[PW] Ventilatoren: filteren op lager-type

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Destijds heb ik een setje Nexus fans gekocht, met het idee "waarom bijna 20 euro voor een Noctua betalen, als ik ook stilte kan krijgen voor 5 euro. Bij die Noctua betaal je waarschijnlijk gewoon voor de marketing bs".

Je raadt het al. Na 2 jaar klinkt één van de Nexus fans nu als een ratelaar, ondanks het keurig stofvrij houden. Fans met goedkope sleeve bearings houden er niet van om ondersteboven te hangen. Al helemaal niet wanneer ze als "output" fans alle hitte uit de kast moeten afvoeren. En laten die sleeve bearings nou net in de o-zo-betaalbare Nexus ventilatoren zitten, kom ik nu achter.

Mijn punt is dat het goed is dat je in de Pricewatch kan filteren op dB's, maar dat het het type lager is waarin ventilatoren zich in degelijkheid onderscheiden. Natuurlijk moet je zelf onderzoek doen, maar stillere ventilatoren zijn voor veel mensen een noodzakelijk, niet-sexy product. Dus daar let je een stuk minder op, dan bij de aankoop van CPU, GPU of moederbord.

Het is maar een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Waarschijnlijk is het wel mogelijk, maar ik ben bang dat die specificatie (lagertype) niet makkelijk (genoeg) te vullen is door de Pricewatch-crew, omdat niet genoeg fabrikanten die info beschikbaar stellen.
Maar aan de andere kant: de Pricewatch-crew zal het verlossende antwoord moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Zoals Noordvogel al aangeeft is dat te detaillistisch. Zo kunnen we op den duur ook de gebruikte condensatoren of soortelijke weerstand van de kopersporen op een moederbord gaan specificeren.

Daarnaast denk ik dat een ervaring delen (zoals jij hier en wellicht elders op het forum doet) anderen meer bewust maakt van het kwaliteitsverschil in lagers dan iets feitelijks als een lagertype specificeren.

Uiteraard wel bedankt voor het idee! :)

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat TS een review kan achterlaten bij de Nexus fans die hij heeft gekocht, zodat anderen worden gewaarschuwd dat een €5 investering ±2 jaar meegaat.