Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,
Sinds een aantal dagen heb ik een probleem met mijn desktop. Ik zal hieronder eerst de specs geven, waarna ik het probleem beschrijf.

Mobo: Asus P5n32 SLI premium WiFi-AP
Proc: Intel Core duo E6600
Geheugen: 4x1gb OZC
HDD: 2 Sata schijven en 1 IDE schijf
GPU: Asus EN 8500GT Silent 512mb x2 in SLI opstelling

Van de een op andere dag wilde het systeem niet meer in Windows komen. Niet geheel onoverkomelijk, want ik weet dat Windows soms last heeft van de hik. Veilig modus werd gewoon gestart en aangezien ik niet veel bijzonders kon vinden, heb ik een systeemherstel gedaan. Na afloop daarvan nog steeds niets. Nadat ik nogmaals in veilige modus was geweest (en zodoende het herstel kon voltooien) en opnieuw opstartte, kreeg ik een melding dat er een probleem was met bootmgr en kon ik ook niet meer iun de veilige modus komen. Om een lang verhaal kort te maken: middels Ubuntu heb ik de te bewaren bestanden overgezet naar een aparte partitie, heb ik mijn IDE en tweede sata afgekoppeld (IDE heeft in het verleden problemen gegeven) en Win Vista opnieuw geinstalleerd. Tot zover geen problemen meer. SATA no 2 aangekoppeld en alles liep als een zonnetje. In de loop van de dagen alles geupdate en de progjes die ik gebruik opnieuw erop gezet, maar tijdens een browsersessie (youtube), liep de boel vast en sindsdien kan ik weer niet in Windows komen, tenzij in de veilige modus.

Ik heb memtest geraadpleegd en zo mijn geheugen uitgesloten. Ik vermoed dat het ofwel om mijn grafische kaart(en) gaat, ofwel om mijn HDD('s). Zojuist heb ik een BSoD gekregen en deze heeft mijn vermoedens over grafische kaart in ieder geval bevestigd, maar hoop gegeven dat de harde waren nog wel intact zijn.

Het bericht komt erop neer dat mij geadviseerd wordt de drivers van de videoadapter aan te passen. Ik krijg een 0x0000008e stop en en melding dat de driver nvlddmkm.sys de boosdoener is. Fijn dat ik het weet, maar hoe kan ik dit nu oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:38
Je zou dit eens kunnen proberen.

"nvidia display driver nvlddmkm.sys has stopped working..."

- Go in your bios.
- Set your memory freq to 666mhz. note: 333mhz if your motherboard sets the DDR timing and not the DDR2 (you may have to set the freq in "unlinked mode" to do this.)

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet helaas niet precies wat ik met deze informatie aanmoet. Ik ben niet kundig genoeg om aan mijn BIOS te knoeien, maar naar de opties die ik heb gezien in mijn BIOS is er geen om de frequenties aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Staat vast wel in je manual van je moederbord uitgelegd trouwens.

Voor de rest:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
en
Windows Crash/Memory dumps FAQ
zijn goeie naslagwerken om achter de daadwerkelijke oorzaak van je probleem te komen.

[ Voor 63% gewijzigd door alt-92 op 24-07-2010 14:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank. Ik zal vanavond eens in de boeken duiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan, ik heb het probleem (tijdelijk) opgelost door in veilige modus via apparaatbeheer de videodrivers te verwijderen. Alles startte meteen weer normaal op (alleen dan zonder geinstalleerde videodrivers).
Bedankt voor de adviezen!
Pagina: 1