Asrock X58 Extreme3 & Asus HD5850 boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe PC binnen gekregen, en nu zit alles netjes in elkaar, maar wil hij niet booten, lampjes op moederbord worden rood en een debug display toont code 38.

Door alles los te koppelen ben ik er achter dat hij op de videokaart blijft hangen. De Dr. Debug van Asrock geeft een code "38", waar ik niets mee kan, volgens de handleiding iets met "Initializes different devices through DIM."

De videokaart die er in zit is de ASUS EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5. Ik heb er 2 om in CrossFire te draaien.
Met mijn oude videokaart er in (HD4870), wil hij wél booten. Probleem ligt dus aan de nieuwe videokaarten.
Booten met 1 nieuwe kaart wil niet, hij geeft direct weer die error 38. Booten met de andere kaart wil ook niet.

Heb ik hier 2(!) DOA kaarten, of is er iets anders mis?
Ik zie dat er op de kaart 2 power connectors zitten, 1 met 2x3 gaatjes, en 1 met 2x4 gaatjes. Bij de videokaart zat een converter van een "normale" powerconnector naar een 2x3 gaatjes. Lijkt me toch dat dat klopt? Ik heb geen connector met 2x4. Heb ik die nodig voor deze kaarten?

Iemand enig idee wat er nog aan de hand kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 24-07-2010 12:12 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Code 38 = Initializes different devices through DIM.

Welke voeding heb je op dit moment.
En ja, je moet alle stekkertjes aansluiten.. (zowel de pci-e 6 pin als 6+2 pin op beide kaarten)
Hierom werken ze dus niet ;( .

Als je voeding ook geen PCI-E 8 pins aansluitingen heeft ga ik er ook niet vanuit dat hij twee HD5850's aankan.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2010 12:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:16:
Code 38 = Initializes different devices through DIM.

Welke voeding heb je op dit moment.
En ja, je moet alle stekkertjes aansluiten.. (zowel de pci-e 6 pin als 6+2 pin op beide kaarten)
Nu moet ik dus nog aan 2 6+2 kabels zien te komen. :P Mijn oude kaart heeft 2x een 6 pin, maar daar hoef ik er maar 1 aan te sluiten?

Voeding is een Corsair 620W

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 24-07-2010 12:17 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welke corsair voeding? Deze ga ik van uit?
pricewatch: Corsair HX620W

Die heeft gewoon 2x8+2 PCI-E plugs. Dus hiervan beide 1 in de kaart steken, en dan de twee PCI-E convertertjes in de andere twee plugjes doen (en juist aansluiten op molex connectors natuuurlijk)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:21:
Welke corsair voeding? Deze ga ik van uit?
pricewatch: Corsair HX620W

Die heeft gewoon 2x8+2 PCI-E plugs. Dus hiervan beide 1 in de kaart steken, en dan de twee PCI-E convertertjes in de andere twee plugjes doen (en juist aansluiten op molex connectors natuuurlijk)
Ik zie op mijn voeding alleen 2x een 6 pins, en een aantal keer 4pins. Geen 8-pins..

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=5140

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 24-07-2010 12:26 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kijk even op de sticker van je voeding, welke naam staat hierop.. maak eventueel een foto als je niet zeker weet wat de naam is.

Edit *zucht* je hebt een modulaire voeding, hierbij komen verloopstukjes.. twee van deze stukjes zijn PCI-E 6+2...

http://www.corsair.com/products/hx/default.aspx

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2010 12:28 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:27:
Kijk even op de sticker van je voeding, welke naam staat hierop.. maak eventueel een foto als je niet zeker weet wat de naam is.

Edit *zucht* je hebt een modulaire voeding, hierbij komen verloopstukjes.. twee van deze stukjes zijn PCI-E 6+2...

http://www.corsair.com/products/hx/default.aspx
Die zitten er echt niet bij.

En dan nog heb ik een probleem, want stel ik heb een 6 naar 8 converter, dan kan ik maar 1 kaart aansluiten omdat de 6+2 en 6 aangesloten moeten worden..

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je hebt die connectors er 100% zeker bij zitten :z

Klik hier: http://www.corsair.com/products/hx/default.aspx en klik dan op "Resources" en scroll ietsje naar beneden...
PCI-E 6+2 pin x2 :z

Bij de kaarten zit als het goed is een PCI-E 6 pin convertertje (1 per kaart) dus ligt het aan mij of... 1x6+2 & 1x6 per kaart.. dat heb je ook?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Dan hebben ze het pakket veranderd, want het enige dat ik heb is een 6 pins converter, en die staat er op de site weer niet bij.

Bij de kaarten zit een 4-pins naar 6 pins converter.

Maar goed, ik hang voorlopig mijn oude kaart er in, en bestel een nieuwe voeding, en daarna sluit ik die aan op beide connectors:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/201004/ASUSeah5850top_rear.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Angeloonie op 24-07-2010 12:53 ]

Pagina: 1