Toon posts:

Laptop gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een oude laptop staan die ik wil proberen aan de praat te krijgen.

Het is een Sony Vaio pcg-972m.
De verdere spec weet ik niet.
Het probleem is echter dat hij totaal niet meer aangaat.
Hij is in het begin nog 1x aangegaan, en toen zei die 'schrijfleesfout, druk alt+ctrl+del om de pc opnieuw op te starten'. Nu zal dit aan de hdd liggen denk ik, maar als ik ie helemaal niet meer aangaat,dan kan ik moeilijk proberen er iets mee te doen.
Aangezien ik ervan wil leren, heb ik het volgende al gedaan.
Accu's eruit gehaald.Zonder accu's geprobeerd op te starten, maar dan brandt het powerlampje heel even als ik op de powerknop druk, en anders doet ie echt niks.
Ik heb hem inmiddels opengeschroeft. Er gaat helemaal niks aan of draaien etc.
iemand enig idee?

Bedankt!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12 19:45
Geeft hij een Bluescreen? of geeft hij in de bios al een schrijfleesfout?

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:03
Wat vaak helpt is de accu eruit en de voeding eraf. Dan je "aan-knop" 15 sec ingedrukt houden. Mocht dit niet werken, kan je proberen je BIOS te resetten door de knoopcel batterij er even uit te halen en dan weer de aan-knop in te drukken. Dan is als het goed is ook je hele moederbord spanningsvrij. Vaak helpt dit bij zulke problemen.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:21

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb ditzelfde met een dell...volgt dit topics dus even.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10 08:00

basz

Professioneel prutser

@kromme; Als de lampjes heel even branden en de laptop dan weer uit gaat, is dit bij Dell in mijn ervaring in 9 van de 10 gevallen slecht contact op de geheugenbanken. Even het klepje zoeken, losschroeven, geheugenmodules eruit wippen (let op de klemmetjes en alleen aan de randen vastpakken), pluisvrij doekje met alcohol oid over de contactjes van de geheugenmodule trekken, en alles er weer in.

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat voorbij de bios, en pas dan gaf hij de leesfout maar nu doet ie het helemaal niet meer.Batterij ga ik nog proberen te vervangen, geheugen even eruit ook.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:21

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

basz schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:29:
@kromme; Als de lampjes heel even branden en de laptop dan weer uit gaat, is dit bij Dell in mijn ervaring in 9 van de 10 gevallen slecht contact op de geheugenbanken. Even het klepje zoeken, losschroeven, geheugenmodules eruit wippen (let op de klemmetjes en alleen aan de randen vastpakken), pluisvrij doekje met alcohol oid over de contactjes van de geheugenmodule trekken, en alles er weer in.
dan ga ik dat vanavond nog eens doen.Had ze er al uit gehad. Heeft toen even gewerkt.Daarna niet meer.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10 08:00

basz

Professioneel prutser

En?
Pagina: 1