- 2km echte afstand van de centrale).

Scarlet geeft hier echter geen gehoor aan. Ik heb twee keer gebeld en één medewerker beweerde dat ik wel ADSL2+ aangesloten was, de ander beweerde dat er geen migratiemogelijkheid zou zijn.

Is er hier misschien een BBNed'er of een Scarlet medewerker die mij definitief uitsluitsel kan geven? Scarlet is een budget provider natuurlijk, en misschien siert het me niet maar ik vertrouw het gewoon voor geen meter.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Anoniem: 16536 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:58:
Ik weet dat die mogelijkheid bestaat want ik had hier eerder Telfort, inderdaad op ADSL2+ (18mbit op +/- 2km echte afstand van de centrale).
En omdat Telfort leverde via een adsl2+ dslam heeft BBned automatisch ook een ADSL2+ dslam in de centrale staan? Wat geeft de postcode check op http://bbned.nl aan?

...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

IceM schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:42:
[...]

En omdat Telfort leverde via een adsl2+ dslam heeft BBned automatisch ook een ADSL2+ dslam in de centrale staan? Wat geeft de postcode check op http://bbned.nl aan?
Inderdaad. Telfort maakt geen gebruik van de apparatuur van BBned, dus dat de een het kan heeft compleet geen invloed op de ander.

Als je ADSL2 wilt en BBNed doet dat niet in jouw centrale, zul je naar iets KPN-gebaseerds moeten gaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 19:57
CyBeR schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:47:
[...]

Inderdaad. Telfort maakt geen gebruik van de apparatuur van BBned, dus dat de een het kan heeft compleet geen invloed op de ander.

Als je ADSL2 wilt en BBNed doet dat niet in jouw centrale, zul je naar iets KPN-gebaseerds moeten gaan.
Dat allicht, of Tele2/Online. Maar of je met die laatste twee zo blij bent.. ;) Bbned heeft op wel meer plaatsen oude Cisco DSLAMs hangen die enkel DSL1 doen. En toevallig ook ANSI inderdaad (met een allicht iets hogere downloadsnelheid dan met G.DMT :P)

Als Telfort over haar eigen netwerk levert (en dat doen ze blijkbaar bij jou, soms gaat het ook over het KPN-netwerk heen) dan heb je DSL2+.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Telfort gebruikte Tiscali's netwerk, en Tiscali is inmiddels van KPN. Tele2 heeft BBNed recent overgenomen. Ik weet eigenlijk niet wat Online gebruikt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BHQ
CyBeR schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:28:
Telfort gebruikte Tiscali's netwerk, en Tiscali is inmiddels van KPN. Tele2 heeft BBNed recent overgenomen. Ik weet eigenlijk niet wat Online gebruikt.
Telfort gebruikt het netwerk van KPN als het netwerk van Tiscali/GreenISP niet in de colo aanwezig is.

Online heeft geloof ik haar eigen DSL netwerk alsmede Tele2/Versatel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Argh, ik dacht dat telfort ook BBNed was maar Telfort is Bitstream inderaad. BBned.nl zegt inderdaad max 8mbit. Jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BHQ
Hmm, bitstream zijn toch relatief 'trage' verbindingen :? Of doelde je op het feit dat Telfort via KPN leverde, die toevallig ADSL2+ dslams had ;)

Mja, in de kleinere regio's laat Bbned lekker de oude Cisco's hangen. Kosten wegen niet op tegen de baten om ze te vervangen ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11 19:41
Het netwerkengedoe brengt toch schijnbaar verwarring.
Daarom een overzicht:

KPN -> WBA-A (Bitstream) / WBA-E plus Tiscali netwerk ( via dochter Telfort)
Tele2 -> Tele2 (Versatel) netwerk plus pas aangekocht BBNed.
Online -> Online netwerk (vroeger bekend als Wanadoo)

Daarmee zijn er maar drie grote ADSL netwerk providers over in Nederland.

• Niet online
Jarpse schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:05:
Hmm, bitstream zijn toch relatief 'trage' verbindingen :? Of doelde je op het feit dat Telfort via KPN leverde, die toevallig ADSL2+ dslams had ;)

Mja, in de kleinere regio's laat Bbned lekker de oude Cisco's hangen. Kosten wegen niet op tegen de baten om ze te vervangen ofzo.
KPN levert veel over bitstream. Dit zijn niet relatief trage verbindingen, dat zijn alleen de zakelijke bitstream verbindingen met lage overboeking en goede garanties. Gewone consumentenverbindingen die Bitstream zijn (telofrt / XS4all) zijn gewoon tot 20mbit.

Sterker nog, omdat er tegenwoordig goed te shapen is in DSLAMS hebben Bitstream verbindingen net eens per-se meer een eigen lijnkaart :) Zitten gewoon gemixed met de standaard KPN verbindingen.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 28-07-2010 19:23]

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee