Toon posts:

hoe bestrijden jullie condensatie bij peltiercool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tijdens de testloop komt er tering veel ijs op, wil wel is weten hoe jullie dat hebben opgelost.

Verwijderd

Daar is toch een zogenaamd gasket kit voor?

Verwijderd

Topicstarter
het blijft leuker om het zelf te maken ipv een 'kit' te kopen en die kits werken meestal ook niet 'perfect'.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Probeer aan een zacht, maar celdicht stukje schuim te komen (test door lucht door het schuim te blazen, gaat er geen lucht door, dan is het OK.)

Snij daarvan een "omkapping" welke dikker is dan het zou moeten zijn, en plaats dan de koeler. Het schuim wordt nu ingedrukt, en vult ook de kleinere gaatjes en oneffenheden, en sluit de boel zo luchtdicht als mogelijk af. Dat is het gasket principe.

Anderen hebben ook purschuim etc gebruikt, maar dat is mij te permanent.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog purschuim over maar het is inderdaad een klote werk om dat eraf te pulken. waar kan ik dat spul halen dan. dat schuim dat luchtdicht is? dankje wel herman je helpt me alweer!

Verwijderd

Ik heb hier een velletje zwarte schuimplaat, gehaald bij zo'n winkel waar ze al die hobbydingen verkopen zoals olieverf, doek, 1000 soorten papier, tempex balletjes, etc.

Het isoleert prima, is luchtdicht, en het kostte Fl 1,50 per vel. Ze hadden daar zowel 1mm als 2mm dik spul.

Wat ook goed werkt is dat rose spul dat vroeger onder moederborden zat, in de doos. Dat isoleert ook goed, en heeft een dichte structuur

Verwijderd

Topicstarter
En dat gebruik je tegen condensatie? dan komt er toch ijs langs? Kun je ff beschrijven hoe je dat gedaan hebt dan met 1 of 2 mm dik schuimspul?
Pagina: 1