Beste mede-tweakers.
Ik ben nu aan het zoeken naar een degelijk GPU-Stress test programma.
Dit is omdat ik tijdens (ingame) steeds vaker vastlopers kreeg, dit was initieel alleen bij de game borderlands, maar recent gebeurde het me ook bij Team Fortress 2 en COD MW2.
Hij loopt dan heel even vast, maar gaat daarna wel weer verder.
Dus vandaar dat ik op dit moment bezig ben met het uitzoeken wat er precies mis is met mijn bak..
Ook voordat ik besluit eventueel te gaan oc'n !!
even in het kort de naar mijn mening relevante specs:
QX9650 @t stock dus 3ghz.
Proc cooler: Zalman CNPS-9900 led
GA-X48-DQ6
Sapphire Toxic HD4890
8GB OCZ Reaperz (1066mhz)
Coolermaster M850
p.s. ohja iets minder relevant windows 7 x64 staat op mijn 160GB intel SSD
Op dit moment ben ik Prime95 aan het draaien om de cpu te testen.
verder ben ik aan het monitoren van de temps via SpeedFan.
Nou ga ik verder aankomende week naar Campzone dus ik zit niet bepaald te wachten op een PC faal.
Wat mij zelf opviel was in speedfan de voltage metingen van de 12V en de 5V lijn nogal afweken, daarvoor heb ik een screenshot gemaakt en hoor ik graag jullie mening. of het aan te raden is een andere voeding te halen. zoals eerder gezegt heb ik nu een modulaire coolermaster van 850watt wat mij echt ruim voldoende moet lijken maar als hij dood aan het gaan is is het niet anders.
Screenshot zie hier:(klik voor grote / leesbare versie..

Als iemand mij kan vertellen of deze waardes normaal zijn?
Ik laat voor nu prime95 nog gewoon een tijdje draaien, daarna ga ik memory testen en daarna gpu testen.. Mochten jullie daar goede progs voor hebben let me know.
Alvast bedankt,
3DDude
Ik ben nu aan het zoeken naar een degelijk GPU-Stress test programma.
Dit is omdat ik tijdens (ingame) steeds vaker vastlopers kreeg, dit was initieel alleen bij de game borderlands, maar recent gebeurde het me ook bij Team Fortress 2 en COD MW2.
Hij loopt dan heel even vast, maar gaat daarna wel weer verder.
Dus vandaar dat ik op dit moment bezig ben met het uitzoeken wat er precies mis is met mijn bak..
Ook voordat ik besluit eventueel te gaan oc'n !!
even in het kort de naar mijn mening relevante specs:
QX9650 @t stock dus 3ghz.
Proc cooler: Zalman CNPS-9900 led
GA-X48-DQ6
Sapphire Toxic HD4890
8GB OCZ Reaperz (1066mhz)
Coolermaster M850
p.s. ohja iets minder relevant windows 7 x64 staat op mijn 160GB intel SSD
Op dit moment ben ik Prime95 aan het draaien om de cpu te testen.
verder ben ik aan het monitoren van de temps via SpeedFan.
Nou ga ik verder aankomende week naar Campzone dus ik zit niet bepaald te wachten op een PC faal.
Wat mij zelf opviel was in speedfan de voltage metingen van de 12V en de 5V lijn nogal afweken, daarvoor heb ik een screenshot gemaakt en hoor ik graag jullie mening. of het aan te raden is een andere voeding te halen. zoals eerder gezegt heb ik nu een modulaire coolermaster van 850watt wat mij echt ruim voldoende moet lijken maar als hij dood aan het gaan is is het niet anders.
Screenshot zie hier:(klik voor grote / leesbare versie..

Als iemand mij kan vertellen of deze waardes normaal zijn?
Ik laat voor nu prime95 nog gewoon een tijdje draaien, daarna ga ik memory testen en daarna gpu testen.. Mochten jullie daar goede progs voor hebben let me know.
Alvast bedankt,
3DDude
Be nice, You Assholes :)