Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07
Hallo mede tweakers

Ik heb vandaag mijn nieuwe Linksys WRT320N router geïnstalleerd met de installatie cd
Voor de rest heb niks met de instellingen gedaan dus alles is standaard ingesteld

Ik heb direct een speedtest gedaan en wat me opviel is mijn ping, hij is opeens 498! :o
Ik zag ook dat de latency(voor de test begint) niet in 1 vloeiend lijn ging maar stukje voor stukje
Hiervoor had ik een Sitecom 54G router die had een normale pin van rond 10

Voor de rest heb ik geen problemen met mijn router dus dan vraag ik mij af ligt het aan mijn instellingen of ligt het aan UPC waar ik een 30mb abbo heb

Mvg
CR9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
En heb je de oude router al eens terug geplaatst om nog eens je ping te testen?
Op die manier kun je er zeker van zijn dat het de router is en niet toevallig je internet verbinding. Want die kan natuurlijk ook vandaag net even een storing hebben...

Oh en zit je draadloos verbonden? Probeer het dan eens met een kabel. Dan weet je waar je moet zoeken...
Als het alleen draadloos is probeer dan eens je WiFi kanaal te wijzigen. Een router/accespoint (of andere draadloze apparatuur) van bijvoorbeeld je buren op hetzelfde kanaal kan ook voor leuke storingen zorgen...

[ Voor 39% gewijzigd door Saeverix op 23-07-2010 15:18 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Saeverix schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:15:
Op die manier kun je er zeker van zijn dat het de router is en niet toevallig je internet verbinding. Want die kan natuurlijk ook vandaag net even een storing hebben...

Oh en zit je draadloos verbonden? Probeer het dan eens met een kabel. Dan weet je waar je moet zoeken...
Als het alleen draadloos is probeer dan eens je WiFi kanaal te wijzigen. Een router/accespoint (of andere draadloze apparatuur) van bijvoorbeeld je buren op hetzelfde kanaal kan ook voor leuke storingen zorgen...
Ik was van plan om mijn oude router terug te zetten dus dat ga ik ook doen

mijn ouders hebben 1 laptop die Wireless is aangesloten ik zelf heb een desktop die verbonden is door Stroomnet/PowerLan en allebei hebben het probleem dus ja ligt het niet aan mijn instelling dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Saeverix schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:15:

Ik heb het met mijn oude router getest ping is weer normaal rond de 10
Alleen de snelheid is afgenomen verder is alles normaal
Trouwens als ik game heb ik een normale ping van tussen 10-30

Maar als ik sites wil bekijken Youtube of Hyves of Pirate Bay dan krijg ik bijv. bij TPB 'server moet geinitialiseerd worden'' en ook op youtube dan doen de filmpjes er lang over voor dat ze beginnen te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
CR9 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:21:
[...]

Ik was van plan om mijn oude router terug te zetten dus dat ga ik ook doen

mijn ouders hebben 1 laptop die Wireless is aangesloten ik zelf heb een desktop die verbonden is door Stroomnet/PowerLan en allebei hebben het probleem dus ja ligt het niet aan mijn instelling dan
Zulke dingen kun je beter eerst proberen voordat je een topic opent. Misschien is het openen van een topic dan wel niet eens nodig :).

En om het toch zeker te weten is het een kleine moeite om even de laptop met een kabel aan de router te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Saeverix schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:32:
[...]

Zulke dingen kun je beter eerst proberen voordat je een topic opent. Misschien is het openen van een topic dan wel niet eens nodig :).

En om het toch zeker te weten is het een kleine moeite om even de laptop met een kabel aan de router te hangen.
Ja oke
Maar het heeft mijn probleem niet op gelost door mijn oude router terug te zetten
En met de kabel heb ik hetzelfde probleem dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Heb je de router ook al voorzien van de nieuwste firmware? Zo niet: doe dat even. Kan ook veel problemen oplossen.

En mocht dat ook niet werken, dan kun je nog een alternatieve firmware gebruiken. Maar probeer het eerst eens met de nieuwste officiële firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Saeverix schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:24:
Heb je de router ook al voorzien van de nieuwste firmware? Zo niet: doe dat even. Kan ook veel problemen oplossen.

En mocht dat ook niet werken, dan kun je nog een alternatieve firmware gebruiken. Maar probeer het eerst eens met de nieuwste officiële firmware.
Ik heb even gezocht naar de nieuwe firmware voor mijn linksys wat blijkt de nieuwste zit er al op(verspilde 20 minuten :( )
Maar hoe vind de alternatieve firmware en welke raad je me aan dan?
Zijn dan mijn problemen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:00
Je zou dd-wrt kunnen proberen. Draai het al maanden hiero op dezelfde router. Wel ff goed inlezen eerst op de wiki over de procedure. Als je het fout doet kun je je router het raam uitgooien of gaan klooien met hex editors en jtag's (lees: vervelende dingen). Je bent er ffies mee bezig maar het is het wel waard. Met name mijn wireless verbinding ging erop vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je meet je ping toch niet met een of andere website in Chrome? Dat geeft namelijk geen juist waarden. Maar aangezien je blijkbaar ook duidelijke lagg hebt met gewone sites ligt het niet daaraan. Ik zou overigens ook eens DD-WRT proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-07-2010 17:19 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Craven87 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:54:
Je zou dd-wrt kunnen proberen. Draai het al maanden hiero op dezelfde router. Wel ff goed inlezen eerst op de wiki over de procedure. Als je het fout doet kun je je router het raam uitgooien of gaan klooien met hex editors en jtag's (lees: vervelende dingen). Je bent er ffies mee bezig maar het is het wel waard. Met name mijn wireless verbinding ging erop vooruit.
Inderdaad wat jij al zegt
Ik ben bang dat ik mijn nieuwe router(van 1 dag) al gelijk brick
Maar als ik die DD-WRT installeer vervalt de garantie dan en kan ik van DD-wrt terug naar OFW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
UPDATE

Ik heb net in FireFox een speedtest gedaan naar Parijs mijn ping daar is 36
Nu heb ik een test gedaan naar Alphen a/d Rijn Ping is dan 300+
Ik zelf woon in Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Doe eens een ping naar T.net. Misschien heb je last van hetzelfde probleem als ik in dit topic: Ping tijden erg vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Petervanakelyen schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:59:
Doe eens een ping naar T.net. Misschien heb je last van hetzelfde probleem als ik in dit topic: Ping tijden erg vaag
Ja ik heb het gedaan en net als bij jou is alles dan normaal
Min=15 Max=18 Gemiddelde=17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Lijkt me dat de servers het een beetje druk hebben dan. Maar het is wel erg vreemd dat je dan nog steeds problemen merkt bij gewoon surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

DD-WRT.....? Een nieuwe router hoort gewoon goed te functioneren zonder die meuk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Tussen theorie ("zouden") en praktijk ("werken") zit jammer genoeg vaak een best wel groot verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik heb laatst ook bij iemand zo'n WRT320 geinstalleerd. Net uit de doos een belabberde performance, maar na de laatste firmware werkte het wel prima. Jammer dat dat hier niet werkt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
UPNP uit is de trick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
psy schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:25:
Ik heb laatst ook bij iemand zo'n WRT320 geinstalleerd. Net uit de doos een belabberde performance, maar na de laatste firmware werkte het wel prima. Jammer dat dat hier niet werkt.
Maar heb jij het geinstalleerd met de cd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
UPnP ik heb gehoord dat dat een probleem zou oplossen met de snelheden maar dat is niet mijn probleem, maar ik zal het wel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
CR9 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:20:
[...]

UPnP ik heb gehoord dat dat een probleem zou oplossen met de snelheden maar dat is niet mijn probleem, maar ik zal het wel proberen
Op stock firmware deed dat voor mij het. Nu draai ik DD WRT met een uptime van bijna een maand al... Deze router is zo goed, zolang je firmware goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Zandpad schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:22:
[...]

Op stock firmware deed dat voor mij het. Nu draai ik DD WRT met een uptime van bijna een maand al... Deze router is zo goed, zolang je firmware goed is!
Ik heb UPnP uit gedaan en weer een speedtest gedaan ping blijft hoog maar ik denk dat de servers gewoon raar zijn
Het surfen daar zie ik dus geen verschil in
Maar nog een vraagje toen je DD-WRT moest installeren moest je dan geen 30-30-30 reset doen maar ik heb gehoord dat dat niet kan met de WRT320N hoe heb je dat opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
DD WRT Mini stable geflashed
vervolgens niet een 30-30-30 maar een 30-30 gedaan.
Dus 30 seconde indrukken, tijdens het knipperen de stroom eraf, 30 seconden in gedrukt houden en dan vervolgens laten starten. Na een minuutje ofso werkt het gewoon en kun je inloggen op 192.168.1.1.

Edit, na het UPnP uitzetten heb je wel gereset toch!?

[ Voor 9% gewijzigd door Zandpad op 23-07-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het is niet nodig om te installeren (zolang er niks mis gaat). Als ik het goed heb is er tegenwoordig wel een manier om die 30-30-30 te doen, maar pin me er niet op vast.
dd-wrt installeren op een wrt320n is echt super simpel. Download de file, ga naar de firmware-upgrade pagina van je router, uploaden, en de rest gaat vanzelf.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:45:
Het is niet nodig om te installeren (zolang er niks mis gaat). Als ik het goed heb is er tegenwoordig wel een manier om die 30-30-30 te doen, maar pin me er niet op vast.
dd-wrt installeren op een wrt320n is echt super simpel. Download de file, ga naar de firmware-upgrade pagina van je router, uploaden, en de rest gaat vanzelf.
Wel eerst de mini, niet de big, ik had mijne gebricked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Zandpad schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:41:
DD WRT Mini stable geflashed
vervolgens niet een 30-30-30 maar een 30-30 gedaan.
Dus 30 seconde indrukken, tijdens het knipperen de stroom eraf, 30 seconden in gedrukt houden en dan vervolgens laten starten. Na een minuutje ofso werkt het gewoon en kun je inloggen op 192.168.1.1.

Edit, na het UPnP uitzetten heb je wel gereset toch!?
Je bedoelt de reset knop aan de achterkant even indrukken en loslaten

Nee moest dat dan? is het echt noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
CR9 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:50:
[...]

Je bedoelt de reset knop aan de achterkant even indrukken en loslaten

Nee moest dat dan? is het echt noodzakelijk?
Dat wil wel eens helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Zandpad schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:51:
[...]

Ik heb hem gereset ik ga nu een speedtest doen en een paar sites tegelijk openen kijken hoe hij reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Zandpad schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:51:
[...]

Ik weet het niet hoor ik ga nu gewoon slapen en zie morgen wel verder ik zal je dan op de hoogte stellen
Dus tot zover bedankt ;)

Welterusten iedereen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Zandpad schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 22:46:
[...]

Wel eerst de mini, niet de big, ik had mijne gebricked...
Ik wil niemand verkeerd advies geven, maar ik heb gewoon direct de mega geflashed en dat werkte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

Ankh

|true

Dan kan het zijn dat niet het gehele geheugen wordt gebruikt.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
UPDATE

Ik heb mijn ping getest op pingtest.net en is gewoon normaal 15 dus daar ligt het niet meer aan.
Alleen het surfen en het bekijken van filmpjes op youtube duurt onzettend lang dan moet ik FireFox weer sluiten en openen en dan doet hij het weer UPnP is nog steeds uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik ben altijd groot voorstander geweest van DD-WRT (veel meer functies, stabieler, minder afhankelijk van firmware-support door de fabrikant) en ik zou het toch eens proberen. Grote kans dat je het er nooit meer af wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Petervanakelyen schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:41:
Ik ben altijd groot voorstander geweest van DD-WRT (veel meer functies, stabieler, minder afhankelijk van firmware-support door de fabrikant) en ik zou het toch eens proberen. Grote kans dat je het er nooit meer af wil :)
Kan je me dan helpen met installeren?
Want ik wil niet mijn nieuwe router bricken
Want ik ben nogal een 'groentje' op dit gebied...

Trouwens ik heb vaak last tijdens het browsen krijg ik dit te zien 'De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina' en dan recht onder zie ik mijn netwerk die twee schermen maar dan zonder die 'wereldbol' wat is dat dan?

[ Voor 21% gewijzigd door CR9 op 24-07-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
CR9 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:56:
[...]

Kan je me dan helpen met installeren?
Want ik wil niet mijn nieuwe router bricken
Want ik ben nogal een 'groentje' op dit gebied...

Trouwens ik heb vaak last tijdens het browsen krijg ik dit te zien 'De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina' en dan recht onder zie ik mijn netwerk die twee schermen maar dan zonder die 'wereldbol' wat is dat dan?
Het is echt niet moeilijk hoor. Mensen maken elkaar altijd bang op dat gebied.

Het enige waar je voor moet zorgen is:
  • Download de juiste firmware image speciaal voor jou router. En volg de instructies van de maker.
  • Stabiele computer vanwaar je de router flashed.
  • Hopen dat de stroom niet uitvalt terwijl je aan het flashen bent.
  • Zorgen dat de netwerkkabel aangesloten blijft.
Ga niet flashen via WiFi. Te veel kans op storingen. Sluit daarom tijdelijk even je computer/laptop met kabel aan op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Saeverix schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:47:
[...]

Het is echt niet moeilijk hoor. Mensen maken elkaar altijd bang op dat gebied.

Het enige waar je voor moet zorgen is:
  • Download de juiste firmware image speciaal voor jou router. En volg de instructies van de maker.
  • Stabiele computer vanwaar je de router flashed.
  • Hopen dat de stroom niet uitvalt terwijl je aan het flashen bent.
  • Zorgen dat de netwerkkabel aangesloten blijft.
Ga niet flashen via WiFi. Te veel kans op storingen. Sluit daarom tijdelijk even je computer/laptop met kabel aan op de router.
Ik heb mensen gehoord over een big en mini versie maakt dat veel uit en je moet toch ook een 30-30-30 reset doen maar ik heb gelezen dat het niet kan op de WRT320N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
CR9 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:52:
[...]

Ik heb mensen gehoord over een big en mini versie maakt dat veel uit en je moet toch ook een 30-30-30 reset doen maar ik heb gelezen dat het niet kan op de WRT320N
Mini heeft gewoon minder features, volgens de DD-WRT site worden zowel mini als mega perfect ondersteund.
Kijk hier even voor een vergelijking van alle versies.

Je kan je de firmware voor je router hier vinden. Zoek gewoon op "wrt320n". Kies mega of mini, ga met je browser naar http://192.168.1.1/ en doe de firmware-upgrade. Zorg ervoor dat er slechts een enkele PC is aangesloten en zeker bekabeld. Als het ding gedaan heeft zal het zichzelf herstarten en kan je er wellicht zo al op. Wacht in alle geval lang genoeg. Als het niet lukt, doe dan eens een 30-30-30 reset: 30 seconden reset indrukken terwijl hij aan staat, 30 seconden reset indrukken wanneer hij uit staat en 30 seconden wanneer hij waar aan staat, achtereenvolgens.

Oh ja, default username/password voor DD-WRT was root/admin dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-07-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Petervanakelyen schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:16:
[...]

Mini heeft gewoon minder features, volgens de DD-WRT site worden zowel mini als mega perfect ondersteund.
Kijk hier even voor een vergelijking van alle versies.

Je kan je de firmware voor je router hier vinden. Zoek gewoon op "wrt320n". Kies mega of mini, ga met je browser naar http://192.168.1.1/ en doe de firmware-upgrade. Zorg ervoor dat er slechts een enkele PC is aangesloten en zeker bekabeld. Als het ding gedaan heeft zal het zichzelf herstarten en kan je er wellicht zo al op. Wacht in alle geval lang genoeg. Als het niet lukt, doe dan eens een 30-30-30 reset: 30 seconden reset indrukken terwijl hij aan staat, 30 seconden reset indrukken wanneer hij uit staat en 30 seconden wanneer hij waar aan staat, achtereenvolgens.

Oh ja, default username/password voor DD-WRT was root/admin dacht ik.
Ik neem aan dat mijn garantie vervalt als ik DD-WRT installeer dus kan ik van DD-WRT terug naar de officiële firmware of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je garantie vervalt inderdaad. DD-WRT heeft redelijk geavanceerde functies waaronder ook overklokken van de SoC en Linksys gaat natuurlijk niet alle apparaatjes vervangen met verkeerd geflashte of kapotgeklokte SoC's.
Je kan terug naar de officiele firmware als je dat wil en dan merken ze het toch niet.

Best dat je overigens eerst de factory defaults nog even reset voor je DD-WRT flashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01 14:50
Met DD-WRT en OpenWrt maak je van veel 'simpele' consumenten routers een geweldige professionele router van met ontzettend veel meer functionaliteit en controle.
Ikzelf heb veel ervaring met DD-WRT en OpenWrt. Mocht je hem bricken, dan is in 9 van de 10 gevallen met jouw unit het debrick proces binnen 1 uur uitgevoerd met de juiste middelen. Ik heb het al gedaan voor een aantal anderen welke de router dan toesturen per post, helaas kan ik natuurlijk ook geen garantie afgeven. Maar, ik hanteer wel: no cure, no pay.

Met DD-WRT is het belangrijk eerst de speciale "initial" flash firmware te gebruiken om de overstap te maken van 'stock' firmware naar DD-WRT, dit staat voor elke unit keurig in de router database van DD-WRT. Voor de WRT320 altijd eerst met de micro/mini beginnen alvorens te flashen naar een andere.

Momenteel ben ik meer overgestapt naar OpenWrt vanwege dat DD-WRT support meer op wireless geconcentreerd wordt dezer dagen, en ik meer behoefte heb aan VLAN port-based q-tagging support voor mijn Gigabit routers.

Btw, mocht je problemen met wireless hebben op je Linksys met je computer. Controleer dan of je computer een recente Intel draadloze kaart bezit, dat is de 5xx0/6xx0 series. Er zijn namelijk Intel kaarten waar heel veel problemen mee waren, deze lieten zelfs de router continu herstarten. Althans wel bij mij. De oplossing is vrij simpel: download en installeer laatst bekende stuurprogramma's van Intel voor je wifi.

En, via wireless je router flashen is hetzelfde als via LAN kabel. De router flashed pas nádát het firmware bestand eerst 'geparkeerd' is in RAM geheugen. Van daaruit wordt hij geflashed naar het ROM gedeelte.

[ Voor 3% gewijzigd door hvandrie op 25-07-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
Petervanakelyen schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:04:
Je garantie vervalt inderdaad. DD-WRT heeft redelijk geavanceerde functies waaronder ook overklokken van de SoC en Linksys gaat natuurlijk niet alle apparaatjes vervangen met verkeerd geflashte of kapotgeklokte SoC's.
Je kan terug naar de officiele firmware als je dat wil en dan merken ze het toch niet.

Best dat je overigens eerst de factory defaults nog even reset voor je DD-WRT flashed.
En hoe reset ik mijn defaults dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
hvandrie schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:29:
Met DD-WRT en OpenWrt maak je van veel 'simpele' consumenten routers een geweldige professionele router van met ontzettend veel meer functionaliteit en controle.
Ikzelf heb veel ervaring met DD-WRT en OpenWrt. Mocht je hem bricken, dan is in 9 van de 10 gevallen met jouw unit het debrick proces binnen 1 uur uitgevoerd met de juiste middelen. Ik heb het al gedaan voor een aantal anderen welke de router dan toesturen per post, helaas kan ik natuurlijk ook geen garantie afgeven. Maar, ik hanteer wel: no cure, no pay.

Met DD-WRT is het belangrijk eerst de speciale "initial" flash firmware te gebruiken om de overstap te maken van 'stock' firmware naar DD-WRT, dit staat voor elke unit keurig in de router database van DD-WRT. Voor de WRT320 altijd eerst met de micro/mini beginnen alvorens te flashen naar een andere.

Momenteel ben ik meer overgestapt naar OpenWrt vanwege dat DD-WRT support meer op wireless geconcentreerd wordt dezer dagen, en ik meer behoefte heb aan VLAN port-based q-tagging support voor mijn Gigabit routers.

Btw, mocht je problemen met wireless hebben op je Linksys met je computer. Controleer dan of je computer een recente Intel draadloze kaart bezit, dat is de 5xx0/6xx0 series. Er zijn namelijk Intel kaarten waar heel veel problemen mee waren, deze lieten zelfs de router continu herstarten. Althans wel bij mij. De oplossing is vrij simpel: download en installeer laatst bekende stuurprogramma's van Intel voor je wifi.

En, via wireless je router flashen is hetzelfde als via LAN kabel. De router flashed pas nádát het firmware bestand eerst 'geparkeerd' is in RAM geheugen. Van daaruit wordt hij geflashed naar het ROM gedeelte.
Mijn ouders hebben een Intel Wifi kaart maar ik gebruik Powerlan/Stroomnet ik heb ook gehoord dat powerlan de snelheid een beetje tegenhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
hvandrie schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:29:
...Er zijn namelijk Intel kaarten waar heel veel problemen mee waren, deze lieten zelfs de router continu herstarten. ...

Dat klinkt als een nogal zware bug in de routersoft-/hardware vor mijn onervaren oren. Zoiets zou toch niet moten kunnen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
UPDATE

Ik heb mijn router net geüpgraded naar DD-WRT. Ik heb geüpgraded met FireFox het verliep allemaal heel goed
Ik merk nog geen verbetering in snelheid maar dat komt wel denk ik
Al zie ik wel een verandering ik weet niet of jullie het ook hebben maar op voorkant met zo een 'recycle'' pijltjes of rotonde pijltjes hoe je het wil noemen. Volgens mij was dat voor de upgrade blauw...
Nu is hij oranje is dat goed of slecht of maakt het geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CR9 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:14:
UPDATE

Ik heb mijn router net geüpgraded naar DD-WRT. Ik heb geüpgraded met FireFox het verliep allemaal heel goed
Ik merk nog geen verbetering in snelheid maar dat komt wel denk ik
Al zie ik wel een verandering ik weet niet of jullie het ook hebben maar op voorkant met zo een 'recycle'' pijltjes of rotonde pijltjes hoe je het wil noemen. Volgens mij was dat voor de upgrade blauw...
Nu is hij oranje is dat goed of slecht of maakt het geen verschil?
Die van mij doet dat ook en bij iemand anders die ik ken is het ook oranje geworden. Dat is normaal. Er is niks mis. (Het lampje heeft vast wel een betekenis maar wat weet ik ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Oranje wil zeggen: Ik heb een adres gekregen van je modem! Ik heb verbinding met internet en ik werk goed!
Pagina: 1