Board voor fotobewerking (CS ps5: gigabyte-GA-890 GPA-UD3H

Pagina: 1
Acties:

• enkelinius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-02-2025
Ben een pc aan het samenstellen voor gebruik voor fotobewerking ( ps cs5). Wil deze gigabyte-GA-890 GPA-UD3H board gebruiken met een phenom II X6 1055T. ( samen € 306,-)Lees hier positieve berichten over.

Nu zag ik op youtube een verhaal dat meer dan 4 gig intern geheugen hier geen nut heeft. Dat lijkt me sterk .Board herkent max 16 gig.Klopt dat extra geheugen echt wel zin heeft?

Zelf wil 2 keer 4 of 4 keer 2 gig plaatsen. Her eerste heeft mijn voorkeur, omdat ik dan later kan upgraden naar 4 keer 4. Zal dit goed werken in gebruik met ps cs5 ? Zal niet veel gamen ,maar wel multitasking en office en internet. Met dit board hoop ik ook later makkelijk te kunnen upgraden

Ik heb ook gekeken naar een gigabyte GA-p55A-UD3 met een intel I&-860 ( samen €380 ; €75,- duurder)
in benchmark iets sneller. Heeft net zo als het AMD board usb3 ( belangrijk)

Kan ik beter geld uitsparen voor de AMD en dit investeren in meer geheugen?

Board heeft intern video uitgangen . Wil een HIS radeon 5670 1 gig plaatsen (€ 119,-) . Lekker stil ; dual view; goede score; redelijk mee te gamen). Nog een goed alternatief in zelfde prijsklasse ?

Alvast bedankt voor de reacties >:)

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik zou eerder meer geld uitgeven voor een videokaart die goed met photoshop overweg kan. Zelf heb ik 8 GB ram in mijn AM3 setje zitten, maar heb het maar 1x nodig gehad toen ik een photoshopdocument van 10 x 2 meter moest maken, met 4GB kom je ook al een heel eind denk ik. Photoshop maakt namelijk ook gebruik van je GPU, denk dus dat je daar eens naar op zoek moet gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjaak_Banaan op 23-07-2010 13:43 ]