Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fspaan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:43
Moderator: hopelijk staat deze in de goede sectie, anders svp verplaatsen

Door een inbraak moeten we opnieuw onze huisraad aanvullen met elektronica. Inmiddels hebben we een Samsung UE46C8700 aangeschaft (3D TV) als vervanger van onze vorige Samsung LED TV. Helaas doet onze oude Philips DVD speler het niet met de HDMI kabel (DHPC error, not compatible).

Nu willen we een investering maken in blu ray 3D en een redelijk goede Home Cinema Set. Wij twijfelen alleen in het aanschaffen een complete HCS of alles los. Het budget is 1500-2000 (max) euro. We zoeken dan ook graag advies. Hobo HiFi leek niet echt geinteresseerd in advies geven (te laag budget?).

Onze eisen:
- Geluid voor films is voor ons belangrijker dan puur luisterplezier van CDs. We kijken veel films via UPC Mediabox HD (Filmnet, On Demand) en vanaf een laptop (streaming vanaf fileserver). Luisteren nauwelijks naar radio/cd thuis.
- Maximaal plezier uit de Blu Ray 3D speler
- Set mag niet te dominant zijn in de woonkamer. Boxen mogen uiteraard wel gezien worden. 7.1 channel lichte voorkeur
- Aansluiting voor de laptop, UPC Mediabox HD, tv, iPod of andere mediaspeler en later een spelcomputer

Kortom: de keuze komt terug op
- Samsung 3D Home Cinema Set
- Denon, Pioneer receiver of Yamaha uit deze selectie en daarnaast een losse Samsung Blu Ray 3D. De receiver zal in een kast verdwijnen.

Welke set boxen zou hier het beste bijpassen?

Dank voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:54
Dat de Hobo je niet geholpen heeft ligt zeker niet aan je budget. Ik ben veel bij de Hobo geweest en ben altijd goed geholpen. Zelfs als ik maar voor een speaker kwam die je ook bij een keten als Mediamarkt kan halen. Wellicht had de verkoper gewoon een slechte dag...

Denk dat met losse componenten het budget van 1500-2000 euro wel eens krap kan worden. Zeker als je een 7.1 set wilt. Als je op een rij zet wat je daarvoor moet hebben zie je wel dat het veel is:
  • Receiver met HDMI 1.4
  • Center speaker
  • Front speaker x2
  • Rear speaker x2
  • Side speaker x2
  • Subwoofer
  • 3D Blu-ray speler
  • Vele meters speakerkabel en andere diversen
Verder klopt de selectie die je gemaakt hebt in receiver niet. Alle receivers in de lijst hebben namelijk HDMI 1.3a en kunnen dus geen 3D door sturen. Nu kan je de Blu-ray speler wel op de tv aansluiten, maar als je toch opnieuw moet beginnen kan je het beter in één keer goed doen. Vraag me ook af waarop je die receivers hebt geselecteerd. Volgens mij met name op het te leveren vermogen. En dat is iets wat je gewoon niet moet doen. Elke receiver van boven om en nabij de 500 euro kan een setje aansturen binnen dit budget. Sterker nog: ik denk dat als je een Denon AVR-1611 of AVR-1911 pakt dat je dan al heel ver komt. Sterker nog: de waarden die in de PriceWatch staan zijn negen van de tien keer bij 6 Ohm en onder één kanaal. Dus sowieso staan die waarden niet op de manier waar je iets aan hebt, als je er überhaupt al iets aan hebt: Staar je niet blind op vermogen, dat is het moraal van het verhaal.

Denk dat je met losse componenten wel meer kans hebt dat je alles aan kan sluiten op de receiver en dan met slechts één HDMI-kabel naar de tv hoeft om de bronnen door te geven. Maar met een kant en klare set kom je denk ik eerder bij de eisen als dat de set niet te dominant mag zijn. Nu heb je met losse componenten natuurlijk ook de keuze uit dergelijke speakers qua design, maar denk dat je budget dan nog wat ruimer moet. Althans, van de speakers die ik ken binnen dit budget zijn de exemplaren niet zo subtiel als van kant-en-klare setjes.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 23-07-2010 11:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fspaan
Dank voor de uitgebreide uitleg! Ik realiseer me dat het inderdaad krap kan gaan worden. De selectie was geselecteerd op budget en 7.1 kanaal. Vermogen heb ik niet zo naar gekeken eerlijk gezegd.

Ik zat ondertussen bij 3dtvmagazine te kijken naar mogelijkheden en begrijp nu meer over de 3d vereisten. Aangezien ik wel graag van 3d wil genieten, ga ik het maar in stappen doen.

Eerst een blu ray 3d speler en dan maar langzaam uitbouwen. Optimaal geluid kan nog wel even wachten (doen nu ook al 3 jaar zonder)

[ Voor 6% gewijzigd door fspaan op 23-07-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 10:01

DjVe

Hatsaflats!

fspaan schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:38:
Dank voor de uitgebreide uitleg! Ik realiseer me dat het inderdaad krap kan gaan worden. De selectie was geselecteerd op budget en 7.1 kanaal. Vermogen heb ik niet zo naar gekeken eerlijk gezegd.

Ik zat ondertussen bij 3dtvmagazine te kijken naar mogelijkheden en begrijp nu meer over de 3d vereisten. Aangezien ik wel graag van 3d wil genieten, ga ik het maar in stappen doen.

Eerst een blu ray 3d speler en dan maar langzaam uitbouwen. Optimaal geluid kan nog wel even wachten (doen nu ook al 3 jaar zonder)
Voor 2k heb je best wat moois thuis staan, maar ik zou van 7.1 dan wel naar 2.1 of 2.0 gaan. Meer budget in minder luidsprekers geeft je wat meer ruimte in de keuze voor goede luidsprekers. En ja je kan prima film kijken met 2 luidsprekers (ik doe het al jaren en heb heel wat mindere 5.1 setjes gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Je kunt ook eerst voor een 3.1 systeem gaan en later uitbreiden met achter en zij speakers.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:54
fspaan schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:38:
Volgens mij juist wel, want de lijst met receivers waar je naar linkt is gesorteerd op naam, 7.2 en met minstens 110 Watt. Dus zou dat deel van de Watt er gewoon uit halen, of gewoon (veel) minder instellen. En dan als puntje erbij zou ik selecteren dat de receiver dus HDMI 1.4 moet hebben. Althans, moet is een groot woord maar het maakt het wel makkelijker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 19:53
Binnen dat budget kan ik je wel wat andres aanraden. Als je losse dingen koopt, begin dat bijvoorbeeld met een 2.0, vervolgens koop je een center of subwoofer, daarna achter speakers, daarna nóg een set. Dit is het gemakklijkst wat betreft het budget omdat je het dan opbouwd, plus je hebt er eigenlijk best lang plezier van het kijken naar wat je nou allemaal wilt.

Daarnaast, kijk eens op marktplaats. Ik ben zelf een tweedehandskoper, omdat mijn budget als 17jarige niet zo toereikend is. Ik ben in bezit van een Denon 2807, nieuwprijs 1200. Voor jou dik buitenbudget. Heb er maar 375 voor betaald. Dat valt ineens zeer goed in jouw budget. Net als mijn speakers. Ik heb 2 B&W DM603S3 en een LCR600S3. voor deze 3 heb ik slechts 550 euro betaald. Voor de nieuwprijs had je hiervan misschien alleen de center kunnen kopen. En het werkt allemaal uitstekend. Mijn ervaring wijst er ook op dat als je gewoon goed naar de advertenties kijkt, en het komt ophalen, de speakres altijd goed zijn. Mensen die zulke dure dingen kopen gaan er wel voorzichtig mee om namelijk.
Zoals je ziet ben ik ook nog niet klaar met mijn 5.1 setup, ben nog opzoek naar de 600S3's (in juiste kleur) en een mooie sub.

Tweedehandskopen heeft uiteraard ook zo zijn nadelen. Ten eerste, wat je koopt is niet nieuw. Sommige mensen willen gewoon als ze iets kopen dat het nieuw is. Daar kan ik me wel in vinden. Maar de prijs/kwaliteit verhoudig van tweedehands is onovertroffen en optimaal.

En dan nog één. De set die jij wilt moet natuurlijk wel net op internet staan. Zoals ik al zei ben ik opzoek naar een mooie subwoofer en de B&W 600 S3's. Die laatste staan wel vaak op internet, alleen alsmaar in het zwart. De rest van mijn speakers zijn 'Sorrento' dus gaat dat echt niet samen en wil ik dat niet hebben. Maar dat is gewoon een kwestie van geduld. Net als de subwoofer. Ik ben er onlangs achtergekomen dat geen enkele subwoofer in mijn interesse (dus niet de bijbehorende B&W) in een bijpassende kleur te vinden is.

Maar ik heb nu wel echt een überset voor dat beetje geld! Zeker als ik mijn rears heb. dan zou ik waarschijnlijk op zo'n 1000 euro totaal zitten.
Ik weet verder niet hoe het zit met 3d dingen etc? maar ik wou je gewoon even op een hele goedkope mogelijkheid wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Kan misschien aan mij liggen, maar waarom niet een Onkyo HT-S9300THX? Koop hierbij de 3D blu ray speler die je wilt en je set is compleet?

De Onkyo is weliswaar net uitgebracht, maar zou eind deze maand op de markt moeten komen. Onkyo staat over het algemeen bekend om een fatsoenlijke kwaliteit tegen een fatsoenlijke prijs. Ik verwacht dat deze wel aanzienlijk beter zal presteren dan de Samsung welke je als voorbeeld gaf.

[ Voor 51% gewijzigd door Ganymedus op 25-07-2010 10:44 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fspaan
Allen super bedankt! Duidelijke uitleg en ik kan even verder kauwen hierop.
Ik ga voor de langzame uitbreiding nieuw danwel oud.
Eerst maar eens met de Blu Ray 3D beginnen voor het kijkplezier. Geluid komt dan later wel. Zoals jullie aangekomen, gewoon beginnen met 2.0 en dan verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 10:01

DjVe

Hatsaflats!

fspaan schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:50:
Allen super bedankt! Duidelijke uitleg en ik kan even verder kauwen hierop.
Ik ga voor de langzame uitbreiding nieuw danwel oud.
Eerst maar eens met de Blu Ray 3D beginnen voor het kijkplezier. Geluid komt dan later wel. Zoals jullie aangekomen, gewoon beginnen met 2.0 en dan verder...
Laat je ons wel weten wat het geworden is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fspaan
De BluRay 3D zal de Samsung C7900 worden Amazon. Even wachten tot het in NL is.

Daarna door voor de receiver met een 2.0 speakerset. Afhankelijk of het mee of tegenvalt de Denon of Onkyo. Wil hier nog even verder naar kijken. Als hij dan toch zichtbaar wordt (gezien de omvang) dan ook maar een mooie voor het oog nietwaar en moet toch een keer kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 19:53
fspaan schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:14:
De BluRay 3D zal de Samsung C7900 worden Amazon. Even wachten tot het in NL is.

Daarna door voor de receiver met een 2.0 speakerset. Afhankelijk of het mee of tegenvalt de Denon of Onkyo. Wil hier nog even verder naar kijken. Als hij dan toch zichtbaar wordt (gezien de omvang) dan ook maar een mooie voor het oog nietwaar en moet toch een keer kiezen?
Dat lijkt mij een verstandige keuze.
Hierzelf zit een zeer tevreden Denon gebruiker, het zijn echt topapparaten.
De meeste versterkers zijn mooi voor het oog moet ik zeggen. Ik ken er niet een die ik lelijk vind. Dus dat zal geen probleem moeten zijn. Vind mijn 2807 ook een oogappeltje O+
Pagina: 1