Toon posts:

ALPHA heatsink + peltier + Abit

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie misschien al weten, zit ik al een tijdje te wachten op mijn ALPHA en peltier. Nu heb ik ze dan eindelijk binnen, Ik heb tot nu toe alleen tijd gehad om de ALPHA aan te sluiten!

Een vraag van iemand een keer was Hoeveel Dimm sloten dat ie in beslag zou nemen op een ABIT be6-II, Nou dat is dus 1 en met peltier 2 !

Greetz ShaDoW

Verwijderd

Topicstarter
Net ff gemeten!

Mijn peltier wordt tegen de oude koelblok (zonder koelpasta, gewoon er los op) -2 graden :) , hmz, als ik die straks op alpha met koelpast en coldplate pleur, hmmmmm dan zou ie misschien nog kouder kunnen worden

Greetz ShaDoW

Verwijderd

Ik heb psies dezelfde combi geprobeerd, en ik schoot er geen flikker mee op :) Luchtkoeling met een peltier is gewoon kut.

Je moet er ook ff rekening mee houden dat als je je PC uitzet, die peltier gewoon nog lekker z'n warmte afgeeft terwijl je koelfan op die alpha ermee ophoudt. Dan wordt t hele zaakje lekker heet ;)

Goodluck anyway
Bassov

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
er zijn wel degelijk mensen die er wat mee opschieten ligt meestal aan de combinatie, te lichte peltier schiet niet op, zware peltier met te lichte blowers of brakke heatsink werkt ook niet, met een goed op elkaar afgestemde combinatie kun je een eind komen vooral op een celeron ofzo, athlon is door meer warmte en kleiner proc. oppervlak wat lastiger maar dan kun je altijd nog waterkoeling op de peltier gooien ik had met de MC1000 op cel. -2 (volle belasting)tot -10 (idle) met athlon 0 (idle) tot +15 (belasting).

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb een stukje over peltiers inelkaar gezet, het is te vinden op de waterkoeling site. www.goudacomposieten.nl/waterkoeling