[Adobe] Maakt pagina groter?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Even aparte vraag. Ik zit nu een gids te ontwerpen in OpenOffice Draw, die ik erna exporteer als PDF. Het formaat waarmee ik werk in OO Draw is A3, en zo exporteer ik hem ook, 1 op 1, zonder compressie of wat dan ook.

Erna open ik hem in Adobe Reader, om alles te checken en na te gaan, want in Draw heb ik allerlei overlappingen over de rand en heb de functie print preview nog niet gevonden. In Adobe kan dat wel en ik ook makkelijk, kan zo lekker snel alles checken en ook kijken of foto's goed overkomen.

Echter als ik dan op 100% view druk, maakt Adobe de pagina groter dan ie is. Als ik een A4 papier voor me scherm houd als referentie(wou ff kijken of een plaatje wel goed uitkwam, vertrouwde het qua gevoel niet wat ik zag op beeld, terwijl ik de maatvoering meerdere keren gecheckt had) is de helft van de A3 groter dan het A4 papier zelf. Dus dat klopt niet! Maar als ik dan in eigenschappen kijk, geeft ie, wel in inches, de juiste maten weer van A3. Dus ergens klopt er iets niet, maar waar? Is die 100% fout, is het een Adobe bug, of doet Draw iets verkeerd?

OO: 3.2
Adobe Reader: 8.2

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

Reptile209

- gers -

Heb je een monitordriver (dus niet voor je videokaart, maar voor je scherm zelf) geïnstalleerd? Want die zal wel vertellen aan de software hoeveel DPI je scherm is, dus hoe de schermresolutie kan worden vertaald naar echte afmetingen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Waarom gebruik je (nog) Acrobat reader 8.2? De huidige versie is 9.3 en een beetje.
Daarnaast is het op scherm tonen en een papiertje er voor houden niet echt de meest secure methode om te kijken of je layout wel lekker is ;)
Je zou kunnen overwegen om wat tests 'gewoon' op A4 te printen. Zolang je niets met papier doet, kun je niet gaan bepalen of het inderdaad in het ene of in het andere pakket fout gaat.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Adobe reader heeft sowieso die slechte eigenschap. Zelf werk ik veel met DOC1 voor documentgeneratie. Wanneer wij uit DOC1 documenten genereren in PDF en wij drukken deze op 100% af dan past deze nooit precies op een A4tje. Wanneer je hetzelfde document aanmaakt in AFP past het allemaal wel precies.

Desktop | Server | Laptop