Ik mag een leaseauto uitzoeken
Heel leuk natuurlijk, 85 verschillende auto's bekijken, wat proefritjes etc. Maar ik loop tegen het gas-dillemma aan. Qua leasetarieven is het (op de 12% diesels na) erg interessant om een auto op gas te rijden. Maar hoe goed werkt dat nu eigenlijk? Mijn vader heeft 5 verschillende auto's op gas gehad, en met elke auto problemen (de laatste een espace uit 2002 o.i.d.). Is dat met nieuwe technieken als LPi nu wel probleemloos geworden?
Op dit moment staat bij mij trouwens de Punto Evo 1.3d op 1, zodra ze hem hebben maak ik er een proefrit mee. Maar voor de andere auto's is gas wel veel voordeliger, o.a. doordat mijn werkgever meer budget geeft voor een auto op gas.
Netto-kosten per maand (bijtelling etc verwerkt) voor een paar auto's:
- Punto Evo 1.3d loaded: 65
- fiesta titanium 1.6d: 245 (met multimedia-pack en 16" LM velgen)
- fiesta titanium 1.4i LPG: 170
- peugeot 1.4 LPG blue lease: 165
- peugeot 1.6d blue lease: 200
- seat leon 1.2TSI Good stuff: 215 (nog niet zeker dat hij op gas kan, bedrag gasinstallatie gegokt)
Wat zouden jullie doen voor 35 euro verschil per maand?
Op dit moment staat bij mij trouwens de Punto Evo 1.3d op 1, zodra ze hem hebben maak ik er een proefrit mee. Maar voor de andere auto's is gas wel veel voordeliger, o.a. doordat mijn werkgever meer budget geeft voor een auto op gas.
Netto-kosten per maand (bijtelling etc verwerkt) voor een paar auto's:
- Punto Evo 1.3d loaded: 65
- fiesta titanium 1.6d: 245 (met multimedia-pack en 16" LM velgen)
- fiesta titanium 1.4i LPG: 170
- peugeot 1.4 LPG blue lease: 165
- peugeot 1.6d blue lease: 200
- seat leon 1.2TSI Good stuff: 215 (nog niet zeker dat hij op gas kan, bedrag gasinstallatie gegokt)
Wat zouden jullie doen voor 35 euro verschil per maand?
offtopic:
Ook leuk is dat de autodealers volop beweren dat gas onmogelijk is, terwijl de mogelijkheid op directlease en leaseplandirect wel staat
Ook leuk is dat de autodealers volop beweren dat gas onmogelijk is, terwijl de mogelijkheid op directlease en leaseplandirect wel staat