Wie kan mij een goede satteliet ontvanger aanraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views

• westi2002
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik woon in Polen en mijn huidige ontvanger een Philips DSX6073 doet het niet meer. Ik gebruik hem om Nederlandse kanalen te bekijken. Nu wil ik graag een nieuwe kopen, maar wel met de mogelijkheid om programma's op te nemen op harddisk.

Kan iemand mij een goede ontvangen aanbevelen?

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Je geeft veel te weinig info. Budget, hoeveel tuners, wat voor schotel heb je, wat voor TV.
En nog belangrijker: wat heb je zelf al uitgezocht. Niet al het werk bij je medetweakers leggen. Ik wil je graag advies hebben, maar dit is van het niveau "welke auto moet ik kopen...".

This title is for sale, please send me a PM

• westi2002
Budget weet ik wel: maakt me niet zoveel uit of het nou ietsje meer of minder kost.

Technisch? Geen idee wat ik precies heb. Ik zal omschrijven wat er op het dak staat.
Ik heb een schotel van 80cm en er zitten 2 LNB's op, een voor de Poolse ontvanger die op de Hotbird gericht staat en een voor de Nederlandse ontvanger die op de Astra gericht staat. Van elke LNB gaat er een kabel naar binnen toe.

Heb het eea op diverse fora zitten lezen, maar snap er niets van.
Geen idee wat twin head, diseqc enz allemaal betekenen en in hoeverre dat belangrijk is voor mijn geval.

Ik wil gewoon weer mijn standaard NL programma's kunnen kijken en nu de mogelijkheid hebben om ook iets op te nemen als ik niet thuis ben of als ik een ander programma aan het kijken ben. Ik heb nl geen videorecorder meer.
Als er zoiets bestaat, zo het mooi zijn als de ontvanger op mijn bekabeld netwerk aangesloten kan worden, kan ik de programma's die opgenomen zijn overzetten op de computer en ook kijken als ik ergens onderweg ben.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De Vu+ Duo zonder twijfel :)

Kan een harddisk in en is een twin tuner, je kan er dus mee opnemen hier kan je een test lezen.

Als dit iets teveel van het goede is zou je ook kunnen kijken naar de Abcom IPBox

Verwijderd

Je hebt dus gewoon een enkele LNB voor de Astra, daar kan je in principe elke ontvanger op aansluiten. Een twin tuner ontvanger is dan vrij zinloos. Of je moet de LNB vervangen door een twin head LNB. Met een beetje moeite is makkelijk te vinden wat je wil weten.

• westi2002
Dutch3men schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:56:
De Vu+ Duo zonder twijfel :)

Kan een harddisk in en is een twin tuner, je kan er dus mee opnemen hier kan je een test lezen.

Als dit iets teveel van het goede is zou je ook kunnen kijken naar de Abcom IPBox
Op de site van de Vu+ Duo staat: "Om met de deur in huis te vallen: de Vu+ Duo is geen aanrader voor de kijker die gewoon zonder poespas van zender naar zender willen zappen en zo nu en dan een programma wil opnemen."
Lijkt me dus niet echt voor mij geschikt.

De Abcom IPBox 350S Prime PVR DVB-S Black draait onder Linux. Is dat wel voor mij? Ik zoek aansluiten en kijken, niet te moeilijk met instellen.

• westi2002
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:03:
Je hebt dus gewoon een enkele LNB voor de Astra, daar kan je in principe elke ontvanger op aansluiten. Een twin tuner ontvanger is dan vrij zinloos. Of je moet de LNB vervangen door een twin head LNB. Met een beetje moeite is makkelijk te vinden wat je wil weten.
Veel info op satellitefun.org :) Heb alleen niet kunnen vinden hoe ik moet zoeken in die site.

Begrijp ik het goed dat je om op te nemen een twin tuner moet hebben en om een twin tuner te gebruiken moet je dus een twin head LNB hebben.
Moet ik dan ook een extra kabel trekken?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

westi2002.

Op GoT zien we liever geen "wat moet ik kopen topic. Dat heb je ongetwijfeld kunnen lezen in MSH Beleid en Het algemeen beleid #quickstart.

Daarnaast zien we vrij weinig inzet in je topicstart, het geven van informatie en eigen inzet bij het zoeken naar een mogelijke optie. Dit biedt te weinig mogelijkheden om het topic te laten uitgroeien tot een succesvol iets. Deze gaat daarom op slot.

Om je niet helemaal in de steek te laten (ben de beroerdste niet):

Je zult moeten kijken naar een 'gecertificeerde' tuner, aangezien je nu een abonnement hebt van CD?
Daarnaast zijn er tuners die niet gecertificeerd zijn, maar wel ondersteuning bieden voor CD kaarten.
Tevens zoek je een PVR functie.

Dat zijn jouw criteria. Hiermee moet je zonder al te veel moeite een tuner kunnen vinden.

Overige dingen als 'lnb`s' enzo hoef je je geen zorgen om te maken. Je hebt al een uitgelijnde schotel en hoeft geen nieuwe lnb te kopen; tenzij je tegelijk wilt opnemen en kijken i.c.m. verschillende zenders. Dan zul je een dual lnb(twee uitgangen) en receiver met twin tuner moeten kopen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.