Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik heb een probleem met de onboard geluidskaart op mijn Asus P6T. Ik wil het geluid dat afgespeeld wordt vanaf een audiostream opnemen via de geluidskaart. In de lijst van de recording devices zag ik echter alleen de microfoon en de line in, geen stereo-mixer oid.

De driver opnieuw geinstalleerd en zie daar: het werkte; in kon wel datgene opnemen wat de geluidskaart afspeelt. Alleen was nu de geluidskwaliteit allerbelabberst, niet alleen de opname, ook bij het normaal afspelen. Heel veel reutel en ruisgeluiden. Je kunt bij wijze van spreken horen wanneer de CPU aan het werk is of dat er data over LAN binnenkomen. Onbruikbaar.

Dus nog een keer de driver geinstalleerd. Geluid weer prima. Alleen: weer geen opname meer mogelijk. Ik ben dus weer terug bij af. :(

Ik heb beide drivers geprobeerd die ASUS aanbiedt op zijn website:

• Realtek ALC1200 Audio Driver V6.0.1.5859 for Windows 32/64bit 7.(WHQL)
• Realtek ALC1200 beta audio driver version 5827 for Windows 7.

De PC draait op Win 7 Pro 32 bit.

Wie weet raad? Ik sta al op het punt een redelijk geprijsde losse soundkaart de kopen; een Asus Xonar DX bijvoorbeeld.

edit:
na veel speuren met google heb ik de oplossing gevonden:
My solution was this: Control Panel > Hardware & Sound > Sound > Manage Audio Devices.

In the Sound Dialog Box under "Playback" tab double click Speakers.

In the Speakers Properties Dialog Box under "Levels" tab > click mute button beside "PC Speaker".

Like magic my problem was fixed. I cannot answer as to why or what exactly this changes. But it was just like turning on the lights in a room. Click and it was fixed. Go figure.
PC Beep afschakelen, hoe verzin je het 8)7 . Het werkt iig wel.

[ Voor 20% gewijzigd door EXX op 23-07-2010 22:12 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!