Studio Computer (Muziek/Cubase)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:48
Hey jongens,

Ik wil voor ik nieuwe componenten ga bestellen toch nog graag wat Tweak-feedback.
Ik wil graag m'n huidige studio computer upgraden naar een snellere, omdat de huidige soms toch wel wat traag is in de processen.

Ik heb op dit moment dit bij elkaar gezocht:
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/4396/studiopc.png

Hierbij heb ik nog eens HD4550 videokaart liggen en wat harde schijven, maar deze zijn weinig van belang omdat er toch niet veel grafisch moet gebeuren maar vooral met audio.

De pc moet vrij stil zijn, vandaar de Scythe cooler voor de snelle dual core processor (Cubase gebruikt slechts een processor, dus Quad is zinloos!)

Mvg,
Pascal

edit:

De behuizing die gebruikt wordt is een Thermaltake V9, deze heeft voorin één cooler, achterin één cooler (beide 120mm) en bovenop één grote cooler van 230mm.

[ Voor 11% gewijzigd door Pascalx op 24-07-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:53
hardeschijven zijn wel erg belangrijk bij een studio computer aangezien je daarop je "creatie" opslaat. En heb je ook gedacht aan back-up?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
Schijven zijn er genoeg en snel genoeg, het was vooral de processor van 2.5Ghz samen met het DDR2 geheugen wat voor vertraging zorgde.

Toch bedankt voor je snelle reply :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
behuizing?
Zeker niet onbelangrijk, ophanging schijven en stevigheid ivm trillingen, eventuele demping...
resonerende harde schijven = -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
Aangepast in basispost :p Ik weet verder alleen niet hoe deze behuizing is qua resonantie als de schijven op volle toeren draaien. De behuizing heb ik cadeau gehad, z.g.a.n.