Het lukt me nog steeds niet op Wake On Lan werkend weer te krijgen voor mijn HTPC. Het ergerlijke is dat die voorheen wel heeft gewerkt met mijn vorige installatie (windows xp sp3 32b, zelfde hardware).
Wat ik heb geprobeerd :
- Diverse manuals op Internet nagelopen
- Hier gezocht
- Manual van het mobo, op S3 gezet, en PME event wake up ingeschakeld, zoals de manual dat voorschrijft.
- verschillende WoL-wake up tools geprobeerd, WolViaPHP , Mc-WOL test, WolVIAPHP heeft voorheen gewerkt, nu niet. (originele installatie heb ik niet meer
)
- met Wireshark op de bron en doel pc het pakketje opvangen, niet in geslaagd. (ken wireshark pas net dus kan het misklikken, maar hij ziet het protocol 'WOL' (zoals de demo op de website voorschrijft) niet langskomen.
Specs
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (
) met onboard Gbit netwerkkaart, obv de Realtek 8211C.
- Antec Fusion Remote (zilver/zwart)
- Windows 7 64b
- De HTPC is uitgeschakeld in S3 (niet in standby of slaap), die heeft voorheen ook zo gewerkt.
Instellingen
- Energiebeheer van netwerkkaart op HTPC
Geavanceerd :
Activeren na magicpakket - ingeschakeld
Activeren na patroonovereenkomst - uitgeschakeld
Energiebeheer :
Apparaat mag de computer uit standby halen - ingeschakeld
Apparaat mag uitgeschakeld worden voor energiebesparing - inschakeld
alleen een magic pakket mag de computer wakker maken - uitgeschakeld.
Vanaf mijn desktop (192.168.1.19) probeer ik de HTPC (1.12) wakker te maken, helaas.
Wat ik heb geprobeerd :
- Diverse manuals op Internet nagelopen
- Hier gezocht
- Manual van het mobo, op S3 gezet, en PME event wake up ingeschakeld, zoals de manual dat voorschrijft.
- verschillende WoL-wake up tools geprobeerd, WolViaPHP , Mc-WOL test, WolVIAPHP heeft voorheen gewerkt, nu niet. (originele installatie heb ik niet meer
- met Wireshark op de bron en doel pc het pakketje opvangen, niet in geslaagd. (ken wireshark pas net dus kan het misklikken, maar hij ziet het protocol 'WOL' (zoals de demo op de website voorschrijft) niet langskomen.
Specs
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (
- Antec Fusion Remote (zilver/zwart)
- Windows 7 64b
- De HTPC is uitgeschakeld in S3 (niet in standby of slaap), die heeft voorheen ook zo gewerkt.
Instellingen
- Energiebeheer van netwerkkaart op HTPC
Geavanceerd :
Activeren na magicpakket - ingeschakeld
Activeren na patroonovereenkomst - uitgeschakeld
Energiebeheer :
Apparaat mag de computer uit standby halen - ingeschakeld
Apparaat mag uitgeschakeld worden voor energiebesparing - inschakeld
alleen een magic pakket mag de computer wakker maken - uitgeschakeld.
Vanaf mijn desktop (192.168.1.19) probeer ik de HTPC (1.12) wakker te maken, helaas.
[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 23-07-2010 12:32 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler