cd-rw vraag

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Hallo, ik heb al eerder een op deze lijkende topic gepost, maar die valt dus in het niets, en deze is uitgebreider, ik zoek iemand die me ff kan helpen. Ik (eigenlijk mijn oom) zit met het volgende probleem, hij heeft een cd-rw aangeschaft, maar als hij deze aan zijn cd-rom schakeld en dan naar het moederbord, dan doen bijde drives het niet, en geeft win ze dus ook niet weer en kan ze niet vinden. Maar als je 1 van bijde dirct aan het mobo koppeld doen ze het wel gewoon goed. zouden het d bios setting zijn? alles staat gewoon op auto. En in het boekje van die cd-rw staat nix van bios ofzo. Weet iemand hoe dit zou kunnen zitten. Ik heb hd btw vandaag geformateerd, omdat hij ook met andere problemen zat.
Alvast bedankt, mzzl

Verwijderd

Je moet de cd-rw als master instellen en de lezer als slave.
Dat zal je probleem wel oplossen.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:06
de jumpers achter op de drives goed :?

iemand was me net voor :(

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk staan ze allebei op MASTER. Achterop de drives zitten jumpers waar je mee aan kunt geven of je drive MASTER of SLAVE is. Per IDE kabel kan er namelijk maar eentje master zijn en eentje slave.
De plaatsing van de jumpers is afhankelijk van je drive, dus kijk effe in de bijbehorende boekjes.

edit:

Ik was dus ook net te laat :'(

• FFF
Dubbel lol...

• FFF
hmmm thx, zal hem meteen ff bellen. Ik heb nix gezien, ook niet in dat boekje over jumpers, is het dan zo dat hij geen van bijde vind? iig bedankt. En als je de jumpers omzet, hoef je dan in de bios nix in te stellen? iig bedankt
mzzl

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:06
Op zondag 11 maart 2001 19:42 schreef FFF het volgende:
Ik heb nix gezien, ook niet in dat boekje over jumpers,
dat lijkt me sterk dat er niets instaat over de jumperinstellingen. ;)
Pagina: 1