PS3 herkent LaCie Petit 500Gb niet (FAT32 geformateerd)!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een prachtige USB powered externe 500Gb HDD van LaCie aangeschaft te hebben, had ik goede hoop deze te kunnen misbruiken voor backup activiteiten, en tevens het overhevelen van grote hoeveelheden foto's en kleine vakantiefilmpjes.

In eerste instantie had ik de schijf vrolijk volgepompt en aan de PS3 gehangen, maar toen kwam ik er achter dat de PS3 helaas niet overweg kan met NTFS geformatteerde schijven. Dus de boel maar geformatteerd (via Vista - duur: rond 3 uren), en de FAT32 indeling gekozen.

Echter, nog steeds kan de PS3 m'n mooie nieuwe HDD niet herkennen, zelfs niet wanneer ik de mappen de bekende namen 'PHOTO' en 'VIDEOS' geef. De schijf wordt trouwens probleemloos op meerdere computers herkend en werkt verder als de brandweer!

Ik heb zelfs de schijf nogmaals geformatteerd (naar FAT32) mbv EASEUR Partition Master v6. Wederom zonder succes.

Wie heeft de gouden tip voor me??

Ter info: USB sticks met 16Gb worden direct herkend, waar de naam van de mapjes trouwens niets uitmaakt en tevens heb ik die stickies niet geformateerd.

Alvast bedankt voor de reply beste mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
photo en videos zijn verkeerde mapnamen, misschien dat het daar aan ligt.

"Picture", "Music", "Video" en "Game".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Ike.
Dank voor de suggestie - natuurlijk meteen even geprobeerd, maar helaas...

Verder ter algemene info; het lampje van de HDD gaat keurig netjes branden, wanneer deze aan de PS3 wordt gehangen, dus ik heb het idee dat deze ook voldoende vermogen krijgt, om te kunnen draaien.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik had mijn HD geformateerd in DOS omdat ik had gelezen dat Windows moeilijk kan doen met het formateren van een grote HDD naar FAT32.
Misschien zou je dat eens kunnen proberen.

http://www.online-tech-ti...nal-hard-drive-to-fat-32/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gedeeltelijk succes!
Ik heb een partitie gemaakt van 75Gb, en deze via MS DOS FAT32 geformatteerd. MS DOS kwam na voltooiing wederom met de melding "The volume is too big for FAT32" dus heb ik 'm daarna nogeens door Swissknife v3.22 heengehaald - welke overigens deze partitie keurig als FAT32 herkende -. Maar uiteindelijk wordt deze partitie nu herkend op de PS3! Hulde en bedankt voor zover!

Nu ben ik dezelfde oefening aan het doen voor de overige 400-zoveel Gb - maar daar gaan nog wel een paar uurtjes overheen, ben ik bang.

To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

[spuit 11]
Vista kan een externe schijf niet zomaar als FAT32 formateren, Vista maakt er dan exFAT32 van en dat wordt door de PS3 niet herkend.

Je hebt 2 opties: Of met een 3rd party tool, bv Swissknife de schijf formateren. Of de schijf uit de externe behuizing halen en formateren terwijl de schijf aan een sata kabel hangt.
[/spuit11]

[ Voor 7% gewijzigd door Meelobee op 24-07-2010 10:30 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Ik zou ook SwissKnife proberen. Deze werkte prima voor mijn 320gb hdd terwijl alle standaard Windows tools (en ook de meeste 3rd party tools) niet werkten.
Pagina: 1