kan niet kiezen deel 2?

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:48
hallo
ik zou mijn vraag anders gaan stellen nu. kan je met een goedkope overgeclockten ram de zelfde spec halen als de duurdere? en hoe belangrijk is die CAS Latency tegen over de mhz nu? ik zoek 6 gb tripple channel geheugen met minimaal 1600mhz ongeveer. de twee rams waarvan ik twijfel OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK cas latency 7 en de OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK cas latency 8. ze werken allebij op mijn gigabyte x58 ud3r. icm item i7 4ghz. ik kies voor ocz vanwegen zijn lage voltage. zie ik nu iets over het hoofd? of ben ik ook goed af met de goedkoopste kingston ram?
alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
alle fabrikanten hebben low voltage ram, voor je gevoel draaien beide sets als ze volgens specificatie draaien ongeveer even snel. de 1600 MHz kit geeft je wat meer ruimte met div geheugensleheden tijdens het overklokken

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

en als je je geheugen gaat overklokken, draai je het dus buiten de specificaties. Dan is er dus geen touw aan vast te knopen, hoe snel het geheugen gaat. Elk balkje is verschillend, maar als op het reepje zelf staat dat het ding op snelheid X draait, dan draait het ook op X. Alles daarbuiten is niet gegarandeerd.

Verder snap ik nog steeds niet veel van je verhaal...

En dan mijn mening: neem het goedkoopste (kingston) geheugen van 1600 MHz (let op hoofdletters...). Je krijgt namelijk nauwelijks extra performance uit lower latency geheugen. De enige rede waarom je snel geheugen zou willen, is om de FSB wat verder te kunnen opschroeven om die processor sneller te kunnen laten draaien.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
leesvoer: \[DDR/DDR2/DDR3] Informatie- en Overklokresultaten - deel 2

verder zeg je minimaal geheugen snelheid van 1600MHz, maar je komt wel ook met een 1333MHz setje op de proppen....(OCZ3P1333LV6GK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
X-Fire-X schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:04:
leesvoer: \[DDR/DDR2/DDR3] Informatie- en Overklokresultaten - deel 2

verder zeg je minimaal geheugen snelheid van 1600MHz, maar je komt wel ook met een 1333MHz setje op de proppen....(OCZ3P1333LV6GK)
ja die 1333 wil ik dan overclocken naar 1600 als dat kan teminsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
ok dus als het kan de goedkoopste geheugen (Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9) maar kan ik met die geheugen wel de 3,5 / 4ghz halen op mijn i7? zoja dan haal ik hem. (tenzij iemand mij weet over tehalen)
en bedankt voor de snelle reacties =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

dion_b in "kan niet kiezen=/"

Heb je al nagedacht over waarom je vorige topic op slot is gegaan? Het antwoord daarop ligt in 't voortbestaan van je huidige draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Als je weet wat je doet haal je redelijk probleemloos de 4GHz wel, alleen misschien is ff oefenen op een oude P4 wel aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat heeft dat voor zin dan? Compleet andere techniek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
Ja ok heb je idd wel een punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Generatiekloofje zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Jejking schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 13:52:
Generatiekloofje zullen we maar zeggen :)
de basisprincipes blijven hetzelfde, en als je 2.5V op een P4 zet, ben je hooguit 15 euro kwijt.
En daarnaast, garantie op een kloksnelheid heb je nooit, als je die boven de specs wil hebben. Dat 90% van de i7 9xx vrij eenvoudig 4 GHz kunnen halen, wil niet zeggen dat jouw exemplaar dat ook kan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
wanneer en voor wie is een lagere cas latency nu belangrijk? ik wil wel meer gaan betalen maar dan moet ik wel meer krijgen en niet 5% extra performance terwijl hij 50 euro duurder is...(oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

M2M schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:02:
[...]

de basisprincipes blijven hetzelfde, en als je 2.5V op een P4 zet, ben je hooguit 15 euro kwijt.
En daarnaast, garantie op een kloksnelheid heb je nooit, als je die boven de specs wil hebben. Dat 90% van de i7 9xx vrij eenvoudig 4 GHz kunnen halen, wil niet zeggen dat jouw exemplaar dat ook kan.
Maar een Core i7 is echt wel even iets anders dan een P4, that's my point.
saveljos schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:27:
wanneer en voor wie is een lagere cas latency nu belangrijk? ik wil wel meer gaan betalen maar dan moet ik wel meer krijgen en niet 5% extra performance terwijl hij 50 euro duurder is...(oid)
Zoals gezegd: dat kan je prima terugvinden in reviews en guides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
saveljos schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:34:
hallo
ik zou mijn vraag anders gaan stellen nu. kan je met een goedkope overgeclockten ram de zelfde spec halen als de duurdere? en hoe belangrijk is die CAS Latency tegen over de mhz nu? ik zoek 6 gb tripple channel geheugen met minimaal 1600mhz ongeveer. de twee rams waarvan ik twijfel OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK cas latency 7 en de OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK cas latency 8. ze werken allebij op mijn gigabyte x58 ud3r. icm item i7 4ghz. ik kies voor ocz vanwegen zijn lage voltage. zie ik nu iets over het hoofd? of ben ik ook goed af met de goedkoopste kingston ram?
alvast bedankt. :)
Je vraagt je wel af of je goedkopere geheugenbankjes kan overclocken tot 1600 Mhz om uiteindelijk je cpu op een hoger aantal Mhz te kunnen clocken. Allereerst denk ik zelf van als je deze vragen al stelt of het dan wel verantwoord is dat je aan het overclocken gaat beginnen. Bedenk ook eens dat je je cpu kan slopen wanneer je op een fout voltage gaat werken en daarbij, ook gedacht aan een goede cpu koeler want dat ding gaat je warm worden.

Mijn advies is in elk geval pak gewoon dat Kingston 1333 Mhz en laat je systeem standaard draaien en ga eerst eens beginnen ermee om alle topics door te lezen binnen het overclock gebeuren. Kom je daar niet wijs uit dan blijf er mooi vanaf en begin er niet aan, want je spreekt nu niet bepaald over een goedkope cpu. Of pak desnoods een oud systeempje met bv een P4 nog erin en ga daar eerst eens wat mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
als je doet wat er staat en je geen te hoge voltage/temperaturen hebt kan er toch niets mis gaan? overclocken doe ik ook pas als ik het zeker weet en niet al te hoge temps heb met de stock instellingen.
mischien als ik de stock snelheden snel genoeg vind dat ik helemaal niet ga overclocken maar ik wil gewoon redelijk goed spul hebben en later eventueel over(kunnen)clocken. over de ram ben ik nog niets echt veel wijzer geworden. ik wil gewoon weten of de vershil tussen goedkope ram en het duurdere de prijs waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

saveljos schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:25:
ik wil gewoon weten of de vershil tussen goedkope ram en het duurdere de prijs waard is.
Het is het mij in ieder geval niet waard.

Maargoed, om een wat langer verhaal te typen dan dat ene zinnetje. Zoek het eens op! Check de benchmarks! Bekijk en ervaar zelf wat het verschil is tussen CAS 7 en 8 op het zelfde systeem.

edit: link 1
eerste link op pagina link 1

conclusie van ome tom:
Our conclusion is very simple: you get the best bang for the buck if you stick to the mainstream of the memory market, which currently is still DDR2-800 or 1066, preferably at low latencies. DDR3-1066 and -1333 memory do not yet result in better performance, and so should only be considered by hardcore enthusiasts, who aim for maximum overclocking performance knowing that they will get little benefit for spending a fortune.

[ Voor 45% gewijzigd door M2M op 24-07-2010 17:48 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b in "kan niet kiezen=/"
We zouden je misschien verder kunnen helpen, maar het is de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent hier, en dan je volledig en duidelijk bent in je vraagstelling.
Je geeft nog steeds niet aan wat je zelf allemaal opgezocht hebt, wat je vond en waarom dat dan onduidelijk was.

Daarnaast gaat zonder overleg "heropende" topics sowieso per definitie dicht. Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.