Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
Ik heb sinds vorige week een nieuwe laptop. Het is een HP Pavilion DV7 3160ED
Nu heeft hij steeds gewerkt totdat ik hem donderdagmiddag aanzette. Nu is het beeld heel raar, Een geelige gloed en de taakbalk op een rare hoogte op het scherm. Ik heb diverse dingen geprobeerd:
- Windows Recovery
- Videokaart Drivers geinstalleerd
- Met HDMI out getest op LCD TV en daar is het beeld gewoon goed

Het beeldscherm is ook niet meer op de normale resolutie in te stellen.
Nu denk ik dat het gewoon een hardwarefout is aan de videokaart maar misschien zijn er mensen die het probleem herkennen.

Hier een fototje van het rare beeld
Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/4958/img3361.th.jpg
http://img514.imageshack.us/img514/4958/img3361.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door martini1 op 23-07-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327097

De witte tekst tijdens het opstarten is die wit of geel? Dan weet je of het aan je OS / drivers ligt of niet^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366352

Ik herken het probleem van m'n eigen laptop helaas.
Kijk eens bij Device Manager of je videokaart nog herkend wordt?

Bij mij was het destijds een defect moederbord. Valt onder de garantie dus meteen opsturen dan.
Uiteraard kan het dat dit een heel andere oorzaak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:47
Mogelijk is de verbinding naar het scherm vanaf de videokaart niet goed meer. Videokaart lijkt me goed als deze een goed signaal naar een LCD Tv kan sturen. Als ik me niet vergis is door bepaalde pinnetjes ook bepaalt welke resolutie een scherm aan kan, als de kabel niet goed meer zit is dat mogelijk een oorzaak voor het resolutieprobleem. (moet eerlijk zeggen dat het wel wat giswerk van mijn kant is)

Moet zeggen het ziet er maar vreemd uit. De laatste keren dat ik zoiets gezien heb was op een brakke CRT die de weg nog wel eens kwijt raakte.

Als het een nieuwe laptop is zou ik garantie gaan claimen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
De witte tekst is gewoon wit tijdens opstarten. En de videokaart wordt herkend in aparaatbeheer.
Het beeld is ook verschoven want onder de taakbalk zie je het bovenste stukje beeld, wat natuurlijk eigenlijk boven hoort

- En die garantie ga ik morgen maar even claimen.

[ Voor 10% gewijzigd door martini1 op 23-07-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Heb je dat gedupliceerde stukje onderaan ook bij het opstarten?
Hadden hier toevallig vorige week een HP business line - ik dacht een nc400 of dergelijks - die een gelijkaardig probleem vertoonde. Scherm was in vier gedeeld ongeveer, waarvan de linker bovenhoek (1/4 size scherm dan) het normale beeld toonde, de complete 2de helft in de breedte van het scherm niet meer werkte en waar de onderkant een spiegeling toonde van de correct werkende hoek. Probleem bleek uiteindelijk bij de interne 'beeldkabel' (mjah.. :) ) volgens HP zelf, nooit 100% uitsluitsel gekregen aangezien de klant afzag van herstel ivm kosten.

Garantie? Ik zou ze direct claimen. Vergeet geen backup te nemen voor je hem opstuurt.

Wat je wel nog zou kunnen proberen is het volgende : adapter en batterij uit laptop halen, aan knop 1 minuut indrukken, loslaten, adapter insteken, power on zien wat dit geeft. Hard reset, weet nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
Bij het opstarten is het beeld in 4 horizontale beelden ingedeeld, dus 4x hetzelfde beeld. Backup is niet nodig aangezien ik al een recovery heb uitgevoerd en morgen dus maar even voor garantie terug aangezien ik hem nog maar 8 dagen in bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
Helaas harde reset lost het ook niet op, morgen gaat hij terug. zal de voortgang hier bijhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
Vandaag weggebracht, zal zo'n 3 weken gaan duren. Bij een defect zal er waarschijnlijk een nieuwe geleverd worden omdat hij nog geen 30 dagen in bezit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
Na 3 weken deze laptop gerepareerd terug gekregen :) , LCD Panel was defect en deze is dan ook vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257962

Slechte service. Waar gekocht? Kan ik daar in het vervolg rekening mee houden.

Lekker dat je je lappie weer terug hebt btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
Had deze gekocht bij de media markt. Service was opzich goed alleen jammer dat ik het 3 weken zonder moest doen
Pagina: 1