Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-08 23:57
Ik sta op het punt om een nieuwe laptop te kopen, en ik heb nu 2 mogelijkheden open staan: Een Dell Studio 15 of 17 of een Dell Studio XPS 16. Qua videokaart betekend dit vooral een verschil tussen DirectX 10.1 en DirectX 11, en een verschil tussen Pixel Shader 4.1 en PS 5.0.

Mijn vraag is nu: Hoeveel meerwaarde heeft DirectX 11 en PS 5.0 vergeleken met een DirectX 10.1 en PS4.1 kaart?
Dit vooral met het oog op gamen op deze laptop.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Het verschil tussen DX10.1 en 11 is natuurlijk de tesselation. Dit wordt op het moment in weinig spellen toegepast, maar misschien in de toekomst meer.

Ten tweede is het natuurlijk zo dat een HD5xxx serie (of GTx4xx) tesselation ondersteunt, maar beter een hoge kaart in de oude serie dan een lage kaart in de nieuwe serie, over welke chips hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-08 23:57
Over de Radeon HD5650 en de HD4670.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Het grootste voordeel is dat de 5650 meer prestaties per watt levert dan de 4670. Verder kun je voor alle info notebookcheck.net raadplegen over deze 2 kaarten.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5650 is inderdaad zuiniger dan de 4670. Als de prijs niet al te hoog is voor meervoud DX11 kaart dan moet je het doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

ik zou zeggen, vergeet de features. Je kunt met deze kaarten toch op alle moderne games, volle eye candy aan zetten zonder het een powerpoint presentatie te maken, want dit zijn mid-range kaarten. Het is dus ook nutteloos om dingen als tesselation en Pixelshader 5.0 toe te passen op games. Erg veel gebruik zal van het eerste niet worden gemaakt, en wil je het verschil zien tussen PS 5.0 en 4.1 zul je alle instellingen in moderne games vrij ver op moeten schroeven.

Mijn advies, bekijk de hardware als een totaal plaatje (dus ook cpu specs en hoeveelheid geheugen. Check de performance van beide laptops en kies voor de snelste, of de goedkoopste als de performance niet veel verschilt. Let wel op, je kunt videochips niet vervangen in veel gevallen, of het is de moeite niet vanwege de prijs / beschikbaarheid van alternatieven.

-_-

Pagina: 1