Mensen, ik ben hier nieuw en heb een hopelijk simpel vraagje. Onlang heb ik nieuwe pccomponenten gekocht zoals een nieuw mobo, cpu en geheugen. Voor op mijn cpu heb ik een Prolimatech Megahalems Rev. B koeler gekocht met daarop 2x een Sharkoon Silent Eagle 2000 fan. Het werkt allemaal als een zonnetje maar ik zag dat de temps van mijn cpu oplopen tot 40C, opzich geen ramp maar volgens mij moet die koeler beter kunnen, klopt dit? Diverse benchmarks peilen op 23C, nu ligt dit natuurlijk ook aan je omgevingstemp maar toch.
Het zou ook nog kunnen liggen aan de manier waarop de koelpasta is geplaatst maar dit is naar mijn idee goed gedaan (1 korreltje zo groot als een rijstkorrel en geleidelijk verspreiden over de cpu).
Nogmaals het is geen ramp dat mijn temps op deze hoogte zitten maar was gewoon benieuwd of het beter kan, hoort het graag!
Mijn specs
mobo: ASUS P6X58D-E
cpu: Intel Core i7 i7-930
mem: 2x 2Gb OCZ Platinum Low Voltage Dual Channel Kit
psu: Corsair TX850 850 Watt
Het zou ook nog kunnen liggen aan de manier waarop de koelpasta is geplaatst maar dit is naar mijn idee goed gedaan (1 korreltje zo groot als een rijstkorrel en geleidelijk verspreiden over de cpu).
Nogmaals het is geen ramp dat mijn temps op deze hoogte zitten maar was gewoon benieuwd of het beter kan, hoort het graag!
Mijn specs
mobo: ASUS P6X58D-E
cpu: Intel Core i7 i7-930
mem: 2x 2Gb OCZ Platinum Low Voltage Dual Channel Kit
psu: Corsair TX850 850 Watt