Vorige maand een nieuwe PC samengesteld en laten assembleren door 4Launch (ben ik te lui voor en kabelmanagement is niet mijn ding
) Eigenlijk zijn het twee problemen in één topic, maar ze lijken met elkaar gerelateerd.
Specs:
Behuizing: Cooler Master Storm Sniper (Black Edition)
Intel Core i7 930 (stock speed)
Corsair 3x2GB DDR3 PC12800 CL7 XMS3 Core i7 (CMX6GX3M3C1600C7)
Gigabyte GA-X58A-UD5 (rev 1.0)
Cooler Master Voeding Silent Pro M 1000W
OCZ Solid State Disk 2.5", 100GB SATA, Vertex 2
4 x Samsung HD103SJ (1tb). (Draaiende in RAID0 en solo).
LG Blu-Ray Drive CH10LS20
Ik heb het systeem zonder videokaarten laten assembleren, videokaarten die ik er zelf ingezet heb naderhand:
Sapphire Ati Radeon HD4890 (rode koeler, overgekocht van een Tweaker een paar maanden geleden)
XTX Ati Radeon HD4890 (rode koeler, recent overgekocht van Tweaker)
In den beginne had ik een Crossfire setup van een HD4890 en een HD4870. Via V&A zag ik nog een HD4890 langskomen en zodoende heb ik de HD4870 doorgeschoven naar mijn tweede pc.
Sinds minuut 1 heb ik kleine 'haperingen' gehad in het geluid én beeld (kleine tikjes lijken het wel). Dit komt voor in elke mediaspeler en zowat elke game (WoW, MW2, L4D2 en BFBC2). Dit komt overigens ook voor indien één kaart apart gebruikt word.
Daarop heb ik flink lopen stuntelen met de instellingen van het moederbord (fail-safe settings, optmized settings en zelfs (handmatige) overclock settings). Drivers opnieuw geinstalleerd, en uit pure frustratie de hele boel maar opnieuw geinstalleerd, het gebeurd echter nog steeds met stockdrivers.
Na de installatie van de tweede HD4890 lijkt het wel of hij deze kaart gewoon in z'n geheel niet kan benaderen. Ik start een spel op, en op het moment dat de tweede kaart aangesproken word, crashed de game (als ik CCC Overclock window open heb staan kan ik precies zien wanneer er load op de tweede kaart komt). Met Driver Cleaner álle drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.
Wat heb ik al geprobeerd:
(Aangaande stotter probleem:)
-Nodige uren op Google versleten, enige wat echt dicht in de buurt kwam was "Micro-stuttering", bij mij gebeurd het echter ook in Media players die bijv. filmbestanden afspeelt
-DirectX opnieuw geinstalleerd
-Drivers opnieuw geinstalleerd (verschillende drivers geprobeerd 10.4, 5, 5 hotfix en 6)
-Div. drivers opnieuw geinstalleerd (o.a. audiodrivers)
-Zelfs OS opnieuw geinstalleerd
-Nieuwe (beta) bios geflashed (F6 (was voorheen F5
-Verschillende geheugensnelheden (1066, 1333 en 1600)
(Aangaande niet werkende Crossfire:)
-Google, wat niets opleverd (in alle gevallen werkt de Crossfire wel, maar geeft bijv. artifacts weer).
-Drivers opnieuw geinstalleerd (verschillende drivers geprobeerd 10.4, 5, 5 hotfix en 6)
-Kaarten omgedraaid in de slots
-Kaarten één voor één getest.
-Crossfire aan en uitzetten (meerdere malen)
-Memtest86+ gedraaid (16 uur zonder fouten).
Ik zit écht met m'n handen in het haar. Ik ben bang dat er iets mis is met het moederbord.
Tips / Suggesties?
/Edit: De Crossfire setup HD4890+HD4870 werkte zonder problemen (het stotter probleem was echter óók aanwezig!)
Specs:
Behuizing: Cooler Master Storm Sniper (Black Edition)
Intel Core i7 930 (stock speed)
Corsair 3x2GB DDR3 PC12800 CL7 XMS3 Core i7 (CMX6GX3M3C1600C7)
Gigabyte GA-X58A-UD5 (rev 1.0)
Cooler Master Voeding Silent Pro M 1000W
OCZ Solid State Disk 2.5", 100GB SATA, Vertex 2
4 x Samsung HD103SJ (1tb). (Draaiende in RAID0 en solo).
LG Blu-Ray Drive CH10LS20
Ik heb het systeem zonder videokaarten laten assembleren, videokaarten die ik er zelf ingezet heb naderhand:
Sapphire Ati Radeon HD4890 (rode koeler, overgekocht van een Tweaker een paar maanden geleden)
XTX Ati Radeon HD4890 (rode koeler, recent overgekocht van Tweaker)
In den beginne had ik een Crossfire setup van een HD4890 en een HD4870. Via V&A zag ik nog een HD4890 langskomen en zodoende heb ik de HD4870 doorgeschoven naar mijn tweede pc.
Sinds minuut 1 heb ik kleine 'haperingen' gehad in het geluid én beeld (kleine tikjes lijken het wel). Dit komt voor in elke mediaspeler en zowat elke game (WoW, MW2, L4D2 en BFBC2). Dit komt overigens ook voor indien één kaart apart gebruikt word.
Daarop heb ik flink lopen stuntelen met de instellingen van het moederbord (fail-safe settings, optmized settings en zelfs (handmatige) overclock settings). Drivers opnieuw geinstalleerd, en uit pure frustratie de hele boel maar opnieuw geinstalleerd, het gebeurd echter nog steeds met stockdrivers.
Na de installatie van de tweede HD4890 lijkt het wel of hij deze kaart gewoon in z'n geheel niet kan benaderen. Ik start een spel op, en op het moment dat de tweede kaart aangesproken word, crashed de game (als ik CCC Overclock window open heb staan kan ik precies zien wanneer er load op de tweede kaart komt). Met Driver Cleaner álle drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.
Wat heb ik al geprobeerd:
(Aangaande stotter probleem:)
-Nodige uren op Google versleten, enige wat echt dicht in de buurt kwam was "Micro-stuttering", bij mij gebeurd het echter ook in Media players die bijv. filmbestanden afspeelt
-Div. drivers opnieuw geinstalleerd (o.a. audiodrivers)
-Zelfs OS opnieuw geinstalleerd
-Nieuwe (beta) bios geflashed (F6 (was voorheen F5
-Verschillende geheugensnelheden (1066, 1333 en 1600)
(Aangaande niet werkende Crossfire:)
-Google, wat niets opleverd (in alle gevallen werkt de Crossfire wel, maar geeft bijv. artifacts weer).
-Kaarten omgedraaid in de slots
-Kaarten één voor één getest.
-Crossfire aan en uitzetten (meerdere malen)
-Memtest86+ gedraaid (16 uur zonder fouten).
Ik zit écht met m'n handen in het haar. Ik ben bang dat er iets mis is met het moederbord.
Tips / Suggesties?
/Edit: De Crossfire setup HD4890+HD4870 werkte zonder problemen (het stotter probleem was echter óók aanwezig!)