Illegale en legale sofware

Pagina: 1
Acties:
  • 1.300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-05 13:58
Hoe zit het met illegale software op een mac?

Ik hoor steeds verhalen dat als dan je mac kapot is en je stuurt hem naar Apple om hem te laten repareren en je hebt illegale software dat Apple hem dan niet meer maakt.

Soms word er gezegd dat je Apple kan vast lopen?

Hoe zit dit en is het mogelijk om illegale software op je Apple te hebben?

Ik heb namelijk niet echt zin om ontzettend veel geld te gaan uitgeven aan software die over een maand weer oud is. |:(

Btw, ik heb een Apple Macbook Pro 13 2.4 (2010)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:39

St@m

@ Your Service

Ik weet niet veel van mac's, dat vooropgesteld.
Als je illegale software wilt gebruiken, dan moet je dat mijn inziens helemaal zelf weten. Mocht je mac kapot gaan, dan lijkt me dat niets met software te maken kunnen hebben. Weet niet wat voor software je wilt gebruiken, maar bij gewone pc's heb ik er nog nooit van gehoord

Overigens denk ik niet dat Apple een poot heeft om op te staan, belachelijke reden natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 23-07-2010 08:56 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Waarom denk je dat een reparatietoko de tijd heeft om je licenties te controleren en documenten door te lezen? Die hebben echt wel wat anders te doen. Zolang je hardware problemen hebt lijkt me dat ze daar niets te zoeken hebben.

Netjes is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Servertje schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:51:
Ik heb namelijk niet echt zin om ontzettend veel geld te gaan uitgeven aan software die over een maand weer oud is. |:(
En dat rechtvaardigt het gebruik van illegale software 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door DutchAddick op 23-07-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 15:03
Vind ik ook; daarom gebruik ik mijn telefoon, computer en auto ook zonder ervoor te betalen 8)7

Om wat nuttigs toe te voegen: geen illegale software gebruiken of opnieuw installeren voordat je hem opstuurt voor garantie.

[ Voor 16% gewijzigd door Springuin op 23-07-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
Hoe zit het met illegale software op een mac?

Ik hoor steeds verhalen dat als dan je mac kapot is en je stuurt hem naar Apple om hem te laten repareren en je hebt illegale software dat Apple hem dan niet meer maakt.

Hoe zit dit en is het mogelijk om illegale software op je Apple te hebben?

Btw, ik heb een Apple Macbook Pro 13 2.4 (2010)

Alvast bedankt! :)
Als je software problemen hebt moet je zelf oplossen (is altijd al zo geweest)
Als je hardware mis is, dan kunnen ze niet zien welke licenties jij gebruikt.
Hoe kunnen ze zien als je mac niet start??

Misschien wel een tip, zet een wachtwoord op je mac voor het inloggen.
Dan weet je zeker dat ze niet bij kunnen via de normale weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Erwinvz1 op 23-07-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 07:40

Croga

The Unreasonable Man

De truuk is natuurlijk dat een "defect" niet altijd aan de hardware hoeft te liggen.
Dat is ook de reden dat Apple zijn OS niet los wil/kan zien van zijn hardware. En ook de reden dat Apple stelt dat ze geen support geven op Windows op een Apple systeem. Apple garandeert dat een Mac met OSX werkt, ze garanderen niets anders.

En dus: Als jij een illegale versie van OSX op een Mac zet dan kun je er van uit gaan dat de support ook afgelopen is.
Andere software zullen ze zich weinig voor interesseren. Zeker omdat het erg makkelijk is voor ze om te stellen dat een defect wat alleen in bepaalde software optreed, geen hardware defect kan zijn en ook zeker geen OSX probleem, ergo: geen support van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
Croga schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:03:
De truuk is natuurlijk dat een "defect" niet altijd aan de hardware hoeft te liggen.
Dat is ook de reden dat Apple zijn OS niet los wil/kan zien van zijn hardware. En ook de reden dat Apple stelt dat ze geen support geven op Windows op een Apple systeem. Apple garandeert dat een Mac met OSX werkt, ze garanderen niets anders.

En dus: Als jij een illegale versie van OSX op een Mac zet dan kun je er van uit gaan dat de support ook afgelopen is.
Andere software zullen ze zich weinig voor interesseren. Zeker omdat het erg makkelijk is voor ze om te stellen dat een defect wat alleen in bepaalde software optreed, geen hardware defect kan zijn en ook zeker geen OSX probleem, ergo: geen support van Apple.
En als je dan final cut pro gebruikt?
Dat is mega duur pakket (1000 euro als je hem aanschaft) en als ze dat in je dock zien worden ze niet blij, als ze hem aanklikken en illegaal blijkt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Erwinvz1 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:05:
[...]

En als je dan final cut pro gebruikt?
Dat is mega duur pakket en als ze dat in je dock zien worden ze niet blij, als ze hem aanklikken en illegaal blijkt te zijn
Zo wat? Die heb je van school, werk of gekregen van de kerstman. Ze hebben helemaal niets te zoeken op je PC/MAC of wat dan ook. Als ik de klanten niet zou helpen die illegale software gebruiken dan kan ik net zo goed wat anders gaan doen. Helaas is het meer normaal dan een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48
Ik vind hem leuk :9

Is er iets aan je apple kapot en komt het door de geinstalleerde software, zullen kosten in rekening gebracht worden. Is er iets aan je Apple kapot, en het is een hardwarematig probleem, zullen ze de hardware volgens de garantie/applecare voorwaarden vervangen.

Maar het lijkt me erg stug dat je Mac vastloopt door het gebruiken van een serienummertje (Laat ze dat maar eens controleren bij een AASP!) of bijvoorbeeld een aangepaste .PLIST :) Bij een softwareprobleem is het meestal zo dat ze een back-up maken en een nieuwe installatie uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
Anoniem: 20531 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:08:
[...]

Zo wat? Die heb je van school, werk of gekregen van de kerstman. Ze hebben helemaal niets te zoeken op je PC/MAC of wat dan ook. Als ik de klanten niet zou helpen die illegale software gebruiken dan kan ik net zo goed wat anders gaan doen. Helaas is het meer normaal dan een uitzondering.
Als je een pc maakt en je eigen software blijkt illegaal te zijn op die computer, als je uit nieuwsgierigheid je eigen pakket aanklikt.
Dan wil je ook graag een geldige licentie zien, want je mist wel inkomsten voor je eigen werk.

Dan maakt niet uit hoe je het weet, want je bent eigenljik gewoon bestolen door die klant.

[ Voor 6% gewijzigd door Erwinvz1 op 23-07-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Hoe gaan ze dat uberhaupt zien? Ze gaan al jouw programma's openen en kijken of de licentie wel klopt? Tuurlijk niet. Die mensen hebben het ook gewoon druk.

Daarnaast kun je software ook gewoon kopen. Als jij FCP gebruikt zul je daar vast op één of andere manier geld mee verdienen, anders kon je ook wel af met iMovie (gratis op iedere Mac) of FCE (€199,-). Dat jij meteen een product van €999 wilt gebruiken kunnen wij ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
CAFC1905 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:56:
[...]

En dat rechtvaardigt het gebruik van illegale software 8)7
Veel mensen vinden blijkbaar toch dat ze hun overtredingen voor zichzelf moeten goedpraten, een beetje hun geweten sussen. Dat ze dat moeten doen, zegt al dat ze fout bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:23
Vind wel dat iedereen hier een beetje roomser dan de paus doet.. Ook ik heb niet altijd even legale software op mn mac staan, maar aan de andere kant koop ik dan ook weer software die ik veel gebruik en niet al te duur is. Een coda, transmit, unison of bijv Cinch heb ik gewoon gekocht. Een photoshop daarentegen is gewoon nogal duur en werkt ook prima op andere manieren.. En ik kan me niet voorstellen dat niemand hier geen illegale software op zn mac heeft..

Lijkt mij gewoon het handigst om een wachtwoord erop te zetten of gewoon een nieuwe install doen, maak je eerst een timemachine backup, kan je het altijd terugzetten na de reparatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat je illegale software op je Mac wilt installeren moet je zelf weten. Je loopt dan wel het risico dat de illegale software je Mac OS X installatie om zeep kan helpen. Dat valt inderdaad niet onder garantie en zal Apple (of welke AASP dan ook) dan ook niet maken. Aan de andere kant: als je je Mac ter reparatie opstuurt en ze komen er achter dat er illegale software op staat, kan men concluderen dat het defect door die software komt.
Maar goed, dat is het risico wat je loopt. Een risico wat je makkelijk kunt voorkomen door de sofware te kopen.

Zoals gezegd: dat je illegale software op je Mac wilt installeren moet je zelf weten, hier gaan we je in ieder geval niet verder mee helpen. Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.