Toon posts:

Nieuwe provider-vpn opnieuw instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

vraagje, als je bij een werkende vpn verbinding (server zit nu aangesloten op internet via een Cisco VDSL modem) een andere provider neemt, moet er dan iets aan de vpn verbinding veranderd worden?

Om het compleet te maken, server draait sbs2003, nieuwe provider is XS4ALL ADSL Fritz!box 7170

Verwijderd

Hoe is de VPN opgebouwd? Als dat op ip is gedaan zal je de VPN moeten wijzigen ja.

Verwijderd

Topicstarter
Goeie. Niet op gelet eerlijk gezegd. Ik vermoed dat ze hem aan hun website hebben gekoppeld. Dan zou het dus een kwestie zijn van de dns record naar het goede ip adres wijzen, als ik het goed heb?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:19:
Hallo allemaal,

vraagje, als je bij een werkende vpn verbinding (server zit nu aangesloten op internet via een Cisco VDSL modem) een andere provider neemt, moet er dan iets aan de vpn verbinding veranderd worden?

Om het compleet te maken, server draait sbs2003, nieuwe provider is XS4ALL ADSL Fritz!box 7170
Uiteraard, alle settings** rond authenticatie (username/password of certificate) om de VPN op te zetten zullen anders zijn. Je kan natuurlijk aan XLS4ALL vragen dezelfde credentials te gebruiken, maar ik weet niet of dat gaat mogen...
Ook het IP adres dat je krijg/gebruikt zal met de verandering naar een andere provider meer dan waarschijnlijk anders worden...

** Euh, in de veronderstelling dat we het over een VPN verbinding hebben en geen SSL-enabled website oid? Je spreekt hier over "...ze hem aan hun website gekoppeld hebben??"

[ Voor 10% gewijzigd door jvanhambelgium op 23-07-2010 07:34 ]