Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bit torrent gedoe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geacht forum.

Na jaren anoniem rondgehangen te hebben op dit forum waag ik de gok .
Allereerst het volgende , ik heb gisteren m'n pjutertje opnieuw geinstaleerd
dus format c en win xp schoon aan de haak opgehangen , xp geupdate , en firefox
geinstaleerd .
De eerste levensbehoefte's daarna gemonteerd Te weten, email news enz enz .
Alle onzin uit XP weggemikt .
Grabit geinstaleerd omdat ik van mening ben dat usenet nog altijd een onmiskenbare
bron van jolijt is .
Daarna Bittorrent gedownload , geinstaleerd , en uitgeprobeerd ....en daar begon de
sores , alle poorten in winfirewall opengezet dus de range van 6881-6889 de hele bubs
geforward naar m'n belkinrouter , groen bolletje onderin alles toppie dus .
Nou mooi niet , terwijl ik verleden week nog met 1MB kon downen kwam ik nu niet
eens op gang , en stom als ik ben die instellingen van toen niet opgeschreven natuurlijk.
Nu lees ik hier ontaard veel over poortforwarden en dergelijke , maar de configuratie
van bittorrent mis ik toch wel een beetje , btw googelen levert ook al bitter weinig op
als het over configureren gaat.
Want hoe zit het nou met die DHT instellingen , en dat UNpN gedoe ????
BTW ik klungel naar aanleiding van deze "Het grote Bittorrent-clients topic \[3] discussie nu even met Bitspirit .

Nog een btw , ik ben Willem en bij tijd en wijle een echte nitwit ,dus heb meelij .

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-11 16:38
Bittorrent werkt met Peers en Seeders. Als je torrent te weinig seeders heeft (aanbieders van deeltjes) en waarvan de uploadsnelheid van de seeders langzaam is, gaat het langzaam. Dit probleem heb je bij nieuwsgroepen bijna niet.

Je kunt wat andere Torrents proberen.

offtopic:
Tevens heb ik wat moeite met het lezen van je post door je schrijfstijl.

[ Voor 21% gewijzigd door Exception op 23-07-2010 15:22 ]

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 16:03
*knip*

[ Voor 89% gewijzigd door Lustucru op 23-07-2010 22:58 . Reden: voegt niks toe ]

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard begrijp ik dat het aantal seeders en peers de snelheid van een download bepalen , maar
00,00 is wel erg frapant .
Ik gebruik nu even bitspirit , maar vind het vervelend dat ik daar de up/downratio niet kan instellen.
En tsjaa nieuwsgroepen zijn razendsnel, maar wat daar dan weer aan ontbreekt is het aanbod !
En natuurlijk ben ik geen it 'er , ik ben lasser en verbind brokken ijzer met elkaar en met veel moeite
en rommelen af en toe een netwerkje en wat software .

Anyway bedankt voor de respons nu weet ik al veel meer over DHT instellingen en UNpN .

Verwijderd

offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Lustucru op 23-07-2010 23:03 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:51:
[...]

Of gewoon legaal kopen/huren.
Heb je helemaal geen problemen.
Misschien wil hij zijn linux-iso's wel met bittorrent binnenhalen, weet jij veel ;)

En je hebt vast gelijk, maar dan nog is het vrij nutteloos om de moraalridder uit te gaan hangen

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ook al ben je een nitwit, de bittorrent guide is toch wel redelijk gebruiksvriendelijk.
http://www.bittorrent.com...ttorrent-connection-guide
5. Authorizing BitTorrent in your firewall
People using the Microsoft Windows XP/Vista firewall:
• Go to Options > Preferences > Connection, check "Add BitTorrent to Windows Firewall." This is enabled by default.
Trying it out
1. Using UPnP or NAT-PMP
Newer router models often have the UPnP (Universal Plug 'n Play) or NAT-PMP built in. This allows for automatic forwarding of ports, making the rest of the instructions on this page unnecessary. Check your router's documentation for instructions on how to enable it, and then enable UPnP in BitTorrent:
• Go to Options > Preferences > Connections, check "Enable UPnP port mapping" and check "Enable NAT-PMP port mapping."
2. Manually forwarding a port
If UPnP/NAT-PMP is not available or does not work, it will be necessary to forward the port manually. A forwarded port is needed for any P2P client you use, not just BitTorrent. Since we want to forward a single port, we need to set the listen port for BitTorrent:
• To set a single port, navigate to Options > Preferences > Connections
• Click "random port" once, and note the port number provided. This will be the port number you will be forwarding in your router. (You may also assign a port number of your choice)
• Uncheck "Randomize port each time BitTorrent starts." The port number will no longer change each time BitTorrent is started
Aangezien je een groen bolletje hebt, zal alles wel werken en probeer je waarschijnlijk een torrent zonder seeders te downloaden.

500 "The server made a boo boo"

Verwijderd

Topicstarter
Kopen en/of huren is inderdaad een optie , maar toen ik mij ging verdiepen
in computers en over al die fantastische voordelen las zoals beschreven in
jullie conversatie in het voornoemde forum , wilde ik dat ook wel.
Uiteraard wist ik niet dat dat alleen maar voorbehouden was aan itmensen !
Linux zegt mij niets omdat programeren echt te hoog gegrepen is voor mij !
En bedankt Hr .Vaan Banaan , op de een of andere manier heb ik die guide
over het hoofd gezien .
Ik ga er direct mee aan de slag , en jawel hoor ik had voldoende seeders , maar
toch was het resultaat 00,00 zowel up als down .
Terwijl het zelfde progje met bitspirit wel binnenliep ?
Wat mij betreft kan dit gedoe op slot en bedank ik iedereen voor hun vriendelijke en
begripvolle respons !

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
musch: als topics ten einde zijn gaan ze niet op slot, maar blijven ze gewoon open. Topics gaan alleen op slot als ze uit de hand dreigen te lopen of omdat de topicstarters geen inzet tonen. Verder hoef je zelf geen line-breaks hier toe te voegen, onze forumsoftware doet dat uit zichzelf. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
L.S Moderator.

Zonder hooghartig of onbeleefd te willen wezen , moet me dit toch van het hart .
In mijn eerste vraag op jullie overigens vaak verhelderende forum voelde ik mij "op
z'n minst gezegd " nogal afgepoept .
De Hr Vaan Banaan is in principe de enigste die een positieve respons heeft gegeven ,
waarvoor alsnog mijn dank .
Maar het mag duidelijk zijn dat ik als nitwit en drool er niet direct op zit te wachten dat
de een of andere helderziende vanachter zijn PC kan zien dat ik geen IT' er ben !
Andere inteligentia het noodzakelijk vinden om mij te duiden op het feit dat ik desnoods
beter kan kopen of huren , terwijl er elders op dit forum tomeloze discussie's lopen over
downloaden en de beste jatprogramma's.!!!
Ik was een van de eerste gekken die internet en alles wat daar omheen hing ging waarderen
destijds chello en nog steeds chello , maar pas de afgelopen vijf jaar ben ik me pas echt
gaan verdiepen in de materie , ik heb mijn huidige barrel zelf in elkaar geknutseld .
Momenteel probeer ik met zo min mogelijk het meeste uit m'n pjuter te halen , dus geen Nero
geen superdeluxe mediaplayer gewoon veel met weinig ;-)
En nee ik ben geen IT'er ,zoals vernoemd ik ben een lasser van beroep , en als mensen mij raad
vragen over een onderhandse las , ga ik ook niet zeiken over het feit of ze wel of geen eelt
op hun handen hebben , ik sta ze te woord op de best mogelijke manier .

Uiteraard is het aan de moderator om te bepalen wat en hoe .
Er stond ook "wat mij betreft"<< want de respons op de "in mijn ogen simpele vraag " heeft zegge en
schrijven een positieve reactie opgeleverd en veel weerzin om dit elitecluppie voor eens en nogmaals
om advies te vragen .

Met een vriendelijke groet duik ik onder en voeg ik mij weer onder de simpele der aarde .
Pagina: 1