Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DomainKey aan DNS toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Omdat mail verstuurt door onze server niet aankomt bij gebruikers met een @yahoo.com adres wil ik een DomainKey toevoegen aan de domeinen.

Het aanmaken van de domainKey binnen Plesk was zo gedaan, maar nu moet ik deze nog instellen in de DNS bij mijn registar (transip.nl)

De TXT records welke ik nu heb ingesteld:
code:
1
2
3
domeinnaam.nl.  TXT v=spf1 +a +mx -all
default._domainkey.domeinnaam.nl.   TXT p=MHwDawAwa...CW5M6QIDAQAB;
_domainkey.domeinnaam.nl.   TXT o=-

Ben uren bezig geweest met wizzards/tutorials/google, en naar wat ik aan voorbeelden heb gezien zou dit moeten werken.
Als ik het echter test via DomainKey Policy Record Tester en DomainKey Selector Record Tester wordt mij doodleuk vertelt dat er geen records aanwezig zijn.

Leuk is ook dat een DNS Lookup op TXT records niets laat zien. Als ik voor de SPF regel "domeinnaam.nl." vervang door "@", dan ziet hij deze wel. De TTL van deze records staat op 5 minuten.

Doe ik iets ongelofelijk verkeerd, of zijn de DNS goden me vandaag niet goed gezind?

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
Zo op het eerste gezicht staan er geen hele rare dingen in, al ben ik ook weer niet helemaal thuis in die dingen.

Wat ik mij kan voorstellen is dat je die TTL aanpassing hebt gedaan, maar dat de data van voor de aanpassing (dus nog een TTL van 24 uur) nog gecached staat aan 'de andere kant'. Pas zodra die andere kant de DNS records met 5-minuten TTL heeft overgenomen zal dat echt gaan werken.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
brb

[ Voor 99% gewijzigd door GraveR op 23-07-2010 19:14 ]

• Foxl
  • Niet online
Ik zie, als ik de records wijzig, de instellen wel binnen 5 minuten terug bij een DNS check. Zojuist "p=MHwDawAwa...CW5M6QIDAQAB;" onder een @ gegooid en dan zie ik hem bij de genoemde domainKey check wel staan, al lijkt me een @ niet helemaal de bedoeling.

Het zou natuurlijk kunnen dat zo'n domainKey om de een of andere vage reden meer tijd nodig heeft om doorgevoerd te worden, al zie ik daar nergens in de docs iets over terug.

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 17:00
http://www.dnswatch.info/ geeft voor mijn domein ook enkel het spf record weer, de domainkeys records geeft hij niet weer.

Verder zien je records er overigens gewoon goed uit dus ik denk dat je inderdaad een beetje tegen caching aanloopt. Ik heb die tools destijds ook gebruikt toen ik domainkeys opzette en ik kan me nog wel herinneren dat het lang duurde voordat die tool zijn cache refresht.

[ Voor 57% gewijzigd door pascalw op 23-07-2010 21:39 ]

• Foxl
  • Niet online
PWSoft schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:24:
http://www.dnswatch.info/ geeft voor mijn domein ook enkel het spf record weer, de domainkeys records geeft hij niet weer.

Verder zien je records er overigens gewoon goed uit dus ik denk dat je inderdaad een beetje tegen caching aanloopt. Ik heb die tools destijds ook gebruikt toen ik domainkeys opzette en ik kan me nog wel herinneren dat het lang duurde voordat die tool zijn cache refresht.
Ok, klinkt op zich nog best logisch, dan laat ik het rustig een nachtje inweken. Heb jij je SPF record op de naam "domein.ext." hangen of aan een @? Ik zie overal de domeinnaam variant staan, maar default stond er op deze server een @.

Pagina: 1