Probleem: Laptop heeft alleen zwart wit beeld

Pagina: 1
Acties:

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 20:16
Sinds vorige week heeft mijn laptop alleen nog maar zwart wit beeld, toen het voor het eerst gebeurde kon ik dmv de laptop open en dicht te doen weer kleur krijgen alleen lukt dat nu niet meer.

1: heb de laptop al open gehad, alle aansluitingen van de monitor op het moederbord zijn goed.
2: als ik via hdmi kabel op mijn tv aansluit heb ik wel gewoon kleur

Weet iemand hoe ik dit oplos?

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
toen het voor het eerst gebeurde kon ik dmv de laptop open en dicht te doen weer kleur krijgen alleen lukt dat nu niet meer.
Daarop gebaseerd zou je verwachten dat het de LCD-kabel zelf is. Weet niet hoever je de laptop hebt open gehad, maar als je weet hoe de switchcover/mediaboard (net hoe je het noemen wilt) eraf krijgt dan kan je wat makkelijker met de kabel spelen en kijken of je verbetering/verslechtering ziet. Let ook op dat de connector in principe naadloos aansluit.

• Dalyxia
Update: uitgevonden wat het nou precies is

op de 1 of andere manier is er een optie in mijn videokaart instelling genaamd Digital Vibrance verschoven naar 2 procent, wat effectief betekent dat je zwart wit beeld hebt

hoe dit heeft kunnen gebeuren... gok een foutje in switchen van standby mode naar normaal.

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Voordat je zon topic opent, is het altijd aan te raden al je drivers overnieuw te installeren, dit had waarschijnlijk deze situatie ook voorkomen :P

• Dalyxia
natasdiamon schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:15:
Voordat je zon topic opent, is het altijd aan te raden al je drivers overnieuw te installeren, dit had waarschijnlijk deze situatie ook voorkomen :P
mijn redenatie was: doordat ik wel kleur had op de externe televisie, kan het niet aan de drivers liggen

blijkbaar geen goede redenatie :)

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 20:15
Dalyxia schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:51:
[...]

mijn redenatie was: doordat ik wel kleur had op de externe televisie, kan het niet aan de drivers liggen

opnieuw installeren van je drivers is niet bijster veel werk. In dit geval zou het niet teveel moeite zijn op te proberen ook al denk je dat dat er niks mee te maken heeft.

Verwijderd

Dalyxia schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:51:
[...]

Nope, aangezien de instellingen voor een extern scherm onafhankelijk zijn van het laptopscherm zelf.
phosporus schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:55:
[...]

opnieuw installeren van je drivers is niet bijster veel werk. In dit geval zou het niet teveel moeite zijn op te proberen ook al denk je dat dat er niks mee te maken heeft.
Alleen weet hij nu wel wat er aan de hand was. Handig voor een eventuele andere keer, of voor mensen met hetzelfde euvel.
Pagina: 1