Toon posts:

Overclocken M15X Intel Core i5 CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag mijn M15X gaan overclocken(vooral de CPU) maar kan in de bios bnergens de optie vinden om dit te doen. Ik heb een programmatje gedownload Nvidia Performance 6.06(voor windows 7) en daar kon ik alleen de GPU overclocken. Is de M15X te overclocken en zo ja welk programma kan ik daar het beste voor gebruiken.

Alvast bedankt

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:59:
Hoi,

Ik wil graag mijn M15X gaan overclocken(vooral de CPU) maar kan in de bios bnergens de optie vinden om dit te doen. Ik heb een programmatje gedownload Nvidia Performance 6.06(voor windows 7) en daar kon ik alleen de GPU overclocken. Is de M15X te overclocken en zo ja welk programma kan ik daar het beste voor gebruiken.
Beetje lullig misschien, maar als het van een programmaatje moet komen, zie er dan maar van af.

Ik bedoel, ga jezelf eerst een goed inlezen over overklokken. De i7/5 serie is sowieso moeilijker te overklokken (qua handelingen) dan de voorgaande generatie CPU's van Intel. En ze zijn ook een stuk kwetsbaarder, omdat ze op 45nm (danwel 32nm) gebakken zijn, ipv. 65nm.

In ieder geval, opstaan op goede dag met de gedachte, "Goh, ik wil ook wel eens overklokken. Waar kan ik het progje vinden?" lijkt me niet de goede houding. Het is jouw geld, natuurlijk; maar mijn advies: lees je zo ver in, todat je geen progje meer nodig hebt. Begin er dan pas aan.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:59:
Hoi,

Alvast bedankt
zo te horen heb je een pc van een bedrijf als hp dell of wat dan ook gekocht, deze pc's zijn normaliter beveiligd in de bios zodat ze niet geoverclocked worden. Deze bedrijven willen geen garantie claims op dit gebied vandaar dat het bios geblokkeerd is.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Welk merk is het sowieso... Dell?

• HAFTX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
een M15X is zon alienware laptop

laptops kun je gewoon niet overklokken hoogstens de videokaart maar vanwege de warmte is dit niet aan te raden

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]