Google gadget

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Voor mijn website wil ik graag een klein overzichtje maken met beurskoersen etc. Iets als dit, maar dan kleiner en compacter etc.

Bovendien moet het actueel zijn.

Omdat Google gegevens van financiële markten gratis verstrekt, had ik bedacht dit dingetje te schrijven in de vorm van een google gadget. Middels de financial API van Google moet het mogelijk zijn om op een vrij simpele manier data op te vragen. Zo'n gadget is vervolgens makkelijk te implementeren op een iGoogle dashboard of op je eigen website. Wel makkelijk dus.

En enige methode om scriptjes te bouwen is volgens mij via de google gadget editor (zelf ook een gadget). Ik heb daarin getracht dit script te laten uitvoeren. Ik krijg daar echter geen interactieve output.

Ik heb het idee dat het aan de Gadget Editor van Google ligt. Die werkt sowieso alleen onder Firefox bij mij en nog geeneens onder Chrome :')

Heeft iemand ervaring met het bouwen van deze gadgets of eventueel suggesties om het buiten de google gadget editor om te bouwen? Ik ben er niet helemaal in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Die website had ik al gevonden en doorlopen. Helaas is dat ook allemaal gebaseerd op die Google Gadget editor. Heb het idee dat Google er niet heel actief meer mee bezig is, als het zelfs onder Chrome al niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Werken die gadgets voor iGoogle niet gewoon met OpenSocial? Daar is toch wel een hoop voor te vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Cartman! schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:36:
Werken die gadgets voor iGoogle niet gewoon met OpenSocial? Daar is toch wel een hoop voor te vinden namelijk.
Heb dat even opgezocht. Opensocial zijn een aantal API's van google voor sociale netwerken. De financiële gadgets zullen op een gelijksoortige manier werken.

Het gaat er dus meer om, waar ik die google gadgets in kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat dacht je van een texteditor? In feite zijn die gadgets gewoon XML, javascript en CSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GenetiX schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:32:
[...]

Het gaat er dus meer om, waar ik die google gadgets in kan bouwen.
Is dat je vraag, als in welke editor kan ik gadgets bouwen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1