[PC] Alien Swarm Modtopic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Mede-auteur:
  • SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57

SeenD

Welkom in het Alien Swarm Modtopic,

Deze TS is nog in ontwikkeling.

Doel van het topic
Het doel van dit topic is het delen van ervaringen met de Source SDK voor Alien Swarm. Ook kun je natuurlijk vragen stellen over dingen waar je niet uit komt. Daarnaast kun je ook jouw werk delen met de rest van de topic lezers.

Inleiding
Alien Swarm is een spel uitgegeven door Valve en is gratis verkijgbaar via Steam. Het spel is een top-down shooter, waarbij je meerdere objectives moet halen terwijl je wordt belaagd door aliens van alle soorten en maten. Er zit maar 1 campaign bij de release en dat is natuurlijk een beetje weinig. Gelukkig zit er een SDK bij en kunnen we dus zelf content gaan maken! De SDK is te vinden bij tools onder library in steam.

Tutorials
Voor de mensen die hulp nodig hebben met bepaalde dingen, of het gewoon nog vanaf het begin moeten leren, zijn er natuurlijk tutorials. Hieronder staan een aantal verzameld voor het maken van maps:
De eerste beginselen, volgens Valve zelf
Maxovitsj heeft een aantal tutorials, van basics tot het moeilijkere werk. Nog in ontwikkeling
FrozenDozer heeft ook een drietal tut's. Eigenlijk het zelfde als Maxovitsj, alleen dan even iets anders uitgelegd.
Er is ook een survival mode. Deze is wave based.

Voor de mensen die geen zin hebben in het gekloot met Hammer, is er ook een ingame mapmaker. Deze is heel simpel in de zin dat je alleen aangeeft hoe de layout van de map is. Daarnaast moet je er ook een missie aan toevoegen. De standaard missie is 100 drones killen en 11 eggs. De aliens worden automatisch gegenereerd.
Video over hoe deze mapmaker te gebruiken

Delen
Je hebt je map af en je wilt het delen? Kijk eens naar swarmarmory. Hier kun je gratis je maps delen. Het enige wat je moet doen is je even registreren.

Voor de mensen die willen kun je natuurlijk een VPK maken. Dit is een uitvoerbaar bestand waarmee alels automatisch wordt geinstalleerd. Officiele manier van Valve zelf

Bugs
Er is tot zover nog maar 1 bug bij ons bekend. Bij Windows 7 64-bit kan het zijn dat Hammer vast loopt na het runnen van een map.

Tot slot
Het [PC]Alien Swarm topic

Suggesties zijn welkom. Hiervoor kun je Guussieboy of SeenD een DM sturen

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 23-07-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
*ruimte gereserveerd* voor toekomstige dingen nog.

Goeie topicstart, we gaan m nog wel goed uitbreiden. :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice. Ik heb al een paar mods geprobeerd, maar de meesten zijn echt nog beta's die een keer ff leuk zijn om te proberen, maar verder gewoon niet af genoeg zijn om vaker te doen. Als er wel al eentje is die echt af is, dan graag zeggen, want ik ben wel toe aan een nieuwe map!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:07
Dan moet ik maar eens proberen met Hammer iets in elkaar te flansen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuwe map. Begint al wat te worden, maar is naar mijn idee nog lang niet lang genoeg. Ik denk dat alles bij elkaar ik nu op 1 min gameplay zit :'(

<edit> The noob inside me is weer bezig. Ik wil mijzelf godmode geven omdat ik even wat moet testen, maar ik heb 1 deel onmogelijk gemaakt voor solo... >:) Maar nu kan ik de god mode niet aanzette... Heb eerst <sv_cheats 1> gedaan en vervolgens zowel <sv_cheats god> als <god>. Ik heb ook de handleiding van Valve doorgenomen maar die maakt mij niet wijzer...</edit>

[ Voor 52% gewijzigd door Gropah op 23-07-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik ben net begonnen met die editor, maar ik krijg een error, als ik mijn eerste beginsel wil spelen, de error zegt: map with no planes... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
@windwarrior

Zit je map wel goed dicht? Overal muren omheen? Als je een <nolight> om je hele map hebt, moet je die even selecteren, ctrl+t, maak er een <func_brush> van en noem hem <structure_seal>. Deze fout is ontstaan door de update van de editor, deze week. Die heeft de manier van compile veranderd waardoor je dit moet doen voordat hij door heeft dat je hele map bedekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ja, dat zit nu goed, maar als ik nu op "run map" druk, dan krijg ik een log, die hem probeert te compilen, maar dat krijgt hij niet voor elkaar.

dit is de final error die hij geeft:
LoadPortals: couldn't read c:\program files\steam\steamapps\common\alien swarm\swarm\maps\test_map03.prt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
die fout ken ik helaas niet...Maar google doet wonderen! Heb je misschien een entity buiten de map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Wat betreft de Alien swarm engine, kan deze engine bijvoorbeeld bump mapping en specular mapping aan? Ik ben nu wat modelletjes aan het maken in 3ds max (omdat ik de SDK nog niet aan de praat krijg), maar dat zijn wel dingen om rekening mee te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Ik heb je in mijn Alien swarm topic onder links gezet :+

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Eindelijk, bij mij wil alien swarm SDK nu ook werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
ligt het aan mij of ligt swarmarmory flink op zijn kont?

kan niet registeren, kan ze niet mailen en kan niks downloaden

:(
Pagina: 1