HP laptop crasht de router

Pagina: 1
Acties:

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Al enige tijd heb ik problemen met mijn HP laptop in combinatie met mijn router. Ik heb een HP Pavilion dv7-2027 Vista Home Premium en een Livebox van Online.

Als de laptop is opgestart dan heb ik ongeveer 1 minuut internetverbinding. Daarna wordt de draadloze verbinding verbroken, ook mijn andere laptop en Mac in het huis hebben dan geen internetverbinding meer. Ook is de router dan niet meer te benaderen. Het enige wat helpt is de stroom v/d router halen en er weer op zetten. Daarna doet internet het weer voor ongeveer 4 uur.

Ik heb al alle nieuwste drivers die er zijn geïnstalleerd. Firewalls uitgeschakeld, slaapstaanden uitgeschakeld, Windows Defender uitgezet, ook alle adressen van draadloos internet geprobeerd, HDD geformatteerd en Vista opniew geïnstalleerd. Ook al een nieuwe Livebox gehad, contact met HP hierover en laptop laten checken door HP, maar niets helpt.

Op andere fora heb ik gezien dat meerdere mensen dit probleem hebben, maar niemand die een oplossing heeft, Tweakers is mijn laatste hoop.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Toevallig geen uTorrent die automatisch opstart? ;)

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-02 14:00

Hoite

Goed verhaal

Dit is al meerdere malen gemeld op dit forum. Er zit een bug in de livebox firmware welke bij (te) veel udp connecties de livebox laat crashen. Peer to peer applicaties als bitcomet zijn typisch applicaties die tegelijkertijd verbindingen openen naar veel andere machines, en zijn dus gevoelig voor deze bug. Je kunt proberen of je het maximum aantal gelijktijdige verbindingen naar beneden kunt bijstellen in je client. Waar precies de grens ligt zou ik niet weten, maar in ieder geval ver onder de 128.
https://online.gebruikers...thread.php?thread_id=1575

Dit al geprobeerd?
Ervanuitgaande dat je torrents oid gebruikt.

Lekker kort.

• wiscel
Ik gebruik geen Torrents.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:13
Wat voor internetverbinding heb je, ADSL of kabel?

Welk modem en router heb je (merk/type)?

• wiscel
Het is een Livebox 8a7b ADSL modem van Online. Maar volgens mij ligt het niet zozeer aan de modem. Als ik de Mac of andere laptop gebruik is er niets aan de hand. Pas als de HP laptop gebruikt wordt verbreekt ie de internet verbinding.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Doe eens in een elevated command prompt

code:
1
netstat -fb

Op basis van deze info kan je ook al beginnen zoeken.

@hieronder: ik ben benieuwd hoe je 'toevallig' een MAC adres kloont :+

[ Voor 26% gewijzigd door YellowOnline op 24-07-2010 12:43 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig op die laptop een gekloond MAC-adres staan van een van de andere machines of de router zelf?
Staat die laptop wel op DHCP ingesteld?
Indien ja: doe eens een ipconfig /release, gevolgd door ipconfig /flushdns en dan een ipconfig /renew

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-02 15:36
Wat voor beveiligingstype gebruik je?
Log eens in je router en zet dit op WPA2-Personal.

Misschien is het nog wel nodig om de instellingen op je laptop aan te passen (welk beveiligingstype de router hanteert)
Pagina: 1