[WoL] Weer inschakelen, blijft dienst weigeren.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:34
Het lukt me nog steeds niet op Wake On Lan werkend weer te krijgen voor mijn HTPC. Het ergerlijke is dat die voorheen wel heeft gewerkt met mijn vorige installatie (windows xp sp3 32b, zelfde hardware).

Wat ik heb geprobeerd :

- Diverse manuals op Internet nagelopen
- Hier gezocht
- Manual van het mobo, op S3 gezet, en PME event wake up ingeschakeld, zoals de manual dat voorschrijft.
- verschillende WoL-wake up tools geprobeerd, WolViaPHP , Mc-WOL test, WolVIAPHP heeft voorheen gewerkt, nu niet. (originele installatie heb ik niet meer :( )
- met Wireshark op de bron en doel pc het pakketje opvangen, niet in geslaagd. (ken wireshark pas net dus kan het misklikken, maar hij ziet het protocol 'WOL' (zoals de demo op de website voorschrijft) niet langskomen.

Specs
- Gigabyte GA-E7AUM-DS2H ( _/-\o_ ) met onboard Gbit netwerkkaart, obv de Realtek 8211C.
- Antec Fusion Remote (zilver/zwart)
- Windows 7 64b
- De HTPC is uitgeschakeld in S3 (niet in standby of slaap), die heeft voorheen ook zo gewerkt.

Instellingen
- Energiebeheer van netwerkkaart op HTPC
Geavanceerd :
Activeren na magicpakket - ingeschakeld
Activeren na patroonovereenkomst - uitgeschakeld
Energiebeheer :
Apparaat mag de computer uit standby halen - ingeschakeld
Apparaat mag uitgeschakeld worden voor energiebesparing - inschakeld
alleen een magic pakket mag de computer wakker maken - uitgeschakeld.

Vanaf mijn desktop (192.168.1.19) probeer ik de HTPC (1.12) wakker te maken, helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 23-07-2010 12:32 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 07:04
Dit heb ik ook gehad met de onboard lan kaart van mijn pc, voor mij was de oplossing de goede driver voor de lankaart te installeren en dan via apparaatbeheer onder de opties van de driver het wake on lan aan te schakelen.

Het klinkt raar, maar het is echt waar ;)
Ik kan geen screen van mijn scherm posten, want ik werk nu met een andere pc en kan voorlopig de bewuste niet gebruiken.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Bij mij werkt het wel op m'n desktop pc met Realtek chipset.

Wake on Magic Packet: ingeschakeld
Wake on pattern match: ingeschakeld
Wake-On-LAN uitschakelen: ingeschakeld (zal wel een slechte vertaling zijn :P)

In het bios heb ik nog ingesteld dat al die wakeup-events door het OS (Win7) moet worden afgehandeld.

Het WOL-pakketje moet je vervolgens in de router naar het broadcast-adres forwarden, niet naar het IP van de HTPC. Naar 192.168.1.255 dus, port 7 of 9 of zo. Heb je dat goed ingesteld, dan kun je gewoon een WOL (met correct MAC adres) pakket naar de router sturen en dan zou het moeten lukken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
MisterX1992 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:20:
Dit heb ik ook gehad met de onboard lan kaart van mijn pc, voor mij was de oplossing de goede driver voor de lankaart te installeren en dan via apparaatbeheer onder de opties van de driver het wake on lan aan te schakelen.

Het klinkt raar, maar het is echt waar ;)
Ik kan geen screen van mijn scherm posten, want ik werk nu met een andere pc en kan voorlopig de bewuste niet gebruiken.
Same here. Bij de advanced properties van de netwerkkaart stonden pas NA het updaten naar de laatste driver de opties "Wake from shutdown" en "Wakeup capabilities". Deze op ON resp Magic Packet gezet en toen werkte WOL weer. Waarom is mij een raadsel, zoiets lijkt me toch puur BIOS, maar kennelijk niet :?

[ Voor 5% gewijzigd door DigiK-oz op 25-07-2010 15:18 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
Hmm.. Er is voor dit moederbord geen officiele Win7 64 driver beschikbaar, heb die van Vista 64 opnieuw geïnstalleerd. Na installatie is de optie "wakeOnLan from poweroff" er bij gekomen bij de netwerkkaart. Ga hier morgen even mee stoeien, kreeg het in eerste instantie niet aan de praat, maar ga nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Bij mijn moederbord is het ook de vista driver, dus dat zou geen problemen moeten opleveren (draai wel Win7 32)
Probeer deze optie zoals in je topicstart ook nog aan te schakelen:
alleen een magic pakket mag de computer wakker maken - uitgeschakeld.

En de suggestie van Atomsk is een goeie, dat doe ik zelf ook bedenk ik me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
Het werkt! :) Het broadcast adres was goud waard!

mc-wol.exe mac-adres /a 192.168.1.255 maakt de htpc wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
Mooi dat je de oplossing hebt gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
DigiK-oz schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:17:
[...]

Same here. Bij de advanced properties van de netwerkkaart stonden pas NA het updaten naar de laatste driver de opties "Wake from shutdown" en "Wakeup capabilities". Deze op ON resp Magic Packet gezet en toen werkte WOL weer. Waarom is mij een raadsel, zoiets lijkt me toch puur BIOS, maar kennelijk niet :?
Ik snap dit ook niet.

Bij mij (Asus P5B) maakt het geen z*k uit wat ik in Windows instel, WOL hangt alleen van de BIOS af.

Maar bij anderen is het blijkbaar anders. Kan iemand toelichten hoe die functie van windows werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
Het kan in mijn perceptie wel door het os worden klaargezet op de netwerkkaart, een waarde die daar dan blijft staan na het moment van uitschakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44

rg-mohwa

Phoe Hé

Atomsk schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:37:

Het WOL-pakketje moet je vervolgens in de router naar het broadcast-adres forwarden, niet naar het IP van de HTPC. Naar 192.168.1.255 dus, port 7 of 9 of zo. Heb je dat goed ingesteld, dan kun je gewoon een WOL (met correct MAC adres) pakket naar de router sturen en dan zou het moeten lukken.
*Ten eerste sorry voor de megakick
Maar dan hoef ik er niet een heel topic voor te openen.
Ikzelf heb een Thompson TG789VN (kpn ellende editie) router. Mijn pc heeft het Ipadres 192.168.2.3 maar ik begrijp nou uit jou post dat ik de Nat settings niet op 192.168.2.3 moet zetten maar op 192.168.2.255 (broadcast adres) ? nu vraag ik mijn af hoe doe ik dat bij de thomson router ? want daar kan ik alleen nat settings aan devices vast zetten en niet aan een random ipadres ?
iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Post 's een screenshot van het tabblad waaraan je refereert, maakt het wat makkelijker. Overigens is het een vereiste dat je router een statische ARP tabel bijhoudt (anders weet hij na 15 minuten niet meer welk MAC adres bij welk IP hoort).
Pagina: 1