Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 20:02

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Jaren terug heb ik na veel reviews en vergelijkingen gekozen voor een Samsung 215TW paneel. Een scherm wat me destijds echt enorm aansprak, mede door zijn s-pva paneel. Nu is het zo dat na 5 jaar trouwe dienst dit beestje het laat afweten,en samsdung dit paneel al in 2007 uit productie heeft genomen, omdat ze te weinig verkocht werden vanwege de te hoge prijs (was 3x zo duur als een vergelijkbaar TN-paneel destijds).

De Samsung servicedesk raadt mij eigenlijk af om het scherm ter reparatie aan te bieden, dus ik begin nu langzaam te kijken voor wat een leuke opvolger is voor mijn sammie 215TW. Omdat we ondertussen 5 jaar verder zijn, ben ik er een beetje uit. Ik gebruik vrij veel http://www.prad.de/en/guide/vergleich_auswahl.html om de verschillende schermen te vergelijken. Maar ik vind het wel heel lastig om een selectie ergens te kunnen maken op het type paneel.

Weet iemand of je ergens kan zoeken naar monitoren met het type panel als zoekcriteria? (want ik moet echt geen TN hebben)
Verder ben ik erg benieuwd naar mede-tweakers die er ook veel aandacht insteken om een goed all-round scherm aan te schaffen, en mij hun ervaringen hier misschien willen delen.
Gebruik het scherm mainly voor gaming/office/browsing, voorkeur gaat uit naar 16:10 verhouding.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
In de Pricewatch kun je op paneel sorteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://twk.rs/c5o.5T
Alle monitorn uit de PW zonder TN paneel :)

Zelf moet ik ook geen TN paneel, ik heb destijds paneel en resolutie/grootte als hoofdcriteria gepakt.
Op basis daarvan heb ik een eerste selectie kunnen maken. Uiteindelijk besloten toch maar een maatje groter te pakken (30" ipv 24"), waarmee ik eigenlijk verzekerd was van een IPS paneel, omdat er (in elk geval toen ik het ding kocht) alleen maar IPSpanelen te vinden waren op 30" monitoren.

Als je kwaliteit wil kan ik je aanraden eerst te kijken naar welke panelen de monitor hebben en daarna pas naar de rest te kijken. **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? heeft ook nog wel wat leuke tips.

[ Voor 82% gewijzigd door TERW_DAN op 23-07-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:24

PromoX

Flying solo

En bij prad.de kun je ook zoeken op monitoren met een bepaald paneeltype: http://www.prad.de/en/guide/ausstattung_auswahl.html

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Geweldig :D
had het filter in de pricewatch over het hoofd gezien

Iemand ervaring met de Samsung 245T? Das eigenlijk de enige van Samsung met s-pva op 16:10 verhouding. (en de prijs ligt nog steeds 3x zo hoog als vergelijkbare modellen :P)

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Is S-IPS geen optie trouwens? Want die zijn goedkoper te vinden dan die 245T die je aanhaalt (die volgens mij ook al best oud is).

En ik zou niet strak vasthouden aan 1 merk, er zijn zat monitoren te vinden voor een mooiere prijs dan die hele dure Samsung.

[ Voor 33% gewijzigd door TERW_DAN op 23-07-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
S-IPS is op zich ook wel een optie, wat mij er van bijstaat is dat ips panelen de beste kleurcorrectie hadden, maar iets tragere response (in ms) en dat zwart wat minder mooi zwart is tov s-mva, en de inkijkhoek zou iets kleiner zijn.

Op zich mee te leven, behalve misschien de response tijd (maargoed, daar moet ik dan even induiken of dat nowadays nog steeds van toepassing is).

Liefste zoek ik wel een scherm wat vrij nieuw op de markt gebracht is, en loop ik liever niet achter de feiten aan, als die samsung 245T bijvoorbeeld al een paar jaar bestaat.

Zijn er nog specifieke uitschieters met S-Ips panelen die de moeite waard zijn? (van die overpopulaire modellen zoals je wel eens bij andere producten meemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De inkijkhoek is juist groter bij S-IPS, en die responsetijden.... tja, sommige mensen maken er een drama van, ik merk echt niet dat op een van m'n S-IPS monitoren.

En de 245T staat sinds november 2007 in de PW, dus nieuw is die niet. Bovendien heeft nog maar 1 shop die in de prijslijst staan (en die heeft een behoorlijk wat slechte reviews, dus die zo ik daar niet snel kopen).

[ Voor 40% gewijzigd door TERW_DAN op 23-07-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Ik wil geen drama maken van de response tijden, echt niet. Momenteel heb ik 8 of 12ms geloof ik, en naar mijn inziens werkt dat nog prima met gaming.

Echter als dat verschil dusdanig groot wordt, dat je last gaat krijgen van b.v. ghosting-effecten, dan ben ik toch wel geneigd om er vanaf te zien. Buiten standaard windows gebruik, ook veel movies/series/games. Dus daar moet hij in normaal gebruik geschikt voor zijn.

Maargoed, het wordt duidelijk al wel weer een aardige klus om het perfecte schermpie uit te zoeken straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Wat vindt je van de nieuwe Dell monitoren: Dell Ultrasharp U2211H en Dell Ultrasharp U2311H? Zijn zeer betaalbare monitoren die er strak uit zien en redelijk goede reviews krijgen. (http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2311h.htm)

Het enige nadeel van deze schermen is dat ze 16:9 beeldverhouding hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dizzy schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:27:
Ik wil geen drama maken van de response tijden, echt niet. Momenteel heb ik 8 of 12ms geloof ik, en naar mijn inziens werkt dat nog prima met gaming.

Echter als dat verschil dusdanig groot wordt, dat je last gaat krijgen van b.v. ghosting-effecten, dan ben ik toch wel geneigd om er vanaf te zien. Buiten standaard windows gebruik, ook veel movies/series/games. Dus daar moet hij in normaal gebruik geschikt voor zijn.

Maargoed, het wordt duidelijk al wel weer een aardige klus om het perfecte schermpie uit te zoeken straks :)
Ow, die snelheid haal je tegenwoordig ook wel met S-IPS hoor. De reactietijd van mijn HP LP3065 ligt op iets van 6ms, dus dat is echt meer dan snel genoeg lijkt me dan :)
Pagina: 1