[JOOMLA, CSS] Gat tussen div elementen

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 22:25
Beste tweakers,

Ik ben bezig met een website voor een muziekvereniging en ben van plan deze te maken in joomla.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Ik heb mijn design klaar en wil daarin modules plaatsen (zoals een poll) wanneer ik dit doe plaatst hij automatisch een enter tussen de div erboven en de div waarin de module staat. dit maakt verder niet uit waar dus dit kan in het menu zijn of in de content.

Nou is mijn kennis van Joomla nog vrij beperkt en ben ik nog alle opties aan het verkennen alleen ik kan voor dit probleem nog geen geschikte oplossing vinden.

Ik gebruik voor de website de nieuwste joomla beschikbaar (ik geloof v1.5.20)
De website is: www.ksw.marcschuurman.nl

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd en graag hoor ik de oplossing :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:04
Als het gaat over die onderbreking in het linker menu.
De paragraph tag waarin "Joomla templates and Joomla extensions from JoomlaShine.com" staat heeft een margin waardoor die onderbreking onstaat.
Als je die margin op 0px staat is die onderbreking weg :)

voor dat hele linker menu geld dat deze verplaatst lijkt te zijn, maar dat dit puur door de achtergrond afbeelding komt. http://www.ksw.marcschuur...s/kswsite/images/menu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
de onderbreking komt niet door het stukje tekst "Joomla templates and Joomla extensions from JoomlaShine.com"

als je nu kijkt zie je dat ik deze module heb uitgeschakeld, maar daarbij blijft het gat wel.

Nog over het geheel verplaatste menu, dit komt door een slecht gesliced plaatje (dit kan later nog worden aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
het komt ook door het stukje met die tekst.
Er zitten wat margins op die teksten en als je in IE8 ff op F12 drukt dan zie je dat zelf ook snel genoeg.

Bijvoorbeeld die paragraph tag waar ik het eerder over had en de H3-tag waar de tekst "Poll" in zit.

Dit is trouwens alleen in IE8 en Safari 4 etc. In IE7 en IE8 compatibility view doet je design het goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 22-07-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

De <h3> met 'Poll' er in heeft een standaard margin, hierdoor krijg je die loze ruimte. Zet de #middlemenu h3 { margin: 0; } en je menu loopt wel in een keer door.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
Ok, Alleen hoe los ik zoiets op ? want die dingen worden toch meegegeven door Joomla zelf ?
Wanneer ik op het div element waar het omdraait een margin: 0px plaats blijft het effect.

Zou het helpen als je de margin van h3 op 0px zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja dat zal helpen. Ben niet zo bekend met het templating verhaal in Joomla, maar je zult het of daar of in de view van de component moeten veranderen.
Modules heb ik overigens ook geen kaas van gegeten ^^

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 22-07-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
overflow:hidden op het element helpt ook.

Je hebt te maken met "margin-collapse", dat werkt in dit soort gevallen een beetje onnatuurlijk. Een bijeffect van overflow:hidden is dat je margins anders collapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
Ok ik heb zoals jullie hebben aangeraden de h3 op margin: 0px gezet, zoals jullie nu kunnen zien heeft dit gewerkt :):)

Ik dank jullie voor de hulp, hier was ik zonder hulp niet achter gekomen.:):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ExilaaHH schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:57:
Ok ik heb zoals jullie hebben aangeraden de h3 op margin: 0px gezet, zoals jullie nu kunnen zien heeft dit gewerkt :):)

Ik dank jullie voor de hulp, hier was ik zonder hulp niet achter gekomen.:):)
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd565628(VS.85).aspx

Elke browser heeft wel iets vergelijkbaars. Scheelt je een hoop gedoe als je even de moeite neemt de werking door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
Ik zag op w3cschools ook al overflow: hidden, alleen ik dacht dat dit niet zou gaan werken door de vrij grote transparante ruimte aan de linkerkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
Werk zelf met internet explorer maar die link is wel interessant om even goed door te nemen.
Bedankt :):) zoiets kan veel problemen makkelijk verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Fijn dat het probleem is opgelost, maar toch gaat het topic op slot. Het is van een behoorlijk basic niveau en komt over als een Kan iemand even .. ? topic. We verwachten hier iets meer inzet. Je geeft bijvoorbeeld niet aan wat je zelf geprobeerd hebt om dit op te lossen.

Wil je in het vervolg, wanneer je nog wat wil toevoegen aan een post, de edit knop gebruiken trouwens?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.