Toon posts:

Oude RJ-11 telefoon aansluiten op laptop via modem ingang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje een rare vraag misschien, maar is het mogelijk om een oude telefoon van PTT Telecom met een RJ-11 aansluiting aan te sluiten op de modem socket van een laptop en deze vervolgens te gebruiken als een microfoon voor Skype.
Ik weet niet goed of zoiets überhaupt mogelijk is en of er misschien drivers ofzo voor beschikbaar zijn.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:21
Gaat niet werken. Een telefoon heeft een centrale nodig om te kunnen werken. Ook een modem heeft een centrale nodig. Deze twee aan elkaar knopen gaat niet werken.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer :(, zou wel leuk zijn geweest om met een oude telefoon via Skype te bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kan wel hoor, maar niet op de manier die jij aandraagt ;)

Check eens bij Conrad oid voor zo'n USB soundkaartje met 1 uitgang en 1 ingang.
Bouw die in de telefoon, sluit de hoorn op dat geluidskaartje aan en de USB kabel uit de telefoon naar de laptop.

Dan stel je in Skype even in dat Skype dat USB geluidskaartje moet gebruiken, en voila!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Als het een WinModem is in je laptop, dan moet het kunnen werken. Technisch gezien... gezien bijna alle AC97 meuk dat is, is het waarschijnlijk alleen een voedings probleempje. Oplosbaar met 2x4.5V...

signaal 1 - batterij + laptop signaal 1
signaal 2 + batterij - laptop signaal 2

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33
ymoona schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:03:
Gaat niet werken. Een telefoon heeft een centrale nodig om te kunnen werken. Ook een modem heeft een centrale nodig. Deze twee aan elkaar knopen gaat niet werken.
Dat zou ik niet te hard roepen. Het is mogelijk om een telefooncentrale op de laptop te draaien welke via het modem bereikbaar is. Als je dit weer door weet te schakelen naar een VOIP service dan kun je met je ouderwetse telefoon via internet bellen.

Enige wat rest is de software welke dit alles mogelijk maakt. Welke hiervoor geschikt is weet ik zo niet, maar hardwarematig moet dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
GH45T schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:18:
[...]

Dat zou ik niet te hard roepen. Het is mogelijk om een telefooncentrale op de laptop te draaien welke via het modem bereikbaar is. Als je dit weer door weet te schakelen naar een VOIP service dan kun je met je ouderwetse telefoon via internet bellen.

Enige wat rest is de software welke dit alles mogelijk maakt. Welke hiervoor geschikt is weet ik zo niet, maar hardwarematig moet dit kunnen.
Het lijkt me een aardige hoeveelheid werk om dat alles werkend te krijgen. Terwijl elke laptop een microfoon en koptelefoon-aansluiting heeft, die je met enig soldeerwerk prima kan verbinden met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 15:55
GH45T schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:18:
[...]

Wat je hier beschrijft is een ATA. Iets wat in de VoIP telefonie vaak gebruikt wordt om een analoge telefoon geschikt te maken voor VoIP.

pricewatch: Linksys SPA-3102

Dat kan dus ook dedicated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:18
Ja met wat software en geschikte hardware moet dit wel kunnen denk ik. Alleen moet je die software wel eerst maken volgens mij.

Kan je geen gewone microfoon aansluiten op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus wel mogelijk, maar veel werk.

Het leek me gewoon leuk om te bellen via Skype met een oude telefoon in plaats van een headset, maar ik heb zelf niet de capaciteiten om er een programma voor te schrijven. Wel leuk als iemand toevallig een programma weet waarmee het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:02
Ik heb ooit eens een telefoon gekregen met usb aansluiting. Deze was met skyhype te gebruiken. Ik heb hem nooit gebruikt, geen idee waar ie gebleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:27
misschien een beetje dure telefoon, maar geeft wel aan dat je niet computer gebonden hoeft te zijn voor skype
http://www.skypebuzz.nl/2...-841-draadloze-skype.html

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:13

mbb

pazzje schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:44:
Ik heb ooit eens een telefoon gekregen met usb aansluiting. Deze was met skyhype te gebruiken. Ik heb hem nooit gebruikt, geen idee waar ie gebleven is.
Ik heb ooit van ABN een Skype-phone gekregen; een hoorn met daaraan een telefoon.netwerkkabel (aansluiting), en aan de andere kant van die kabel minijack geluidsaansluiting (mic/speaker)

Ik weet echter niet of dat een speciaal aangepaste telefoon was, maar zat er inderdaad ook aan te denken om er een ouderwetse hoorn aan te hangen. (Echter nooit geprobeert, heb geen voip)

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Pagina: 1