Probleem met pc recent

Pagina: 1
Acties:

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:27

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Beste mede-tweakers.

Ik ben nu aan het zoeken naar een degelijk GPU-Stress test programma.
Dit is omdat ik tijdens (ingame) steeds vaker vastlopers kreeg, dit was initieel alleen bij de game borderlands, maar recent gebeurde het me ook bij Team Fortress 2 en COD MW2.
Hij loopt dan heel even vast, maar gaat daarna wel weer verder.
Dus vandaar dat ik op dit moment bezig ben met het uitzoeken wat er precies mis is met mijn bak.. :)
Ook voordat ik besluit eventueel te gaan oc'n !!

even in het kort de naar mijn mening relevante specs:
QX9650 @t stock dus 3ghz.
Proc cooler: Zalman CNPS-9900 led
GA-X48-DQ6
Sapphire Toxic HD4890
8GB OCZ Reaperz (1066mhz)
Coolermaster M850

p.s. ohja iets minder relevant windows 7 x64 staat op mijn 160GB intel SSD :)

Op dit moment ben ik Prime95 aan het draaien om de cpu te testen.
verder ben ik aan het monitoren van de temps via SpeedFan.

Nou ga ik verder aankomende week naar Campzone dus ik zit niet bepaald te wachten op een PC faal.

Wat mij zelf opviel was in speedfan de voltage metingen van de 12V en de 5V lijn nogal afweken, daarvoor heb ik een screenshot gemaakt en hoor ik graag jullie mening. of het aan te raden is een andere voeding te halen. zoals eerder gezegt heb ik nu een modulaire coolermaster van 850watt wat mij echt ruim voldoende moet lijken maar als hij dood aan het gaan is is het niet anders.

Screenshot zie hier:(klik voor grote / leesbare versie.. ;) Afbeeldingslocatie: http://3ddude.sharper.nl/tweakers/klein.jpg

Als iemand mij kan vertellen of deze waardes normaal zijn?
Ik laat voor nu prime95 nog gewoon een tijdje draaien, daarna ga ik memory testen en daarna gpu testen.. Mochten jullie daar goede progs voor hebben let me know.

Alvast bedankt,

3DDude

Be nice, You Assholes :)

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Het is altijd nog maar de vraag of temps uitlezingen kloppen als je dit zo softwarematig doet via speedfan, AIDA32 of zelfs Everest. Ze kunnen bv alle 3 verschillende waarden aangeven. Beste is om te kijken welke klopt met je BIOS temp (wat speedfan aangeeft qua temps ziet er iig mooi uit.). Voltages heb ik vrijwel nog nooit bij geen enkel softwarematigprogje een goede lezing gezien. Enige wat dan telt is een fysieke meting of ook weer je BIOS zelf.

Wat betreft stressprogje voor je videokaart is furmark wel een redelijk goede.

[ Voor 5% gewijzigd door X-Fire-X op 24-07-2010 11:56 ]

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Het klopt ik heb in me bios gekeken en kwam op de volgende waardes
Vcore : 1.220V of 1.236V
DDR18V: 2.128V
3.3V : 2.296V sorry was typo moet natuurlijk 3.296 zijn!
12V : 12.239V

Cpu temp: 29 / na eentijdje 30 graden.

Dan ga ik nu me GPU stressen, verder had ik nog lynx gevonden om cpu te testen.

[ Voor 7% gewijzigd door 3DDude op 25-07-2010 15:56 ]

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
Is het memory voltage niet érg hoog? Games gebruiken ook veel geheugen, dus dat zou de oorzaak kunnen zijn.

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
geen idee of 2.2 volt hoog is voor dit geheugen ga ik uitzoeken bedankt voor de tip

• Japperrrr
Probeer het eens op 1.8V te zetten en dan te proberen of het beter werkt. Als je systeem na het verlagen van het voltage niet opstart kun je het met stapjes van 0.05V verhogen tot alles gewoon opstart. Als het verlagen van het voltage niet helpt kun je proberen de latencies wat minder strak in te stellen. Als je de vier bovenste met twee verhoogt moet dat ruim voldoende zijn om te testen.

• X-Fire-X
Buitenom het hoge voltage voor het geheugen zit je 3 volts lijn te laag. 3,13V is minimum als je een max afwijking van 5% hanteert. Dat is dus de lijn die oa spanning op je pci-e-slot zet.

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
X-Fire-X schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:50:
Buitenom het hoge voltage voor het geheugen zit je 3 volts lijn te laag. 3,13V is minimum als je een max afwijking van 5% hanteert. Dat is dus de lijn die oa spanning op je pci-e-slot zet.
sorry zie net dat ik een typo heb gemaakt, is 3.296.. ;)
wat betreft het geheugen ik ga eens kijken waar ik dat kan aanpassen :)
Ik heb gekeken, ik gebruik gewoon standaard instellingen, wil ik handmatig / voltage manual doen, dan kan ik alleen maar het voltage nog verder verhogen dus dat gaat hem niet worden :(

Aan de andere kant staat op beiden OCZ Reaperz setjes 5-5-5-5 @t 2.2Volt dus dat lijkt me te kloppen :)

[ Voor 25% gewijzigd door 3DDude op 25-07-2010 17:25 ]

• Japperrrr
De instellingen van je geheugen kun je vinden in je BIOS. Je hebt een moederbord van Gigabyte zie ik. Die heb ik ook ooit gehad, en je moet de instellingen vrij makkelijk kunnen vinden. Als je er niet uit komt kun je altijd even in de handleiding van je moederbord kijken.

• X-Fire-X
3DDude schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:56:
[...]

sorry zie net dat ik een typo heb gemaakt, is 3.296.. ;)
wat betreft het geheugen ik ga eens kijken waar ik dat kan aanpassen :)
Ik heb gekeken, ik gebruik gewoon standaard instellingen, wil ik handmatig / voltage manual doen, dan kan ik alleen maar het voltage nog verder verhogen dus dat gaat hem niet worden :(
Mwah denk dat het voltage ook niet echt naar beneden hoeft als je dit setje hebt: http://www.ocztechnology....2_8500_reaper_hpc_edition
2.1 - 2.3V.

Weet niet of je memtest al hebt gedraait? Anders ff aanzetten voor je gaat slapen ofzo.
Pagina: 1