Auto-radio met mask systeem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo mensen,

(ten eerste mijn excuses voor het hier posten maar ik wist niet waar die anders het beste bij past).

ik wil even vragen of iemand weet of het zeg maar mogelijk is om ergens iets na te laten maken.

Laat ik het even beter uitleggen:

Mijn oom heeft dus een Kenwood auto-radio met MASK systeem (d.w.z. dat het 'frontje' gewoon naar binnen dichtklapt). Maar deze radio heeft een irritant probleem. Dat is namelijk dat het geluid steeds wegvalt als je over een drempel of iets dergelijks rijdt. Zelfs de geringste beweging zorgt er al voor dat het geluid weg valt. En het geluid komt pas bij de volgende 'drempel' terug. (Als je geluk hebt...) eerst was er een ander probleem met de radio. Namelijk dat de knoppen en het schermpje niet meer reageerden. Dat bleek de flat-cable te zijn. Die heb ik dus vervangen door een nieuwe maar nu is het zo dat alles het dus perfect doet behalve dat het geluid steeds wegvalt.

Ik snap het dus niet. (Zou het misschien kunnen komen dat de radio als het ware 'los' zweeft in de ruimte IN het dashboard? Want die bracket die houdt hem niet echt stevig namelijk. Maar ik weet niet hoe ik die stevig kan krijgen...want is echt een irritante plek om bij te komen.

Verder heb ik alle kabels al nagelopen aan de 'achterkant' en alles zat noch netjes vast....dus dat lijkt mij ook niet het probleem.

Maar misschien is die radio gewoon niet goed meer?

En nu dus mijn EIGENLIJKE vraag. Aangezien het een Kenwood MASK is en dit een versie van ''vroeger'' was. Is dit dus een ''houtlook'' ''wood'' versie. Dus met van die houtnerven in de omlijsting en om de achterkant van het 'frontje' (wanneer die dicht is geklapt).

Nu wilt hij dus geen nieuwe ''zwarte'' radio omdat zijn hele binnenwerk van de auto ook in hetzelfde ''houtwerk'' is uitgerust. Ik snap dat wel.

Maar nu dus mijn vraag: Is er misschien een mogelijkheid om een nieuwe radio te plaatsen waar ik dan bijv. met stickers die houtlook op kan plakken?

Of is er misschien iemand in Den Haag die mij kan helpen om die radio weer stevig vast te krijgen aan de 'binnenzijde' van het dashboard. Want misschien is dat gewoon het probleem..........

Maar ik moet zeggen: het geluid valt weg zowel bij afspelen van CD's/cassetes EN de radio......

dus het is geen losse kabel van de cd-wisselaar ofzo.

Nou ik hoop dat er iemand is die mij kan/wil verder helpen.

Volgens het boekje kan het skippen van het geluid ontstaan doordat hij niet echt stevig vast zou zitten. (Die radio unit dus).

Ik heb de link naar de online manual bijgevoegd (zie productkoppeling) en anders gewoon hier: http://manual.kenwood.com/files/B64-1396-00.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-03 12:20
Oudere zware radio's hebben midden achterop een draadeind zitten: hier kun je met een ringetje en moertje een metalen stripje met gaatjes (vroeger meegeleverd met die radio's) aan bevestigen, waarvan je het andere uiteinde aan de auto (het dashboard of het frame ervan) kunt bevestigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:06
vaak zie je dat mensen een nieuwe slave in de auto zetten terwijl de achterkant dan eigenlijk gewoone en beetje losbungelt (originele radio had een nette slave, maarja dat past niet meer)

het beste laat je hem dan inderdaad steunen of m aak je het met het stripje vast

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dat het geluid wegvalt als je over een drempel rijdt klinkt als een los contact ergens aan de binnenkant van de autoradio. Dat is vaak erg lastig om te vinden.

[ Voor 65% gewijzigd door TBTL op 23-07-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Het kan ook zijn dat je een speaker draad los hebt zitten..
Dan klapt die er ook uit als die contact maakt de auto..

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calcomp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 09:55
De handleiding zegt het zelf al : "Make sure that the unit is installed securely in place. If the unit is unstable it may malfunction" (eg. the sound may skip). (pag 41)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Hallo @iedereen die gereageerd heeft: Bedankt voor jullie tips. Iedereen heeft wel een punt inderdaad. Ik heb via de mail ook wat tips binnengekregen. Ik ga het eerst wel WEER zelf weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Hallo iedereen,

vandaag bezig geweest met de radio. Maar het heeft niet mogen baten. Het geluid blijft nog steeds uitvallen. Alle tips toegepast maar het heeft allemaal niet geholpen. Echt jammer helaas. Maar iedereen toch nog bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Valt alleen het geluid uit of de hele radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Alleen het geluid. Zowel bij CD/Cassette EN tuner. Vreemd hé? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Het exacte model is: KRC-877W (en ik heb een vermoeden dat die W dus staat voor ''Wood'' editie. A.k.a: Hout accenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Even het merk en type auto vermelden: wel zo handig voor eventuele tips.

Verder: je kan het hele systeem eruit halen en op een werkbank testen dmv 12v aansluiting. Zodoende kan je een soort simulatie maken en proberen uit te vinden waar je probleem zit. Test ook dmv een spanningsmeter/draadtester je audiokabels in de auto uit en test zodoende ook je voedingskabels: een draadbreuk kan exact hetzelfde probleem opleveren.

Succes.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Hallo Noes, ja....het is een Toyota Camry 2.2 bouwjaar 97. Maar inderdaad. Ik dacht daar vandaag ook aan. Een andere oom heeft wel veel met auto-radio's gedaan enzo (hij was auto-monteur). Dus hem ook om advies gevraagd wat het probleem zou kunnen zijn en toen zelf gezegd of ik hem met zijn apparatuur kan aansluiten en een los speakertje eraan. Echt toevallig dat u dat ook post als tip. Ik ga de radio misschien vandaag even weer uit mijn oom's auto halen en dan morgen op de 'testbank' zetten. (Ik heb ook al naar Kenwood gemaild) maar die wist ook niet veel meer te zeggen dan dat ik de kabels moest controleren.

Maar goed. Ik hoop morgen meer nieuws voor jullie te hebben.

Volgens Kenwood maken hun geen auto-radio's met hout accenten meer. (Helaas!)

Pioneer heeft ook nog een oud model dat in houtaccenten was maar ja...dan kan ik natuurlijk weer niet die cd-wisselaar die in de kofferbak ligt gebruiken. :'( Want dat is een Kenwood wisselaar. En bovendien is die Pioneer ook een oud model.

Als iemand tips heeft voor een nieuw(er) model auto-radio met houtaccenten graag mij informeren a.u.b.

UPDATE: Ik heb de electrische schema's van de auto gevonden. Misschien dat ik daar wat mee kan. Ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 32% gewijzigd door mking op 27-07-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Hallllloooooooooo iedereen,

ik wilde jullie even laten weten dat ik achter het probleem ben gekomen hoor.

Die radio is gewoon perfect! Bleek gewoon dat van de achterspeakers (die zeg maar zweven in de kofferbak) een plastic-achtig plaatje afgebroken was. (Zat een stroomkabel op) maar dat 'plaatje' moest eigenlijk 1 geheel zijn met het plaatje dat nog wel op de speaker zat. Toen heeft mijn oom dat afgebroken stukje met een tie-ripje vastgemaakt aan het andere deel en toen deed alles het weer perfect. Echt mensen, dit probleem was echt irritant. Maar goed. Ben dus ondertussen over ik weet niet hoeveel drempels enzo gereden en het geluid bleef gewoon. hahaha. Nou het was dus helemaal niets met de kabels achter de radio ofzo. Of de radio unit zelf. Ik ben echt blij. Zowel voor mijzelf als voor mijn oom van wie die auto is.

Eindelijk weer eens normaal geluid. En tijdens het dagje/nachtje uit eindelijk muziek onderweg.

Dit kan gesloten worden dus wat mij betreft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Niet online
Hallo, na 7 jaar heb ik een nieuw vraagje over de autoradio. :)

Wat kan je met de tulp connectors op de achterkant van de unit?

Er staat:
FRONT LEFT OUTPUT
FRONT RIGHT OUTPUT
REAR LEFT OUTPUT
REAR RIGHT OUTPUT

Daar kan ik zeker geen mini-jacket naar tulp kabel op aansluiten en mijn telefoonmuziek over de autoradio speakers laten afspelen? Omdat het een OUTPUT is toch? Maar wat kan ik dan met die connectoren? Losse speakers (extra) op aansluiten ofzo?

Ik heb als ik bovenstaande wil realiseren zeker de CA-C1AX kabel voor nodig? Maar dan moet ik die dus vervangen voor de cd-wisselaar kabel zeker? Waardoor de cd-afspeel mogelijkheid mee verdwijnt?
http://kasc4.s8.novenaweb...ory_11/accessoires_NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anders trek je je eigen oude koe uit de sloot :O
Tulpaansluitingen zijn output en dus geen input. Staat ook in de handleiding die je 7 jaar geleden al linkte in je startpost ;) Vermoedelijk om een externe versterker op aan te sluiten.
Verder idd zoals je zegt: wisselaaraansluoting moet je opofferen voor iets anders. Je hebt tegenwoordig ook kastjes van Yatour en andere, die snappen bluetooth. Net zo makkelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1