[vb] return dos command output

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152762

Topicstarter
Af en toe gebruik ik een aantal dos commando's voor het ophalen van gegevens.
Dit zou kunnen zijn simpelweg een ping of een wmic commando.

Wat ik nu wil doen is dat ik in visual basic een form heb waarin ik aanvink hoe en wat ik wil hebben evt. een remote node mee geef voor het uitbreiden van een commando en deze de output die je normaal in een dosbox ziet laat zien in een msgbox.

Echter kan ik hier niet genoeg informatie over vinden of ik zoek verkeerd natuurlijk. Iemand die mij in de goede richting kan duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32
Dat kan door de standaard outputstream (en eventueel de errorstream) van het process te wijzigen naar een eigen stream. Met een beetje googlen moet je een heel eind komen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Gaat het hier om vb6 of vb.net? Als het om vb.net gaat, dan kun je dat zeker voor elkaar krijgen:
http://www.vb-helper.com/howto_net_run_dos.html

Niet de meest grandioze code, maar het zou moeten werken.

Met vb6 kan het op zich ook, maar dan moet je wel direct een aantal low level API's aanspreken, niet echt recht toe recht aan. Volgens mij ben je dan beter af met het redirecten van de output naar een file en dan de file inlezen en in een messagebox tonen.

[ Voor 38% gewijzigd door bigbeng op 24-07-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 152762 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:33:
Echter kan ik hier niet genoeg informatie over vinden of ik zoek verkeerd natuurlijk. Iemand die mij in de goede richting kan duwen?
Waar heb je dan op gezocht? Want er zijn een shitload aan voorbeelden te vinden; ik kan me niet voorstellen dat je niets gevonden krijgt...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij